Για ποια αγορά μιλάμε;

για-ποια-αγορά-μιλάμε-601596

Είναι πλέον ηλίου φαεινότερον ότι την αγορά τη «σκοτώνει» η οικονομική ύφεση και η φορομπηχτική πολιτική

Η συνεχής μείωση της αγοραστικής δύναμης οδηγεί ολοταχώς στο θάνατο της αγοράς. Η υπερφορολόγηση, τα χαράτσια και η αδυναμία της κοινωνίας να καταναλώσει, οδηγούν ολοένα και σε περισσότερα λουκέτα.

Μέχρι στιγμής, οι κυβερνώντες δεν αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο από τον φαύλο κύκλο που προκαλεί η μείωση της αγοραστικής δύναμης. Δεν αντιλαμβάνονται πόσο δυσμενώς θα επηρεάσει αυτό και τον τραπεζικό τομέα και τα δημόσια ταμεία, αλλά και τις ασφαλιστικές εισφορές, οδηγώντας σε ανάγκη για ακόμα μεγαλύτερο ξεζούμισμα όσων απομένουν ακόμη ενεργοί, ένας θεός ξέρει πως.

Στην εορταστική περίοδο τρεις στις τέσσερις (ποσοστό 76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν το 2016 χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών, και μόνο το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περυσινό. Στον κλάδο δε της ένδυσης/υπόδησης το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Επιπλέον, το 28% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40%, το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40% ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το 20%. Ουσιαστικά λοιπόν, 4 στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων, φαίνεται να χάνουν πάνω από 30% του τζίρου τους μέσα σε έναν χρόνο. Ακόμη και η περίφημη… black Friday, μπορεί να ευνόησε τις μεγάλες αλυσίδες, ιδιαίτερα του ηλεκτρονικού εμπορίου και τα πολυκαταστήματα, όμως για τα μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα υπήρξε καταστροφή. Καθώς εξαντλήθηκε ένα σημαντικό ποσοστό της αγοραστικής δυναμικής στην μέρα αυτή των προσφορών.

Όμως και τα μεγάλα καταστήματα (αλυσίδες) που αξιοποίησαν την ημέρα εκείνη, δεν πρέπει να λησμονεί κανείς ότι επέλεξαν αυτή τη στρατηγική μάρκετινγκ προκειμένου να καλύψουν ένα μέρος από τις απώλειες που υπέστησαν μετά το καλοκαίρι. Και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι εκτιμούσαν πως το δίμηνο από 15-20 Σεπτεμβρίου μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, υπήρξε το χειρότερο εδώ και πολλά χρόνια. Ίσως και γιατί αμέσως μετά το καλοκαίρι οι υποχρεώσεις των νοικοκυριών, κυρίως για λόγους φορολογίας, λειτούργησαν αποτρεπτικά για την εμπορική κίνηση, αφού για το καταναλωτικό κοινό άλλες είναι οι προτεραιότητες -και όχι φυσικά τα ψώνια.

Είναι πλέον ηλίου φαεινότερον ότι την αγορά τη «σκοτώνει» η οικονομική ύφεση και η φορομπηχτική πολιτική. Και μαζί με τα μαγαζιά που κλείνουν, μένουν χωρίς δουλειά και τέσσερις πέντε ακόμη άνθρωποι που στη σημερινή εποχή είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα καταφέρουν να βρουν δουλειά.

Όλα τα στοιχεία από την εμπορική κίνηση, ιδιαίτερα από το καλοκαίρι και μετά, είναι δραματικά. Και επιβεβαιώθηκαν τραγικά τις ημέρες των εορτών. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας είναι αρκούντως χαρακτηριστικά, όπως τουλάχιστον καταγράφονται παραπάνω.

Μέχρι σήμερα, δυστυχώς, εκτός από διαπιστώσεις σαν αυτές που προαναφέρθηκαν, δεν έχουμε δραστικές πρωτοβουλίες. Αυτές που οφείλει να πάρει μία υπεύθυνη κυβέρνηση προκειμένου να δώσει ανάσες, αντί για τη χαριστική βολή που δέχονται καθημερινά ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις της αγοράς. Σε λίγο έτσι όπως πάμε θα αναρωτιόμαστε: Για ποια αγορά μιλάμε;

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου