ΤΟΠΙΚΑ

Αδικείται η Μαγνησία

αδικείται-η-μαγνησία-851206

Ο Βουλευτής Μαγνησίας Κώστας Καρτάλης σε τρισέλιδη επιστολή του προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά αναφέρεται στα ελλείμματα του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (που ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ στις 31.7.2007) σε ότι αφορά στην ανάπτυξη της Μαγνησίας. Ο Κώστας Καρτάλης επισημαίνει ότι το Σχέδιο αδικεί τη Μαγνησία καθώς:

1) Δεν προβλέπεται η απευθείας σύνδεση του Βόλου με την Ε-65 και τούτο παρά το γεγονός ότι στο ίδιο το Σχέδιο αναφέρεται (άρθρο 6, 1δ) ότι «η σύνδεση των μεταφορικών κόμβων – λιμένες, αερολιμένες, εμπορευματικά κέντρα – να γίνεται με όσο το δυνατό αυτόνομα δίκτυα μεταφορών με σκοπό την αποφυγή φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης (σύγκρουση με αστικές χρήσεις).»

2)Υποβαθμίζεται ο ρόλος και η σημασία του λιμένος του Βόλου, το οποίο σύμφωνα με το Σχέδιο «θα πρέπει να επενδύσει σε εξειδικευμένες υποδομές εμπορευματικών μεταφορών, όπως αυτοκίνητα, σιτηρά, χημικά, κ.α.». Αντί δηλαδή να προβλέπεται ένας νέος ρόλος για το λιμάνι, ιδιαίτερα στο επόμενο διάστημα που χαρακτηρίζεται από το άνοιγμα της Ευρωπαικής Ενωσης προς τα ανατολικά και από τη σταδιακή ενίσχυση των εμπορικών σχέσεων με την Τουρκία.

3) Αγνοείται το αεροδρόμιο της Αγχιάλου που παραμένει στην αφάνεια, τη στιγμή μάλιστα που το Σχέδιο αναφέρεται διεξοδικά στον ενισχυμένο περιφερειακό ρόλο των αεροδρομίων Αράξου και Ανδραβίδας, που έχουν συμβατά χαρακτηριστικά με αυτά του α/δ Αγχιάλου.

4). Η σιδηροδρομική σύνδεση Βόλου παραμένει σε δεύτερη προτεραιότητα, καθώς δεν προβλέπεται η απευθείας σύνδεση του Βόλου με το βασικό ηλεκτροκίνητο σιδηροδρομικό άξονα βορρά – νότου, αλλά και δεν προκύπτει αναφορά στην πεδινή σιδηροδρομική χάραξη που θα έδινε τη δυνατότητα για τη βελτίωση των δυνατοτήτων της ευρύτερης περιοχής Αλμυρού ως προς τη φιλοξενία βιομηχανικών επενδύσεων.

5). Οι Βόρειες Σποράδες απουσιάζουν από κάθε αναφορά σε νησιωτικές περιοχές, τη στιγμή που όποιες μάλιστα αναφέρονται συνοδεύονται από προτάσεις για ειδικά κίνητρα και μέτρα χωροταξικής τους αναβάθμισης. Φαίνεται ότι αντιμετωπίζονται ως μία στεριανή περιοχή που κατά σύμπτωση και μόνο περιβάλλεται από θάλασσα.

6) Οι νεολιθικοί οικισμοί της Μαγνησίας, που μάλλον αναφέρονται στο Σχέδιο ως «οικισμοί του Πηλίου – νεώτερα κατάλοιπα», θεωρούνται ως εθνικής – αλλά όχι διεθνούς – εμβέλειας, δηλαδή τίθενται στη 2η κατηγορία σπουδαιότητας.

7) Ο αθλητισμός δεν θεωρείται τομέας που συμβάλλει στο νέο εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό, γεγονός που απαξιώνει τις αθλητικές εγκαταστάσεις που κληροδοτήθηκαν στο Βόλο και στη Νέα Ιωνία από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Και τούτο παρά το γεγονός ότι είναι χάρις σε αυτές ακριβώς τις αθλητικές εγκαταστάσεις ο Βόλος και η Λάρισα διεκδικούν με αξιώσεις τους Μεσογειακούς Αγώνες του 2013.

8). Η χωροταξική ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής του Αλμυρού παραμένει ένας άγνωστος Χ κυρίως ως προς την ενίσχυση της αγροτικής οικονομίας.

9) Η συνάρτηση/σύγκριση του ΓΠΧΣ για τη Μαγνησία με τα αντίστοιχα ειδικά χωροταξικά για τον τουρισμό, τη βιομηχανία και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας παρουσιάζει αντιφάσεις που προβληματίζουν ως προς την επάρκεια είτε του ΓΠΧΣ ή των αντίστοιχων ειδικών χωροταξικών.

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι τα ελλείμματα στο Σχέδιο «επηρεάζουν την καθημερινότητα του κατοίκου της Μαγνησίας, αλλά καθορίζουν το αύριο και την αντοχή της περιοχής στην ανταγωνιστική εγχώρια, περιφερειακή και διεθνή αγορά. Καθορίζουν με άλλα λόγια το ποιες και πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, ποιοι τομείς που σήμερα είναι σε ανάπτυξη μπορεί να σε λίγα χρόνια να κινδυνεύσουν, αλλά και ποιες νέες υποδομές θα αποκτήσει ο Νομός».

Καταλήγοντας ο Κώστας Καρτάλης καλεί το ΥΠΕΧΩΔΕ να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει το σχέδιο, καθώς «οι κίνδυνοι που προκύπτουν από το Σχέδιο σε ότι αφορά στο αναπτυξιακό δυναμικό της Μαγνησίας για την επόμενη εικοσαετία είναι πολύ περισσότεροι από τις ευκαιρίες που διανοίγονται».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου