ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

«Αρκετά με την Αρχαιολογία…» – Αιχμηρός εμφανίστηκε ο Κ. Αγοραστός για την Κάρλα

αρκετά-με-την-αρχαιολογία-αιχμηρ-93736

Φρένο οι ανασκαφές στην υπό ανασύσταση λίμνη, παρά τα 14 εκατ. ευρώ από το 2001

Λίγες ημέρες μετά τη δραματική έκκληση του φορέα διαχείρισης της Κάρλας για τη μείωση του όγκου των υδάτων και τις εικόνες …Σαχάρας, εξαιτίας της μη τροφοδότησης της υπό ανασύστασης λίμνης με νερό, στη Λάρισα βρέθηκε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, συμμετέχοντας σε σύσκεψη για τη συνέχιση του έργου.

Ρεπορτάζ: ΒΑΣΩ ΣΑΜΑΚΟΒΛΗ

Ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων ύψους 250 εκατ. ευρώ, εάν μέχρι το τέλος του 2015 δεν ολοκληρωθούν τα έργα στην Κάρλα δεν έχει απομακρυνθεί. Ενδεικτική ήταν η επισήμανση του περιφερειάρχη Θεσσαλίας: «Εχουμε αναλάβει ένα μεγάλο στοίχημα, το οποίο πρέπει να πετύχουμε σύντομα, διαφορετικά η χώρα θα χάσει 250 εκατ. ευρώ και σ’ αυτό θα έχουν ευθύνη, εκείνοι που τόσα χρόνια δεν προχωρούσαν το έργο».

Αν και στη σύσκεψη κλήθηκαν όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στην ολοκλήρωση των εργασιών, έντονη κριτική συγκέντρωσαν οι υπηρεσίες της Αρχαιολογίας. Αναφέρθηκαν ως εκείνες που έχουν καθυστερήσει ιδιαίτερα την ολοκλήρωση των εργασιών τους.

«Αρκετά με την αρχαιολογία, που αποτελεί ένα μεγάλο και μόνιμο πρόβλημα στα έργα. Θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τις καθυστερήσεις όλα αυτά τα χρόνια και να κινηθούν γρηγορότερα», τόνισε ο Κ. Αγοραστός και οι συγκρίσεις με τους γρήγορους ρυθμούς στην Αμφίπολη δεν απουσίασαν: «Το ξέρουμε ότι εκεί που θέλουν μπορούν να αυξήσουν τους ρυθμούς των εργασιών τους. Το είδαμε άλλωστε στην Αμφίπολη. Γιατί όχι και εδώ; Τη στιγμή μάλιστα που από το 2001 έχουν πάρει 14 εκατ. ευρώ για τις ανασκαφές μέσα στην Κάρλα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου. Θέλουμε τον πολιτισμό αλλά όχι να είναι τροχοπέδη στο μέλλον, τροχοπέδη στην ανάπτυξη, τροχοπέδη στην παραγωγή των έργων. Εμείς είμαστε κοντά τους, άλλωστε και το πρόγραμμα της Περιφέρειας της Θεσσαλίας έδωσε πολλά κονδύλια στον πολιτισμό και θα συνεχίσει να δίνει γιατί πιστεύουμε σ’ αυτόν, αλλά πρέπει να αλλάξουν ταχύτητα».

Σύμφωνα με τον Κ. Αγοραστό, η Περιφέρεια Θεσσαλίας ανέλαβε μια εθνική ευθύνη από το Μάιο του 2014 να ολοκληρώσει τα έργα στη λίμνη Κάρλα και κανείς δεν έχει το δικαίωμα του εφησυχασμού αν δεν ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015. Ενημέρωσε ότι ενεργοποιήθηκαν εγκαταλελειμμένες εργολαβίες, οι οποίες εξελίσσονται κανονικά. Απαιτείται, όμως, η επανεκκίνηση άλλων τριών εργολαβιών. Γι’ αυτό κάλεσε σε συνεργασία όλων, καθώς το έργο είναι πολυσύνθετο: «Πρέπει τα υπουργεία να είναι κοντά, να εγκρίνουν γρήγορα τις αποφάσεις που παίρνουμε, ούτως ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα χρόνου. Εχουμε αναλάβει ένα μεγάλο στοίχημα, το οποίο πρέπει να πετύχουμε σύντομα, διαφορετικά η χώρα θα χάσει 250 εκατ. ευρώ και σ’ αυτό θα έχουν ευθύνη, εκείνοι που τόσα χρόνια δεν προχωρούσαν το έργο».

Την αγωνία του για το ενδεχόμενο επιστροφής χρημάτων στις Βρυξέλλες, αν δεν ολοκληρωθούν έγκαιρα τα έργα, εξέφρασε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Οδ. Κωνσταντινόπουλος. «Εξηγήσαμε –είπε- σε όλους στην αρχαιολογική υπηρεσία, στις υπηρεσίες που αφορούν το ΥΠΕΚΑ και σε όλες τις υπηρεσίες ότι είναι καθήκον μας να ολοκληρώσουμε το έργο. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα και για την κυβέρνηση και για το υπουργείο μας αλλά και για την Περιφέρεια και όλοι μαζί θα συνεργαστούμε, για να μπορέσει να ολοκληρωθεί το έργο».

Απαλλοτριώσεις

Επιπλέον ο κ. Αγοραστός ζήτησε την κατανόηση των κατοίκων της περιοχής για το έργο: «Ζητούμε και την κατανόηση του κόσμου και των αγροτών γιατί το έργο γίνεται και προς όφελός τους. Δεν πρόκειται να χάσουν τα χρήματά τους από τις απαλλοτριώσεις. Πρέπει να αφήνουν τις κατασκευάστριες εταιρείες να μπουν μέσα να κατασκευάσουν το έργο, γιατί θα ποτίζουν με το 1/3 της τιμής που πληρώνουν τώρα για το νερό. Είναι προς όφελος της ευρύτερης περιοχής, είναι το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο στα Βαλκάνια, έχει στραμμένο το ενδιαφέρον της πάνω του όλη η Ευρώπη και πρέπει μέχρι 31/12/2015 να έχει παραδοθεί. Προσωπικά δεν πρόκειται να αφήσω το έργο ούτε στιγμή και έχω δηλώσει σε όλους τους τόνους, σε όλους τους ανθρώπους, στις υπηρεσίες μας, στην αρχαιολογία, στα υπουργεία ότι θα έχουν μεγάλη ευθύνη εκείνοι που δεν θα βοηθήσουν να ολοκληρωθεί το έργο αυτό».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου