ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Ενίσχυση σήμανσης στα «σαμαράκια» στο… κυματιστό οδικό τμήμα Βόλου-Βελεστίνου

ενίσχυση-σήμανσης-στα-σαμαράκια-στ-520062

Αμεσα μέτρα προτείνει το ΤΕΕ Μαγνησίας μαζί με χρηματοδότηση της ανακατασκευής του δρόμου

Επιπλέον σήμανση με πινακίδες, τεχνικές μείωσης ταχύτητας, διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα και άλλα μέτρα που θα προειδοποιούν έγκαιρα τους διερχόμενους οδηγούς στο δρόμο Βόλος – Βελεστίνο για το …κυματιστό τμήμα από Χαλυβουργία μέχρι ΠΕΒ, θα προτείνει το ΤΕΕ Μαγνησίας στην Περιφερειακή Ενότητα και στο αρμόδιο Υπουργείο.

Ρεπορτάζ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΦΩΚΙΔΗΣ

Το πρόβλημα με το επικίνδυνο τμήμα στην Εθνική Οδό Βελεστίνου – Βόλου, συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου (Παράρτημα Μαγνησίας) και αποφασίστηκε η δρομολόγηση ενεργειών που θα ενισχύουν άμεσα τα συστήματα προειδοποίησης για τον κίνδυνο που ακολουθεί.

Με αφορμή το πρόσφατο τροχαίο ατύχημα που ανέδειξε ο «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ», «η ΔΕ του ΤΕΕ Μαγνησίας, αποφάσισε, τονίζει η Πρόεδρος κα Νάνσυ Καπούλα, αφενός να εισηγηθεί την άμεση ενίσχυση της σήμανσης, αφετέρου τη διερεύνηση ενδεχόμενης ένταξης του έργου σε υπάρχουσα εργολαβία της ΠΑΘΕ καθώς ο δρόμος είναι χαρακτηρισμένος ως διευρωπαϊκό δίκτυο.

Οι έρευνες ειδικών, όπως έχει αποκαλύψει ο «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ» έδειξαν ότι το έργο κατασκευάστηκε χωρίς να πληροί τις προβλεπόμενες προδιαγραφές καταλληλότητας υλικών και κατασκευής. Κοινή παραδοχή των μελετητών είναι ότι οι φθορές στο οδόστρωμα οφείλονται σε ατέλειες στην κατασκευή του οδοστρώματος και του σώματος του επιχώματος, και όχι στο φυσικό υπέδαφος.

Η προηγούμενη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατασκευή του έργου είχε εγκριθεί από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ το 1995. Με συνολικό μήκος 4,13 χιλιόμετρα, το οδικό τμήμα με ταχύτητα μελέτης 100 χλμ. την ώρα, κατασκευάστηκε με διατομή αυτοκινητοδρόμου.

Περιγράφοντας την εικόνα του οδικού τμήματος, οι συντάκτες της νέας μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, εξηγούν ότι κατά τη φάση κατασκευής και τη δημιουργία του επιχώματος της οδού χρησιμοποιήθηκε ως αδρανές υλικό, σκουριά από το παρακείμενο εργοστάσιο της Χαλυβουργικής.

Οι ατέλειες του έργου, κατά την κατασκευή, καταγράφηκαν στο πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής. Διαπιστώθηκαν συγκεκριμένα, ατέλειες: στη χρήση υλικών κατασκευής του επιχώματος, της στρώσης έδρασης οδοστρώματος, του οδοστρώματος και των ασφαλτικών στρώσεων, διαφορετικών από αυτά που προέβλεπε η μελέτη, οι ΠΤΠ και η ΕΣΥ του έργου, σε ανεπαρκείς ελέγχους κατασκευής (πχ. κατασκευή επιχώματος 121.000m3 χωρίς ελέγχους συμπύκνωσης), στη διάστρωση του υλικού του επιχώματος κατά στρώσεις μεγάλου πάχους, σε ανεπαρκή συμπύκνωση, κλπ.

Διαπίστωσαν ακόμη ότι η σκωρία η οποία έχει χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του υπό μελέτη οδικού τμήματος σε διάφορα βάθη του (σώμα επιχώματος, στρώση έδρασης οδοστρώματος, υπόβαση, κλπ), δεν έτυχε του απαιτούμενου ποιοτικού ελέγχου κατά την κατασκευή, είναι ανομοιογενούς σύστασης και κοκκομετρίας, (λεπτόκοκκα υλικά έως ογκόλιθοι, κλπ.), και περιέχει ακατάλληλα υλικά (μεταλλικά αντικείμενα, κλπ).

Τα ελαττώματα και τις ελλείψεις που έκρυβε η άσφαλτος κατέδειξε γεωτεχνική έρευνα και μελέτη, στο πλαίσιο της οποίας διανοίχθηκαν ερευνητικές γεωτρήσεις και φρεάτια για τη λήψη δειγμάτων.

Από τις ερευνητικές γεωτρήσεις διαπιστώθηκε με ακρίβεια κάθε έλλειψη. Επιγραμματικά διαπιστώθηκαν: σημαντικές διαφοροποιήσεις στα υλικά κατασκευής και σε αντίθεση των απαιτήσεων που είχαν τεθεί, ότι η οδοστρωσία εδράζεται απευθείας πάνω στην ποιοτικά ανεξέλεγκτη σκουριά, ότι η κοκκομετρία των υλικών βάσης – υπόβασης δεν καλύπτει τις απαιτούμενες προδιαγραφές, η παρουσία μεταλλικών τεμαχίων μέσα στη σκουριά.

Την ίδια ώρα, στοιχεία γεωερευνητικής εργασίας δείχνουν ότι η υψομετρική διαφορά κυμαίνεται από 7 έως 19 εκατοστά και είναι αντιπροσωπευτική των φθορών που έχει υποστεί το οδόστρωμα!

Οι μελετητές επισημαίνουν ακόμη οι εκτεταμένες αστοχίες του οδοστρώματος, μετά την ανεπιτυχή κατασκευή του έργου, καθιστούν το υπό μελέτη οδικό τμήμα επικίνδυνο για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων, με συνέπεια οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας να δαπανούν χρήματα σε τακτά χρονικά διαστήματα, για την αποκατάσταση των αστοχιών του οδοστρώματος.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου