ΤΟΠΙΚΑ

«Εκτροχιασμός» ΟΣΕ στον Βόλο

εκτροχιασμός-οσε-στον-βόλο-746298

Νέο καμπανάκι απόγνωσης από τους σιδηροδρομικούς του Βόλου. Μετά το Σύνδεσμο Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, που από τις αρχές καλοκαιριού έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, αναδεικνύοντας τον κίνδυνο να καταργηθούν η Δ΄ Επιθεώρηση και οι διοικητικές υπηρεσίες του ΟΣΕ στον Βόλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υποβάθμιση του σιδηροδρόμου, χθες με ανοιχτή επιστολή τους εργαζόμενοι του ΟΣΕ, στη Δ’ Επιθεώρηση Βόλου, στο Δ’ Τμήμα Γραμμής Βόλου, στο Εργοστάσιο Βόλου, βγαίνουν δημόσια για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην κυοφορούμενη υποβάθμιση του Τμήματος Γραμμής Βόλου μέσω του νέου οργανογράμματος.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, τέλη Αυγούστου ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, μόλις ενημερώθηκε για το νέο οργανόγραμμα που βρίσκεται σε διαβούλευση, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία εξέφρασε τις αντιρρήσεις του στη Διοίκηση. Στις 12 Σεπτεμβρίου εξάλλου απεστάλη και εγγράφως υπόμνημα στο οποίο περιλαμβάνονται οι προτάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων πάνω στο νέο οργανόγραμμα.

Χθες ήρθε η σειρά μίας πλειάδας εργαζομένων από τις παραπάνω υπηρεσίες, να «ενισχύσει» ουσιαστικά τους φόβους που υπάρχουν για υποβάθμιση του ΟΣΕ.

«Στο καινούριο, υπό διαβούλευση οργανόγραμμα του Ο.Σ.Ε. Α.Ε., είδαμε μια σειρά αλλαγών, για τις οποίες έχουμε την πεποίθηση, ότι συντελείται κατάφορη αδικία για τις Υπηρεσίες του Βόλου, με υποβάθμιση του Τμήματος Γραμμής Βόλου και της Επιθεώρησης Βόλου, από Τμήματα σε Γραφεία» επισημαίνεται στη νέα επιστολή διαμαρτυρίας.

Σύμφωνα με το προσωπικό του ΟΣΕ το νέο οργανόγραμμα, καταργεί σημαντικές αρμοδιότητες σε περιφερειακές Υπηρεσίες, οι οποίες θεωρούνται σημαντικές, «αφού- όπως λένε- η πλέον των 30 ετών σιδηροδρομική εμπειρία, μας ωθεί να έχουμε βάσιμες ανησυχίες, ότι εκτός της υποβάθμισης μιας Υπηρεσίας εκθέτει ποικιλοτρόπως το σιδηροδρομικό σύμπλεγμα της Μαγνησίας και γραμμών της Δυτικής Θεσσαλίας.

Η δημιουργία αδιαβάθμητης Υπηρεσίας στο Βόλο και η υποβάθμιση της Επιθεώρησης Βόλου καθώς και του Τμήματος Γραμμής από Τμήματα σε Γραφεία και η εν δυνάμει υπαγωγή σε όμορη Επιθεώρηση- Τμήμα, αυτόματα έρχεται σε σύγκρουση με τις τόσες εξαγγελίες για ανάπτυξη του τραίνου στην Θεσσαλία, του ρόλου του Λιμανιού του Βόλου και την σύνδεση μ αυτό, την δημιουργία εμπορευματικού κέντρου, την ηλεκτροκίνηση στην γραμμή Βόλου- Λαρίσης και Παλαιοφαρσάλου- Καλαμπάκας και του τραίνου Πηλίου, το οποίο ομολογουμένως δίνει την δική του ιδιαίτερη δυναμική, τόσο σε τοπικό και πανελλήνιο επίπεδο, αλλά και διεθνώς» επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας.

Αποδυναμώνεται ο στρατηγικός ρόλος του Βόλου

«Δεν κατανοούμε γιατί αυτή η πρόταση υποβάθμισης, να έχει μοναδικό στόχο αποδυνάμωση στρατηγικού σιδηροδρομικού σημείου της Ελλάδας, μιας Επιθεώρησης και ενός Τμήματος Γραμμής με ιδιαίτερο ρόλο- προσθέτουν οι εργαζόμενοι- στο τόσο ιστορικό σιδηροδρομικό σύμπλεγμα της Θεσσαλίας, και ενώ κανείς θα περίμενε την σιδηροδρομική σύνδεση των τεσσάρων θεσσαλικών πόλεων, με σύγχρονους συρμούς και μάλιστα ηλεκτροκινούμενους, να αποτρέπεται κάθε ελπίδα αναβάθμισης στην Κεντρική Ελλάδα. Μετά το πέρας των έργων ηλεκτροκίνησης σε όλη την Θεσσαλία, καθίσταται αυτόματα λόγω της γεωγραφικής του θέσης ο Σταθμός Βόλου, εκτός των άλλων και αφετηρία – τερματισμός των δρομολογίων που θα συνδέουν τις Θεσσαλικές πόλεις μεταξύ των αλλά και με την υπόλοιπη Ελλάδα. Ο σχεδιασμός, η υλοποίηση και η λειτουργία επιβάλουν την ύπαρξη των Τμημάτων Γραμμής και Επιθεώρησης Βόλου» συμπληρώνουν οι ίδιοι.

Ακόμη σύμφωνα με το προσωπικό «εάν εφαρμοστεί το προς διαβούλευση οργανόγραμμα, είναι δεδομένη η απαξίωση των Νομών της Θεσσαλίας (πλην Λάρισας) σε οιοδήποτε σχέδιο ανάπτυξης στο σιδηρόδρομο αφού και επισφαλής από πλευράς γραμμής είναι, αλλά και ενεργού υποστήριξης κάθε προβλήματος που παρουσιάζονται την περιοχή μας, και είναι πολλά».

«Αλήθεια αυτό είναι το όνειρο μετά από την έξοδο μας από τα μνημόνια και την οικονομική κατάσταση της χώρας μας»; αναρωτιούνται οι εργαζόμενοι, που συνεχίζοντας κάνουν λόγο για «καρατόμηση υπηρεσιών οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν με την εμπειρία τους σε δυναμική τροχιά ανάπτυξης, καταγγέλλοντας παράλληλα ότι από τα υπάρχοντα πανελληνίως Τμήματα τα μοναδικά που υποβαθμίζονται- καταργούνται είναι αυτά του Βόλου, τα οποία και ατυχέστατα ήταν κατηργημένα στο παρελθόν και από την πράξη κρίθηκε απαραίτητη η επανασύσταση τους.

Πρόταση υπ’ όψιν της Διοίκησης

Οι εργαζόμενοι προτείνουν την ενίσχυση της Επιθεώρησης και του Τμήματος Γραμμής Βόλου και την ενίσχυσή τους, με την προσάρτηση στην νέα Επιθεώρηση Βόλου και του τμήματος γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, υπό αυτήν.

«Έτσι θα πετύχουμε την ομογενοποίηση της Θεσσαλίας με μια Υπηρεσία, που και θα αποφορτίσει τον άξονα άλλα και θα δώσει καλλίτερα αποτελέσματα στην συγκοινωνία της Κεντρικής Ελλάδας» υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά οι ίδιοι.

Καταλήγοντας τέλος αναφέρουν: «Εργαζόμαστε πάνω από τριάντα χρόνια και μεταφέρουμε την οργή μας, για τις εν δυνάμει προτάσεις ανθρώπων, που μάλλον άλλους στόχους ορκίστηκαν να εξυπηρετήσουν, εκτός βέβαια από το τραίνο στην υπηρεσία της κοινωνίας. Άμεσα θα πρέπει να υπαναχωρήσουν οι βέβηλες σκέψεις, οι οποίες οδηγούν στην υποβάθμιση και απαξίωση του σιδηροδρόμου στη Μαγνησία και στη Δυτική Θεσσαλία. Έκαστος εφ’ ω ετάχθη !!!».

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου