ΤΟΠΙΚΑ

Αναξιοποίητος ιατρικός εξοπλισμός, στα υπόγεια του Νοσοκομείου Βόλου

αναξιοποίητος-ιατρικός-εξοπλισμός-σ-811434

Στα υπόγεια του Νοσοκομείου Βόλου παραμένει και «αραχνιάζει» ο θάλαμος υπερβαρικής ιατρικής. Μία δωρεά από το Νοσοκομείο «Άγιος Παύλος» της Θεσσαλονίκης, εδώ και αρκετά χρόνια είναι αναξιοποίητη, παρά το γεγονός ότι αποτελεί τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό για την αντιμετώπιση της «νόσου των δυτών».

Ανάλογοι θάλαμοι αποσυμπίεσης λειτουργούν στον Ναύσταθμο στη Σαλαμίνα, στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών και στην Κάλυμνο. Στον Βόλο ωστόσο δεν κατέστη δυνατή η λειτουργία του μέχρι στιγμής εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού.

Ενώ θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες όχι μόνο της Μαγνησίας αλλά ολόκληρης της Κεντρικής Ελλάδας, καθώς στην ευρύτερη περιοχή όπως είναι γνωστό, δραστηριοποιούνται αρκετοί σύλλογοι που ασχολούνται εθελοντικά με τις καταδύσεις, το μηχάνημα παραμένει στοιβαγμένο στα υπόγεια του Αχιλλοπούλειου, όπως έλεγαν με παράπονο στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ φίλοι των καταδύσεων.

Για τη δωρεά του σύγχρονου μηχανήματος που θα μπορούσε να σώσει ζωές, τόσο η Λέσχη Εθελοντών Βατραχανθρώπων Κεντρικής Ελλάδος, όσο και άλλοι σύλλογοι που ασχολούνται με τις καταδύσεις, κατά καιρούς τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν ζητήσει από τις διοικήσεις του Νοσοκομείου να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την αξιοποίησή του προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Υπογραμμίζεται, πως ο συγκεκριμένος θάλαμος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες θεραπείες, αλλά και για την αποκατάσταση οξειών και χρόνιων παθήσεων, όπως αγγειοπάθειες λόγω σακχαρώδους διαβήτη, οστεονεκρώσεις, οξεία κώφωση και οξεία τύφλωση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν έγινε η δωρεά του μηχανήματος, υπήρξαν διαβεβαιώσεις ότι θα εκπαιδευτεί προσωπικό στο Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης «Άγιος Παύλος», προκειμένου να μπορεί να χειριστεί τον θάλαμο για να λειτουργήσει.

Αυτός όμως ο προγραμματισμός δεν τέθηκε ποτέ σε εφαρμογή, και αυτό διότι το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό δεν επαρκούσε για να ανταποκριθεί σε αυτό το πρόγραμμα εκπαίδευσης.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου