Ο στόχος πρέπει να είναι άλλος

ο-στόχος-πρέπει-να-είναι-άλλος-432313

Δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος, ακόμη κι αν η λύση για το χρέος μετατεθεί για μερικούς μήνες

Ακούγοντας προχθες τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Στ. Πιτσιόρλα να επισημαίνει πως είναι αναγκαία η ανάληψη πρωτοβουλιών από την ίδια την κυβέρνηση για προσέλκυση επενδυτών, το «ξεμπλοκάρισμα» μεγάλων έργων, όπως το Ελληνικό, την προώθηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων που χρονίζουν, δεν μπόρεσα παρά να συμφωνήσω μαζί του. Αυτά πράγματι είναι τα κρίσιμα στοιχήματα στην παρούσα φάση. Το χρέος είναι σημαντικό, όμως, όπως είπε και ο πρωθυπουργός, ας έρθει η λύση και ας καθυστερήσει. Η χώρα δεν έχει ανάγκη αυτή την ώρα από «κολλήματα» που την φέρνουν πίσω αντί να την οδηγούν μπροστά. Ο χρόνος είναι χρήμα όπως έλεγαν οι παλαιότεροι. Δεν είναι δυνατόν η χώρα να είναι εγκλωβισμένη σε μία μονοθεματική συζήτηση περί χρέους, όταν την ίδια ώρα θα μπορούσε να συζητάει και να παίρνει αποφάσεις που θα άνοιγαν διάπλατα τον δρόμο της ανάπτυξης.

Άλλωστε δεν είναι λίγοι εκείνοι που φοβούνται ότι θα έχουμε ένα ακόμη μακρύ καλοκαίρι διαπραγματεύσεων για το τι θα γίνει από το φθινόπωρο, και ουσιαστικά για τα μέτρα που θα τεθούν σε εφαρμογή από το καλοκαίρι του 2018. «Συμφωνία να έρθει, κι όποτε έρθει», είναι πλέον η γραμμή που χάραξε ο Αλ. Τσίπρας, καθώς βλέπει ότι η παράταση του αδιεξόδου πλήττει καίρια την οικονομία.

Και ας σπεύδουν από το οικονομικό επιτελείο να καλλιεργήσουν και πάλι προσδοκίες πως στις 15 Ιουνίου θα υπάρξει συμφωνία για το χρέος. Και αν δεν καταστεί εφικτό αυτό; Δεν πρέπει από τώρα η νυβέρνηση να είναι έτοιμη να προχωρήσει σε επόμενες πρωτοβουλίες;

Η παράταση του αδιεξόδου πλήττει καίρια την οικονομία. Όχι μόνο επειδή καθίσταται αδύνατη η έξοδος στις αγορές ή επειδή το QE θα μείνει όνειρο απατηλό. Αλλά και γιατί η αβεβαιότητα «φρενάρει» τις όποιες επενδυτικές πρωτοβουλίες και εμποδίζει την ανάπτυξη στη χώρα. Από εδώ και στο εξής η κυβέρνηση οφείλει να συνειδητοποιήσει ότι δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος, ακόμη κι αν η λύση για το χρέος μετατεθεί για μερικούς μήνες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου