Δ. Μπαξεβανάκης: Διεύρυνση ποσοστού εισαγωγής σε ΑΕΙ

Τελευταία ενημέρωση: 2017-03-11, 17:19:42
Δ. Μπαξεβανάκης: Διεύρυνση ποσοστού εισαγωγής σε ΑΕΙ

Επέκταση από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο του θεσμού της μαθητείας, που φέτος εφαρμόζεται για πρώτη φορά για επτά τομείς στην επαγγελματική εκπαίδευση, στο σύνολο σχεδόν των ειδικοτήτων που διδάσκονται στα ΕΠΑΛ, αλλά και διεύρυνση του ποσοστού των μαθητών των επαγγελματικών λυκείων που μπορούν να εισαχθούν στις σχολές των ΑΕΙ και που σήμερα αφορά στο 1%, ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, στο περιθώριο προσυνεδριακής ημερίδας με πανθεσσαλικό χαρακτήρα για την επαγγελματική εκπαίδευση, που φιλοξενήθηκε στο κτήριο κόσμημα όπου στεγάζεται το ΕΠΑΛ Βελεστίνου, στο Δήμο Ρήγα Φεραίου.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

«Το μεγάλο στοίχημα με το οποίο έχουμε να αναμετρηθούμε είναι η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, στόχος που αποτελεί και κυβερνητική πολιτική. Θέλουμε η επαγγελματική εκπαίδευση να αποτελέσει ισότιμη επιλογή για τους μαθητές, αν και γνωρίζουμε ότι έχουμε να παλέψουμε με νοοτροπίες δεκαετιών της ελληνικής κοινωνίας», υπογράμμισε ο κ. Μπαξεβανάκης.

Ο προϊστάμενος επαγγελματικής εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Μουστάκας, τόνισε ότι «δεν μπορούμε να πούμε ότι θα επιτευχθεί η ανάπτυξη της χώρας και της ελληνικής οικονομίας αν δεν αναπτυχθεί η επαγγελματική εκπαίδευση. Αυτό γίνεται σε όλη την Ευρώπη, θα πρέπει να γίνει και στην Ελλάδα».

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης και ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο κ. Μπαξεβανάκης, τόνισε ότι ο θεσμός της μαθητείας, που ξεκίνησε με 2000 αποφοίτους, πρόκειται να «αγκαλιάσει» περισσότερες ειδικότητες από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. «Για εμάς είναι μεγάλη πρόκληση. Θέλουμε να δώσουμε μια ομαλή και ασφαλή πρώτη επαφή με την αγορά εργασίας στους αποφοίτους», είπε μεταξύ άλλων.

Επίσης ανακοίνωσε και διεύρυνση του ποσοστού του αριθμού των μαθητών του ΕΠΑΛ που μπορούν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια. «Είναι τολμηρό βήμα αυτό που νομοθετήσαμε. Θέλουμε να δείξουμε ότι επιλέγοντας κανείς την επαγγελματική εκπαίδευση, δεν κλείνει κανένας δρόμος για κανένα μαθητή και μαθήτρια. Είναι στόχος μας το ποσοστό να διευρυνθεί και από το ΕΠΑΛ να μπορούν οι απόφοιτοι να εισαχθούν στις σχολές των πανεπιστημίων ακόμη και σε σχολές υψηλής ζήτησης», ανέφερε ο κ. Μπαξεβανάκης.

Πρόσθεσε ότι οι υλικοτεχνικές υποδομές στα ΕΠΑΛ βρίσκονται σε ιδιαίτερα ικανοποιητικό επίπεδο, και ότι το μορφωτικό επίπεδο των εκπαιδευτικών είναι από το υψηλότερο σε όλη την Ε.Ε.

Σημειώνεται ότι, ο κ. Μπαξεβανάκης, είχε συνάντηση με την ΕΛΜΕ Μαγνησίας αλλά και την Ένωση Γονέων Δήμου Βόλου, ενώ επισκέφθηκε έκθεση με έργα των μαθητών στα ΕΠΑΛ που στήθηκε στο χώρο της εκδήλωσης.

Τον υφυπουργό Παιδείας, πλαισίωσαν με την παρουσία τους η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου και οι βουλευτές Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, κ.κ. Μάκης Μπαλλής και Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

6.000 μαθητές στα ΕΠΑΛ στη Θεσσαλία

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στο πλαίσιο της ημερίδας, η περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, Ελένη Αναστασούλου, στα ΕΠΑΛ της Θεσσαλίας φοιτούν 6.000 μαθητές, σε σύνολο 45.000 μαθητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Ωστόσο, από τους 6.000 μαθητές, οι 2.000 είναι μαθητές που εισάγονται στα ΕΠΑΛ στη Β΄ τάξη με στόχο να παρακολουθήσουν συγκεκριμένη ειδικότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο «καθαρός» αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ από την Α’ τάξη και αποφοιτούν είναι περίπου 4.000 μαθητές. «Πρόκειται για ποσοστό σχεδόν 10% της γενικής εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι πρόκειται για ένα πολύ μικρό ποσοστό», υπογράμμισε η κ. Αναστασοπούλου.

Ανάγκη αλλαγών

Την ανάγκη αλλαγών υπογράμμισε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτης Σαβελίδης, κωδικοποιώντας τα προβλήματα και προτάσεις των επαγγελματικών λυκείων απ’ όλη τη Θεσσαλία.

Σύμφωνα με τον κ. Σαβελίδη, απαιτείται συνεχής βελτίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσω της προσαρμογής της στις νέες αντιλήψεις, γνώσεις και στις νέες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Από την πλευρά του ο οικοδεσπότης της ημερίδας, διευθυντής του ΕΠΑΛ Βελεστίνου, Χρήστος Μαράτος, υπογράμμισε την ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας των γονέων που έχουν στρεβλή εντύπωση για την επαγγελματική εκπαίδευση. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη αλλαγής των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών, των ίδιων των βιβλίων αλλά και εκσυγχρονισμού των υποδομών.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ Δ. ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗ

*Για την αξιολόγηση

Αιχμές κατά του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, άφησε με αφορμή ερώτηση που δέχθηκε για την πορεία της αξιολόγησης που βρίσκεται σε εξέλιξη ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, στο περιθώριο της χθεσινής επίσκεψής του, στο ΕΠΑΛ Βελεστίνου.

Παρά τις πιέσεις που δέχεται η ελληνική κυβέρνηση για την υιοθέτηση νέων δημοσιονομικών μέτρων, ο κ. Μπαξεβανάκης υποστήριξε ότι δεν θα υπάρξουν, και αν ληφθούν θα είναι μέτρα ισοβαρή.

Συγκεκριμένα, δήλωσε τα εξής: «Πλέον όλοι οι Έλληνες πολίτες καταλαβαίνουν, εκτός από τον κ. Μητσοτάκη, ότι η καθυστέρηση στη δεύτερη αξιολόγηση οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις παράλογες απαιτήσεις του ΔΝΤ. Απαιτήσεις που δεν έχουν καμία σχέση με τη συμφωνία που αναγκαστήκαμε να υπογράψουμε το καλοκαίρι του 2015.

Η κυβέρνηση έχει δηλώσει με τον πιο επίσημο τρόπο ότι μέτρα για μετά τη λήξη του προγράμματος είναι εκτός της συμφωνίας. Αν υπάρξουν μέτρα θα είναι σε ίση ποσότητα, ισοβαρή».

*Για την Εκκλησία

Αυστηρό μήνυμα προς την Εκκλησία, που αντιδρά στο νέο πρόγραμμα σπουδών για το μάθημα των θρησκευτικών, το οποίο από ομολογιακό μάθημα γίνεται μάθημα γνώσης θρησκειών και τέθηκε σε εφαρμογή από την τρέχουσα σχολική χρονιά, έστειλε χθες, στο περιθώριο της ημερίδας στο Βελεστίνο, ο υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης.

«Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας συνομιλεί με όλους. Όμως είμαστε υποχρεωμένοι να τονίζουμε κάθε φορά ότι οι ρόλοι κάθε θεσμού είναι διαφορετικοί. Το περιεχόμενο όλων των μαθημάτων που διδάσκονται στα σχολεία, καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας. Βεβαίως συζητάμε και με την Εκκλησία και με οποιονδήποτε έχει συνεισφέρει σε αυτόν τον τομέα αλλά το τι διδάσκεται στα σχολεία μας είναι ευθύνη του κράτους κι όχι της Εκκλησίας», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Μπαξεβανάκη, στο τέλος του σχολικού έτους, θα αποτιμηθεί από κοινή επιτροπή το νέο πρόγραμμα σπουδών στα θρησκευτικά και θα ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις. «Οι σχέσεις μας με την Εκκλησία είναι σε καλό επίπεδο. Υπάρχει ένας εξαιρετικός διάλογος. Επαναλαμβάνω όμως ότι τις αποφάσεις τις λαμβάνει το κράτος», συμπλήρωσε.

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
2
=