ΑΛΜΥΡΟΣ

Απολογισμός δράσης

απολογισμός-δράσης-372453

Του 5ου Δημοτικού Σχολείου

Πλούσιος είναι ο απολογισμός δράσης μηνός του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού το μήνα Απρίλιο. Στο πλαίσιο προγραμμάτων οι μαθητές γνώρισαν τα είδη αρωματικών φυτών, επισκέφτηκαν το Αιολικό πάρκο Ανάβρας, ενώ εντυπωσιάστηκαν με το Λαογραφικό Μουσείο Αλμυρού και τις πηγές Ντριστέλα.

Αναλυτικά η Διευθύντρια του Σχολείου κ. Ευαγγελία Κρίκη ενημερώνει: «Στα πλαίσια του προγράμματος «Αρωματικά – φαρμακευτικά φυτά» που πραγματοποιούν οι Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις, επισκέφτηκε το σχολείο μας, ύστερα από πρόσκληση, ο κ. Καλφόγλου Γεώργιος, από την ομάδα καλλιεργητών αρωματικών φυτών επαρχίας Φαρσάλων.

Παρουσίασε στους μαθητές τα διάφορα είδη αρωματικών φυτών ..τον τρόπο καλλιέργειας και φροντίδας τους…τους μίλησε για την επεξεργασία και προώθησή τους τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Τόνισε την χρησιμότητα τους στην υγεία των ανθρώπων

Τα παιδιά γνώρισαν τα δεντρολίβανο, το θυμάρι, το μελισσόχορτο, τη μέντα και άλλα αρωματικά φυτά της πατρίδας μας, έμαθαν να τα ξεχωρίζουν από τη μυρωδιά τους …και προσπάθησαν να φυτέψουν και αυτά διάφορα είδη που ο κύριος Καλφόγλου πρόσφερε στο σχολείο μας…

Φιλικές μορφές ενέργειας

Το πρόγραμμα «Φιλικές μορφές ενέργειας προς το περιβάλλον» της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης μας οδήγησε στην ορεινή Ανάβρα, για να δούμε το Αιολικό πάρκο και τις ανεμογεννήτριες.

Ο Πρόεδρος της «ΑΝΑΒΡΑ-ΖΩ» και τέως Κοινοτάρχης κ. Δημήτρης Τσουκαλάς, στην αίθουσα εκδηλώσεων του χωριού, παρουσίασε παραστατικά την ιστορία της ορεινής Ανάβρας στους μαθητές και τους μίλησε με απλό και σαφή τρόπο για τα οφέλη της αιολικής ενέργειας. Τους έδειξε σε προβολή φωτογραφίες του χωριού της παλιάς εποχής, των έργων που έχουν πραγματοποιηθεί στο χωριό, όπως το αιολικό πάρκο.

Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το μέγεθος των ανεμογεννητριών. Τους εξήγησε τη συμβολή της εκμετάλλευσης της αιολικής ενέργειας στην προστασία του περιβάλλοντος και στα οικονομικά οφέλη της. Οι μαθητές παρακολούθησαν με πολύ προσοχή τον ομιλητή και έθεσαν ερωτήσεις σχετικές με την παραγωγή και την μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας

Επισκεφτήκαμε το 2/θέσιο σχολείου του χωριού όπου μας περίμεναν οι 12 μαθητές του, μας ξενάγησαν στο υπέροχο σχολείο τους, τους προσφέραμε δώρα, παίξαμε μαζί τους και δώσαμε υπόσχεση για μια δεύτερη συνάντηση των δύο σχολείων.

Το λαογραφικό μουσείο του χωριού έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στους μαθητές μας τόσο για τα εκθέματά του όσο και για την άρτια οργάνωσή του. Η ξενάγηση από τον κ. Τσουκαλά ήταν ενδιαφέρουσα για τους μαθητές γιατί είδαν αντικείμενα που δεν είχαν ξαναδεί …γνωρίζοντας έτσι τον τρόπο ζωής των ανθρώπων της υπαίθρου της παλιότερης εποχής.

Τελειώσαμε την επίσκεψή μας στην Ανάβρα με έναν περίπατο στις υπέροχες πηγές. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την ομορφιά του φυσικού τοπίου.
Ιδιαίτερη εντύπωση και ενθουσιασμό παρατηρούσαμε στα παιδιά όταν έβλεπαν αγελάδες με τα μοσχαράκια τους ή γουρούνια που περιφέρονταν στο δρόμο. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τα περισσότερα παιδιά .

Το φαινόμενο της λύσσας

Εφέτος με υπουργική εγκύκλιο ασχοληθήκαμε με το φαινόμενο της λύσσας που δυστυχώς, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία, απειλεί και σήμερα τον άνθρωπο και τα ζώα.

Στα πλαίσια λοιπόν των δράσεων προφύλαξης και αντιμετώπισης της λύσσας, πραγματοποιήθηκε ανάλογη προβολή και έγινε ενημέρωση, των μαθητών του σχολείου, από τον εκπ/κό κ. Σέλλα Χρήστο, έχοντας υπ΄όψιν μας και το φαινόμενο των αδέσποτων σκύλων που περιφέρονται σε πολλούς κοινόχρηστους χώρους.

Επιπλέον, το σχολείο όμως θέλοντας να γίνει μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση στο θέμα «φροντίζω την υγεία μου – καθαριότητα» σε συνεργασία με το Ε.Σ.Υ.

Αλμυρού προσκάλεσε τις Επισκέπτριες . Οι κυρίες Γεωργοσοπούλου Σοφία και Ζαχαράκη Ελένη έκαναν, με παράλληλη προβολή σχετικών διαφανειών, παρουσίαση των 1.βασικών κανόνων υγιεινής του σώματος και 2.φροντίδας των χώρων που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στο τέλος της παρουσίασης έγινε διάλογος μεταξύ μαθητών και των Επισκεπτριών, οι οποίες διένειμαν στα παιδιά ειδικά φυλλάδια».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου