ΒΕΛΕΣΤΙΝΟ

Λίμνη Κάρλα: Αργοπεθαίνει ο υγροβιότοπος

λίμνη-κάρλα-αργοπεθαίνει-ο-υγροβιότο-338758

Η λίμνη είναι γεμάτη από τοξικό φυτοπλαγκτόν – Καμπανάκι από το Φορέα Διαχείρισης που καταγγέλλει ολιγωρία

Αργοπεθαίνει ο υγροβιότοπος της Κάρλας. Σύμφωνα με ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή της προέδρου του Φορέα Διαχείρισης Ιφιγένειας Καγκάλου, και ερμηνεύεται ως «καμπανάκι» προς την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς, η καθυστέρηση των τεχνικών έργων δημιουργεί de facto και μη αναστρέψιμες συνθήκες στις υδρολογικές και ποιοτικές συνθήκες στην Κάρλα. Η κ. Καγκάλου καταγγέλλει μάλιστα ότι η λίμνη είναι γεμάτη τοξικό φυτοπλαγκτόν και ότι υφίσταται θέμα ισορροπίας στη λειτουργία του περιβαλλοντικού έργου.

«Ολα τα στοιχεία -υπογραμμίζει η κ. Καγκάλου- υποδηλώνουν έντονη υποβάθμιση. Καθώς η νέα λίμνη βρίσκεται ακόμη! στο πρώτο στάδιο πλήρωσής της με νερό, δεν έχουν ολοκληρωθεί και λειτουργήσει τα υγροτοπικά συστήματα για τη μείωση του εισαγόμενου ρυπαντικού φορτίου και το κυριότερο δεν έχουν κατασκευασθεί τα δίκτυα που θα απάγουν μέρος του νερού της λίμνης για άρδευση, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η νέα λίμνη βρίσκεται ακόμη σε πρωτόλειο στάδιο οικολογικών λειτουργιών, , με ανισορροπία στους ιχθυοπληθυσμούς και βέβαια απέχει πολύ από τη διαμόρφωση μιας κατάστασης ισορροπίας.

Σύμφωνα με την πρόεδρο του Φορέα «η ολοκλήρωση των τεχνικών έργων της Κάρλας είναι ακόμη «ζητούμενο» με απόλυτη ευθύνη η οποία διαχρονικά επιμερίζεται σε όσους «είχαν την ευθύνη υλοποίησης». Αφήνω- σημειώνει- για τους ειδικότερους το οικονομικό θέμα, την απόσβεση του κόστους, την εξέλιξη της σχέσης κόστους-ωφέλειας για τους πολίτες κ.λ.π. και μένω στο αμιγώς οικολογικό – περιβαλλοντικό ζήτημα».

Η πρόεδρος του Φορέα, κάνει λόγο για παντελή έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και καταλήγοντας αφήνει αιχμές λέγοντας ότι: «Πίσω από όλα αυτά δυστυχώς στη σύγκρουση μεταξύ αναγκαίων δράσεων περιβαλλοντικής πολιτικής (επανειλημμένως κατατεθείσες από τον Φ.Δ., από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, από ΜΚΟ, κ.λ.π.) και μικρο-μεγάλων συμφερόντων κερδίζει το δεύτερο. Αν συνυπολογίσουμε και την απουσία κάθε στρατηγικού σχεδιασμού (παρά τις προσπάθειες των ελλειμματικών Σχεδίων Διαχείρισης) τότε είμαστε πολύ μακριά από την ορθολογική διαχείριση, από την βιωσιμότητα του έργου, από την επιστροφή των ωφελειών στην τοπική κοινωνία».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέχρι αργά το βράδυ δεν κατέστη δυνατή καμία επικοινωνία με την πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης προκειμένου να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για τις αναφορές της για το θέμα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου