ΤΟΠΙΚΑ

Σφίγγει ο κλοιός για τις ληξιπρόθεσμες

σφίγγει-ο-κλοιός-για-τις-ληξιπρόθεσμε-774305

Αυγουστιάτικα «ραβασάκια» της ΔΕΗ σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις της Μαγνησίας για απλήρωτες οφειλές

Σφίγγει ο «κλοιός» για τους καταναλωτές της ΔΕΗ που βαρύνονται με ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο διακανονισμών, για χρέη που ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ απαιτούνται μεγαλύτερη προκαταβολή και λιγότερες δόσεις για την εξόφληση, γεγονός που προκαλεί ασφυξία σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

«Τσουνάμι» επιστολών σε βολιώτικα νοικοκυριά από δικηγορικά γραφεία των Αθηνών, με προειδοποίηση αποκοπής από τη ΔΕΗ, αν δεν εξοφληθούν οι ληξιπρόθεσμοι λογαριασμοί. Το βάρος σε αυτή τη φάση πέφτει σε όσους χρωστούν μεγάλα ποσά, από 3.000 ευρώ και άνω, δίχως αυτό να σημαίνει ότι δεν αποστέλλονται επιστολές και για αρκετά χαμηλότερα ποσά, για τα οποία είχαν γίνει διακανονισμοί, που όμως δεν κατέστη εφικτό να τηρηθούν.

Υπολογίζεται πως από τον Μάιο μέχρι τέλος Ιουλίου, τουλάχιστον 700 νοικοκυριά και επιχειρήσεις έλαβαν την επιστολή με την οποία γνωστοποιείται η οφειλή και ζητείται εντός 30 ημερών να έχει γίνει διακανονισμός για την πληρωμή του χρέους.

Αν κάποιος δεν ανταποκριθεί στο εξώδικο εντός λιγότερου από έναν μήνα και δεν προβεί σε διακανονισμό, η ΔΕΗ μπορεί να προχωρήσει σε διαταγή πληρωμής, αλλά και σε παύση εκπροσώπησης, δηλαδή να γνωστοποιήσει ότι δεν επιθυμεί ουσιαστικά η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού για πελάτη όποιον δεν ανταποκρίνεται σε διακανονισμό μετά την αποστολή του εξωδίκου.

Σε καθεστώς ρυθμίσεων

Στον Βόλο μόνο, σε ειδικές ρυθμίσεις για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών στη ΔΕΗ υπολογίζεται πως βρίσκεται το 60% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων με οφειλές από 5.000 ευρώ έως και 50.000 ευρώ. Την ίδια ώρα ένα στα τρία νοικοκυριά αδυνατεί να αποπληρώσει τον λογαριασμό του ρεύματος στις κανονικές προθεσμίες, με αποτέλεσμα να «διπλώνουν» τα ποσά και να αναγκάζονται μετά να ζητούν διακανονισμό, προκειμένου να μη βρεθούν αντιμέτωποι με διακοπές ηλεκτροδότησης.

Οι πελάτες πλέον της ΔΕΗ, όπως εξηγούσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, υπηρεσιακός παράγοντας του τοπικού υποκαταστήματος, διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογα
ριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν. Δηλαδή, οι συνεπείς καταναλωτές χωρίς διακανονισμούς, οι συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς, οι καταναλωτές με περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού, εκείνοι που αθετούν συνεχώς τους διακανονισμούς και τέλος οι πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής και εκείνοι που έχουν προβεί σε ρευματοκλοπή.

Ημερησίως, υπολογίζεται ότι γίνονται περίπου 10 διακοπές ηλεκτροδότησης σε επιχειρήσεις. Εκτός από διακοπές επίσης γίνονται τουλάχιστον επανασυνδέσεις και αυτό μετά τον διακανονισμό της οφειλής καθώς για μεγαλύτερα ποσά που αφορούν σε επαγγελματίες ή μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία και αφού ο καταναλωτής δεν θεωρείται «υπότροπος» είτε γιατί δεν τηρεί τις ρυθμίσεις, είτε γιατί έχει προβεί σε προηγούμενη ρευματοκλοπή.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου