Το ήλιος και θάλασσα μας τελείωσε

το-ήλιος-και-θάλασσα-μας-τελείωσε-679241

Εάν δεν υπάρξει συναντίληψη, για το τι ακριβώς θέλουμε, και αυτή η «βαριά βιομηχανία» μας στον τουρισμό θα αρχίσει να παραπαίει

Αναμφίβολα το προϊόν «ήλιος και θάλασσα είναι το κυρίαρχο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Είναι ευτύχημα ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα τόσο ισχυρό προϊόν ηλίου, θάλασσας και καλοκαιρινών διακοπών, 6-7 μήνες το χρόνο. Όμως δυστυχώς περιορίζει τις δυνατότητες που έχει η χώρα μας στον τομέα του τουρισμού.

Αντί δηλαδή να ανοιχτεί και να υιοθετήσει δράσεις που θα δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού αλλά και στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος μέσα από στοχευμένες πολιτικές, πουλάμε ως χώρα αυτό που ξέρουμε καλύτερα: Τον ήλιο και τη θάλασσα μας, αφού οι ταξιδιώτες που αναζητούν τέτοιου είδους διακοπές είναι μια τεράστια πίτα.

Για να εδραιωθεί όμως μία άλλη αντίληψη θα πρέπει να υπάρξει συνέργεια των ελληνικών φορέων του τουρισμού, άρα η έμφαση πρέπει να δοθεί στην ανάπτυξη διαρκών και αξιόπιστων σχέσεων συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους, με στόχο την αποτελεσματική συμβολή όλων στον κοινό στόχο.

Λείπει η μελέτη, ο σχεδιασμός και η στόχευση. Υλοποιώντας μεμονωμένες και αποσπασματικές ενέργειες προβολής το αποτέλεσμα είναι μικρό, κατώτερο των προσδοκιών. Αντίθετα, με ενέργειες που έρχονται ως αποτέλεσμα εκτενούς, εμπεριστατωμένης μελέτης και σχεδιασμού μπορεί να ανοίξουν νέοι δρόμοι.

Τα μηνύματα για την σεζόν που μόλις έκλεισε ήταν εν γένει θετικά όμως τα απολογιστικά στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες δεν αφήνουν περιθώριο εφησυχασμού. Αντίθετα, θα λέγαμε, με βάση το γεγονός ότι τα έσοδα από τον τουρισμό το πρώτο οκτάμηνο του έτους, που περιλαμβάνει και τους τρεις μήνες της θερινής περιόδου, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Τράπεζα της Ελλάδος παρουσιάζουν σημαντική πτώση της τάξεως του 7,1%.

Οι εισπράξεις μάλιστα μειώθηκαν παρά το γεγονός ότι οι αφίξεις επισκεπτών αυξήθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ένδειξη ότι πλέον ο μέσος τουρίστας έχει μειώσει το ποσό που δαπανά στη χώρα μας.

Η στρατηγική προώθησης και επικοινωνίας της Ελλάδας – φωνάζουν χρόνια τώρα οι εμπλεκόμενοι με τον τουρισμό φορείς – σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να στηρίζεται σε «παράθυρα ευκαιρίας» λόγω ειδικών συνθηκών του ανταγωνισμού. Πρέπει για τα επόμενα χρόνια να καταρτιστεί σε εθνικό επίπεδο και να θωρακιστεί η επιτυχία των τελευταίων ετών, μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, που αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουμε αν υφίσταται. Το Υπουργείο Τουρισμού καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες είναι αλήθεια, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Εάν δεν υπάρξει συναντίληψη, για το τι ακριβώς θέλουμε, πώς πρέπει να κινηθούμε το επόμενο διάστημα και αυτή η «βαριά βιομηχανία» μας θα αρχίσει να παραπαίει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου