Οικονομική κρίση, νέα μέτρα, λιτότητα, πενιχροί μισθοί, ανεργία και μέσα σ’ όλα αυτά αύξηση του κόστους ζωής. Η βραδινή υπερφίαλη έξοδος σε κέντρα διασκέδασης αργοπεθαίνει, όπως έχει ξεθυμάνει και η όρεξη του κόσμου. Είναι χαρακτηριστικό οι επιχειρηματίες να φθάνουν σε σημείο να «κερνούν» τους εκλεκτούς πελάτες τους με σκοπό να παρασυρθούν έτσι ώστε ν’ ανέβει η ψυχολογία τους, διασκεδάζοντας χωρίς το άγχος των λογαριασμών. Επίσης είναι σύνηθες πλέον το φαινόμενο της πολύωρης παραμονής στο ίδιο club ή μπαρ, με την κατανάλωση να περιορίζεται στο ένα ποτό ανά άτομο. Όλη νύχτα με ένα ποτό, φτάνοντας στα ύψη μόνο η κατανάλωση του νερού το οποίο αντικαθιστά το πληρωτέο αλκοόλ. Σπάνια θα δει κάποιος την συνηθισμένη για άλλα βράδια Σαββάτου «ουρά» έξω από τα κέντρα διασκέδασης.
Ο κ. Μίλτος Μάρκου, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του κέντρου νυχτερινής διασκέδασης Premiera, παρουσιάζει με τη δική του ματιά στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ» την τωρινή κατάσταση στη νυχτερινή ζωή της πόλης. «Έτσι όπως δείχνει η κατάσταση φαίνεται ότι ο κόσμος πλέον δεν έχει την ψυχολογία για να διασκεδάσει, και βγαίνει το Σάββατο βράδυ μόνο από συνήθεια. Λείπει η όρεξη και το χαμόγελο. Πριν 3 χρόνια το μαγαζί κάθε Σάββατο βράδυ γέμιζε από νωρίς και τώρα παρατηρείται το φαινόμενο να γεμίζει από τις δύο και μετά», αναφέρει ο ίδιος. Ενώ στη συνέχεια του λόγου του τονίζει ότι η κατανάλωση έχει πέσει κάθετα από τα ποτά μέχρι και τα λουλούδια, αλλά ο όγκος του κόσμου είναι το ίδιο με άλλες χρονιές «Δεν γίνονται μεγάλοι λογαριασμοί, ακόμα και από καθορισμένες παρέες που παλιότερα έκαναν. Ο κόσμος που έρχεται για να διασκεδάσει το σκέφτεται να πάρει δεύτερο ποτό, παρ’ όλο που οι τιμές είναι σχετικά μειωμένες από πέρυσι. Αλλά και αυτοί που έχουν ακόμα την οικονομική άνεση, είναι πιο «μαζεμένοι». Επίσης επεσήμανε ότι τα μεροκάματα των εργαζομένων έχουν πέσει και πλέον το φιλοδώρημα είναι είδος προς εξαφάνιση. Τέλος δίνει το δικό του αισιόδοξο μήνυμα: «Για εμάς που η δουλειά μας είναι να διασκεδάζουμε τον κόσμο, αυτή η κατάσταση είναι και μια πρόκληση να γινόμαστε όλο και καλύτεροι έτσι ώστε η θετική ενέργεια να σκεπάζει τα προβλήματα του κόσμου».
Όπως αναφέρει ο Στέργιος Γκίκας, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων Aperto Club, δεν υπάρχει οικονομική άνεση από τη πλευρά του κόσμου και επιλέγουν φθηνές λύσεις για τη διασκέδασή τους. «Η «πίτα» στο Βόλο έχει μικρύνει πολύ, αντί να έχουμε λιγότερα μαγαζιά έχουμε περισσότερα. Ο κόσμος θα επιλέξει να πάει είτε για καφέ είτε για ποτό. Ο Βόλος, όμως σε σχέση με άλλες πόλεις της Ελλάδας είναι σε καλύτερη μοίρα, έχει επηρεαστεί μεν από την κρίση αλλά προσωπικά περίμενα να ήταν χειρότερη η κατάσταση από πέρυσι» είπε ο ίδιος. Τις συνέπειες, τις εντοπίζει στην κατανάλωση: «Προτιμάνε να βγούνε αργά, δηλαδή τα μαγαζιά γεμίζουν 3 ώρα το βράδυ, γιατί ο πελάτης έχει μπει στη λογική όλο το βράδυ να καταναλώσει ένα μόνο ποτό». Επίσης τονίζει ότι ο κόσμος έχει διάθεση όταν βγαίνει γιατί η έξοδος είναι ένας τρόπος να ξεχαστούν από την καθημερινότητα: «Θα προτιμήσουν να βγουν μέρες που το μαγαζί θα έχει κάποιο event, ακόμα και μέσα στη βδομάδα. Στο συγκεκριμένο μαγαζί για παράδειγμα ακόμα Δευτέρα και Τετάρτη έχει τύχει να περιμένουν στην ουρά περίπου 60 άτομα» επεσήμανε.
Αυτός που έχει την περισσότερη επικοινωνία με τον κόσμο σε τέτοια είδους μαγαζιά είναι το πόστο του barman. Ο Νικόλας Γιαννακόπουλος, barman του Aperto – Bedroom club, έδωσε το δικό του στίγμα και μας μετέφερε την ψυχολογία του κόσμου αυτή την εποχή. «Η ψυχολογία του κόσμου είναι πολύ καλύτερη από πέρυσι, διασκεδάζουν περισσότερο για έχουν ανάγκη να βγουν για να ξεδώσουν και να «απελευθερωθούν» από την όλη πίεση. Οι πελάτες μας είναι φοιτητές αλλά και Βολιώτες κάθε ηλικίας. Σε αυτό συμβάλλουν και οι τιμές που είναι πιο προσιτές φέτος, ήδη από το καλοκαίρι έχουν μειωθεί. Κάνουμε προσφορές κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, σε κάθε event για να διευκολύνουμε τον κόσμο. Βέβαια ανάλογα τις μέρες «γεμίζει και το μαγαζί» ανέφερε χαρακτηριστικά. Τέλος μας αφήνει το μήνυμά του ότι το προσωπικό έχει την προδιάθεση ν’ ανεβάσει το κέφι και να βοηθήσει τον κόσμο να περάσει καλύτερα.
Ο κ. Δημήτρης Μπασδάνης, Dj του Aperto – Bedroom club, μας μεταφέρει τον παλμό της νυχτερινής ζωής με τα νέα οικονομικά δεδομένα. «Η κρίση έχει μειώσει τον κόσμο που βγαίνει έξω, την ηλικία του κόσμου, βγαίνουν περισσότερο νεαρές ηλικίες και όχι τόσο οικογένειες που έχουν το βάρος των εξόδων. Σε αρκετό βαθμό έχει μειωθεί και η κατανάλωση, δεν πίνουν το ίδιο, γι’ αυτό το λόγο αναγκαστήκαμε να ρίξουμε τις τιμές, τα μεροκάματά μας, για να προσελκύσουμε τον κόσμο» σημείωσε χαρακτηριστικά. Ενώ στη συνέχεια υποστήριξε ότι ο κόσμος διασκεδάζει γιατί είναι στην κουλτούρα του Έλληνα «Ό,τι προβλήματα και να έχει θα βγει να εκτονωθεί, απλά δεν μπορεί να το συνδυάσει με ποσότητα αλκοόλ όπως έκανε παλιότερα». Για το αν βλέπει το μέλλον δυσοίωνο εν όψει και των γιορτών ο ίδιος φαίνεται αισιόδοξος «Οι γιορτές είναι ένα κίνητρο για να βγει ο κόσμος, και πιστεύω θα είναι καλύτερα. Οι δύσκολοι μήνες είναι πριν και μετά τις γιορτές. Ελπίζουμε στο καλύτερο. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε τους πελάτες μας να περάσουν όμορφα και να ξεχάσουν τα οποιαδήποτε προβλήματα έχουν είτε οικονομικά είτε προσωπικά, δουλειά μας είναι διασκεδαστές».