ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Μείωση 63% βλέπει η Κάρλα

μείωση-63-βλέπει-η-κάρλα-77728

Ανησυχίες από την περικοπή πιστώσεων για την Κάρλα

Ισχυρή πίεση στα οικονομικά του, δέχεται για το 2016 ο Φορέας Διαχείρισης περιοχής οικοανάπτυξης Κάρλας, Μαυροβουνίου, Κεφαλόβρυσου, Βελεστίνου (Π.Ο.Κα.Μα.Κε.Βε) καθώς ο προϋπολογισμός του συρρικνώθηκε κατά 63% και από το ένα περίπου εκατομμύριο που είχε στη διάθεσή του πέρυσι για την υλοποίηση του έργου του, φέτος έχει έγκριση μόνο για 354.741 ευρώ.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Η πρόεδρος του Δ.Σ. του Φορέα Ι. Κάγκαλου επισημαίνει ότι για όλους τους φορείς διαχείρισης, το υπουργείο διαθέτει για το 2016 συνολικά 8 εκατ. ευρώ προκειμένου να λειτουργήσουν και να καλύψουν τις ανάγκες τους. «Πραγματικά, υπάρχουν μεγάλες μειώσεις καθώς από το μειωμένο προϋπολογισμό του υπουργείου, με τη χρήση ειδικού αλγόριθμου που βασίζεται σε παραμέτρους όπως ο αριθμός προσωπικού, οικονομική κατάσταση κ.α., προκύπτει η χρηματοδότηση του κάθε Φορέα», ανέφερε.

Οι περικοπές στη χρηματοδότηση φαίνεται πως έχουν ήδη επιπτώσεις στη λειτουργία του φορέα ο οποίος εξετάζει περικοπές δαπανών οι οποίες το 2015 καλύφθηκαν από την υλοποίηση προγραμμάτων, τα οποία όμως ολοκληρώθηκαν.

Μεταξύ των δαπανών που θα συμπιεστούν είναι και οι λειτουργικές (ενοίκιο 300 ευρώ/μήνα, καθαρισμός γραφείων 200 ευρώ / μήνα, δαπάνες νομικού συμβούλου, δαπάνες λογιστή κ.α.) ενώ συγχωνεύονται εξετάσεις και δειγματοληψίες για την παρακολούθηση διαφόρων στοιχείων της λίμνης, εξετάσεις στις οποίες ζητήθηκε η οικονομική συνδρομή της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Η χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο

Μεταξύ των προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν το 2015 από το Φορέα, ήταν και το πρόγραμμα «Φυσικό Περιβάλλον», άξονας προτεραιότητας 1: «Στήριξη Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών» το οποίο συνεισέφερε στη προστασία του περιβάλλοντος και στη βιοποικιλότητά της, στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας της Προστατευόμενης Περιοχής χωρίς επιπτώσεις στο περιβάλλον, καθώς στην επιμόρφωση του προσωπικού και στην οικονομική βιωσιμότητα του Φορέα Διαχείρισης.

Στο πλαίσιο του προγράμματος ο Φορέας Διαχείρισης Περιοχής Οικοανάπτυξης Κάρλας – Μαυροβουνίου – Κεφαλόβρυσου – Βελεστίνου σε συνεργασία με το δήμο Ρήγα Φεραίου, ο οποίος έχει αναλάβει και τη συλλογή των απορριμμάτων, προχώρησε στη χωροθέτηση κάδων απορριμμάτων σε 7 θέσεις εντός της προστατευόμενης περιοχής και συγκριμένα, έναν στην πλατεία του Στεφανοβικείου, έναν στην πλατεία των Καναλιών, δύο περιμετρικά της πρώην λίμνης Κάρλας και τρείς σε θέσεις θέας (παρατηρητήριο πουλιών, 2ος ελιγμός Καναλιών – Κεραμιδιού, περίβολος Προφήτη Ηλία).

Επίσης, με υποέργο έγινε υπολογισμός παροχών κυρίων τάφρων και ογκομέτρηση όλων των ταμιευτήρων της περιοχής με τη χρήση νέων τεχνολογιών καθώς και ανάπτυξη πρωτοκόλλου παρακολούθησης οικολογικών και ποιοτικών χαρακτηριστικών σε πραγματικό χρόνο της Λίμνης Κάρλας.

Το υποέργο ανέπτυξε πρωτόκολλο παρακολούθησης ποιοτικών και οικολογικών χαρακτηριστικών του Ταμιευτήρα της πρώην Λίμνης Κάρλας, το οποίο βασίστηκε στον κατάλληλο συνδυασμό επίγειων και δορυφορικών τηλεπισκοπικών δεδομένων με τα ποσοτικά αποτελέσματα των φυσικών, χημικών, βιολογικών αναλύσεων τα οποία συνέβαλλαν στη χαρτογράφηση της περιβαλλοντικής κατάστασης σε πραγματικό χρόνο της Λίμνης καθώς και την άμεση αποτίμηση του περιβαλλοντικού κινδύνου των οικοσυστημάτων της με στόχο την λήψη άμεσων μέτρων.

Η απολογιστική έκθεση ΕΠΠΕΡΑΑ 2015, η προσαρμογή προσωπικού στο Νέο Ενιαίο Μισθολόγιο, το Σχέδιο Δράσης για πρόγραμμα παρακολούθησης κ.α. είναι μερικά από τα θέματα που θα απασχολήσουν την προσεχή Πέμπτη στις 12.30 το μεσημέρι το Δ.Σ. του Φορέα Διαχείρισης. Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση θα τεθούν ακόμη προς έγκριση δαπάνες του 2016, έγκριση συμμετοχής στο πρόγραμμα «BIOELECTRA AE», παρουσίαση της υφιστάμενης κατάστασης / προτάσεις για οικοτουρισμό στον υγρότοπο της Κάρλας.

Σταμάτησε το αρδευτικό

Τα προβλήματα χρηματοδότησης επηρεάζουν όμως και το αρδευτικό έργο της Κάρλας με τη μεταφορά νερού προς τα χωριά μέσω μεγάλων αγωγών.

Οπως τονίζει ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κ. Αγοραστός, ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν εκταμιεύει τα χρήματα για τη συνέχιση του έργου, το οποίο έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό περίπου 70% και δεν προχωράει η ολοκλήρωσή του, καθώς αν δεν διατεθούν πιστώσεις, ο ανάδοχος δεν μπορεί να παραγγείλει αγωγούς από το εξωτερικό, αυτοί να μεταφερθούν με πλοίο στο λιμάνι του Βόλου και στη συνέχεια να μεταφερθούν στο Στεφανοβίκειο για εγκατάσταση.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου