ΤΑΞΙΔΙΑ

Μουτζούρης και Πήλιο στο επίκεντρο του σιδηροδρομικού τουρισμού

μουτζούρης-και-πήλιο-στο-επίκεντρο-το-760149

Προτάσεις από τον ΟΣΕ

Ο «θρυλικός Μουτζούρης» και οι διαδρομές του Πηλίου στις προτάσεις του ΟΣΕ για το σιδηροδρομικό τουρισμό. Στο Βόλο σήμερα ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Στ. Αγιάσογλου που μαζί με άλλα στελέχη της εταιρείας θα έχουν επαφές και συναντήσεις για το συγκεκριμένο θέμα.

Ο ΟΣΕ προκειμένου να αξιοποιήσει τη σημαντική αύξηση του τουρισμού και ευελπιστώντας να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και να αυξήσει τα έσοδά του, επεξεργάζεται ήδη εκδρομική πρόταση, την οποία μάλιστα πρόσφατα η Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού παρουσίασε στο Λονδίνο.

Οπως τόνισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Βολιώτης Θανάσης Ακρίβος, μέλος του Δ.Σ. της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) «ο ελληνικός σιδηρόδρομος «επιστρατεύεται» στην προσπάθεια της χώρας μας να διαχειριστεί αποδοτικά την «έκρηξη» του τουρισμού και να αλλάξει την εικόνα του, διοργανώνοντας τουριστικά πακέτα σιδηροδρομικής «κρουαζιέρας», σε μια προσπάθεια να «κερδίσει» κομμάτι, τόσο του εγχώριου, όσο και του εισερχόμενου τουρισμού.

Στο Λονδίνο παρουσιάστηκαν στους εκθέτες, οι τρεις προτάσεις «σιδηροδρομικού τουρισμού» και οι οποίες περιλαμβάνουν διαδρομές σε σημεία του ελληνικού σιδηρόδρομου με ιστορική αξία και περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον (και οι οποίες θα εκτελούνται με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και αφορούν

α) τον γύρο της Πελοποννήσου που θα ξεκινάει από την Πάτρα και θα συνεχίζει σε Καλαμάτα, Μεσσήνη (αρχαίο Θέατρο), Τρίπολη, Κόρινθο, Αργος, Ναύπλιο (θα χρησιμοποιηθεί για τη συγκεκριμένη εκδρομή το τμήμα του δικτύου που αυτή τη στιγμή είναι ανενεργό)

β) τη διαδρομή Ζαχλωρού – Καλάβρυτα με τον οδοντωτό και

γ) τον γύρο του Πηλίου με το γνωστό τρενάκι τον «Μουτζούρη».

Μάλιστα όπως έγινε γνωστό ο γύρος του Πηλίου αποτελεί την πιο «ώριμη» σιδηροδρομική εκδρομή, για την οποία εάν υπάρξει άμεσα τουριστική ζήτηση, μπορεί τεχνικά, να ξεκινήσει ακόμη και σήμερα να πραγματοποιείται, ενώ η διαδρομή Ζαχλωρού – Καλάβρυτα, θα εκτελείται με ατμάμαξα που χρονολογείται από το 1860 και η οποία ήδη ανασκευάζεται στις εγκαταστάσεις των μηχανοεργοστασιών της εταιρείας στον Πειραιά.

Το τρενάκι του Πηλίου και ο οδοντωτός των Καλαβρύτων εκτελούν περιοδικά τουριστικά δρομολόγια, αλλά στόχος για την ΕΕΣΣΤΥ, σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι η εντατικότερη εκμετάλλευσή τους, αφού η ζήτηση είναι πραγματικά μεγάλη, ενώ για την συνέχεια προγραμματίζονται σιδηροδρομικές εκδρομές σε Δελφούς και Μετέωρα, με αναχώρηση από το Βόλο, στοχεύοντας στην ανάπτυξη και του θρησκευτικού τουρισμού, που δεν έχει αξιοποιηθεί όσο θα έπρεπε.

Παράλληλα ενδιαφέρον προκαλεί από διεθνείς τουριστικούς πράκτορες, το σύνολο των παλαιών χαράξεων στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λάρισα, (δηλαδή τα τμήματα Αιγίνιο – Κορινός, Παντελεήμονας – Πλαταμώνας – Νέοι Πόροι και Ραψάνη – Ευαγγελισμός) καθώς και η παλαιά μετρική γραμμή Βόλου – Παλαιοφαρσάλου, η οποία έχει εγκαταλειφθεί πριν από αρκετά χρόνια.

Οι σιδηροδρομικές προτάσεις που παρουσιάσθηκαν στη Διεθνή Εκθεση Τουρισμού του Λονδίνου έτυχαν μεγάλης ανταπόκρισης από τουριστικούς πράκτορες του εξωτερικού, από τους οποίους υπάρχει έντονο ενδιαφέρον να προχωρήσουν άμεσα σε σχετικές συμφωνίες, οι οποίες θα παρέχουν σε τουρίστες από όλο τον κόσμο ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο που θα περιλαμβάνει σιδηροδρομικές διαδρομές, καταλύματα, σίτιση, περιηγήσεις κ.λπ. και οι οποίες θα ξεκινήσουν την υλοποίησή τους από τις αρχές του 2015.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου