Γιώργος Λαμπράκης: Σχεδιασμοί για τη δημιουργία εντυπώσεων

γιώργος-λαμπράκης-σχεδιασμοί-για-τη-δ-207830

Με πολλές επιφυλάξεις και ακόμη περισσότερη δυσπιστία υποδέχτηκαν στο Εργατικό Κέντρο Βόλου τις πληροφορίες για το σχεδιασμό του υφυπουργείου Βιομηχανίας αναφορικά με την επαναλειτουργία ενός τεράστιου αριθμού εργοστασίων που έχουν βάλει λουκέτο ανά την επικράτεια λόγω οικονομικών προβλημάτων. Από τη μια η τρέχουσα οικονομική και πολιτική συγκυρία που δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για τέτοιου είδους κινήσεις, από την άλλη το πρόσωπο της αρμόδιας αναπληρώτριας υπουργού που είναι γνωστή στην κοινή γνώμη περισσότερο για τις μεταπηδήσεις της από κόμμα σε κόμμα και για τις ενδυματολογικές της επιλογές, παρά για τις πολιτικές της αποφάσεις, δημιουργούν τεράστιες αμφιβολίες για την κατάληξη του επίμαχου σχεδιασμού. Η κ. Τζάκρη που χειρίζεται το θέμα της επαναλειτουργίας βιομηχανικών μονάδων οι οποίες πτώχευσαν δεν χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στην περιοχή, μετά και το ναυάγιο της πρόσφατης συνάντησης στο υπουργείο της για το θέμα της μείωσης του κόστους ενέργειας στη Χαλυβουργία.

Από τη συνάντηση αυτή απουσίαζε η αρμόδια αναπληρώτρια υπουργός με αποτέλεσμα να αποχωρήσουν άπρακτοι όσοι προσήλθαν και όσοι επιδίωξαν τη διοργάνωσή της. Από τη στιγμή λοιπόν που καταγράφεται ανάλογη συμπεριφορά γεννιούνται πολλά ερωτήματα για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης σε ένα θέμα με ιδιαίτερη σημασία για τις προσπάθειες επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας. Δεν είναι μόνο οι συντονισμένες ενέργειες που απαιτούνται ώστε να εξευρεθούν επενδυτές οι οποίοι θα εξασφαλίσουν τα απαραίτητα κονδύλια για την επαναλειτουργία των κλειστών εργοστασίων. Το αρμόδιο υπουργείο πρέπει να δρομολογήσει μια σειρά από διαδικασίες για την ταχεία αδειοδότηση των εν λόγω μονάδων. Και μόνο η φράση «διαδικασίες αδειοδότησης» είναι αρκετή για να τρομάξει και να τρέψει εις άτακτον φυγή πιθανούς επίδοξους επενδυτές. Οι ελληνικές κυβερνήσεις διαχρονικά απέτυχαν παταγωδώς στην απλοποίηση των συγκεκριμένων διαδικασιών που παραμένουν μπερδεμένες σαν κουβάρι και λειτουργούν αποτρεπτικά για κάθε είδους επένδυση στη χώρα μας. Πολύ περισσότερο τώρα που η παρούσα κυβέρνηση έχει δείξει εμπράκτως την εχθρότητά της προς τον ιδιωτικό τομέα καθώς επίσης και την απροθυμία της να συμβάλει στην επανεκκίνησή του μέσω ενός απλούστερου και δικαιότερου φορολογικού συστήματος ή λαμβάνοντας απο- φάσεις όπως η μείωση του κόστους ενέργειας.

Το χειρότερο είναι όμως ότι δημοσιοποιούνται σχεδιασμοί που με τα σημερινά δεδομένα είναι τουλάχιστον ανεδαφικοί για την ελληνική πραγματικότητα, τη στιγμή κατά την οποία δεν αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τη στήριξη της βιωσιμότητας όσων βιομηχανικών μονάδων έχουν απομείνει εν λειτουργία, τόσο στην επικράτεια, όσο και τοπικά. Πρόσφατα έκλεισαν στο Βόλο δύο εργοστάσια και χάθηκαν δεκάδες θέσεις εργασίας. Το αρμόδιο υπουργείο αν όντως ενδιαφερόταν για τη σωτηρία τους θα είχε διαμορφώσει το κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον για την αποτροπή του λουκέτου. Θα είχε δώσει κίνητρα τόσο στην Coca Cola όσο και στη ΒΙΣ ώστε να μην κλείσουν τις μονάδες τους στην Α’ ΒΙ- ΠΕ του Βόλου. Αντίθετα δεν υπήρξε η παραμικρή αντίδραση παρά τις πρωτοβουλίες των εργαζομένων και των τοπικών εκπροσώπων φορέων. Αρα λοιπόν πως μπορεί να υπάρξει σοβαρή αντιμετώπιση σχεδίων όπως το επίμαχο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την επαναλειτουργία όχι ενός και δύο αλλά 14 ολόκληρων εργοστασίων στο Βόλο και το Βελεστίνο, τα οποία ανέστειλαν την παραγωγική τους δραστηριότητα. Η εμπιστοσύνη όσο δύσκολα χτίζεται, τόσο εύκολα γκρεμίζεται. Οταν μάλιστα συνδέεται με πρόσωπα τα οποία δεν χαίρουν καμιάς απολύτως εκτίμησης από την κοινή γνώμη, τότε τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου