ΤΟΠΙΚΑ

Οι δραστηριότητες των βουλευτών της Μαγνησίας: Η Ζ. Μακρή

οι-δραστηριότητες-των-βουλευτών-της-μ-851206

Αναφορά προς την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Μαρριέτα Γιαννάκου για τους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κατέθεσε η βουλευτής Μαγνησίας κ. Ζέττα Μακρή. Όπως επισημαίνει στην αναφορά της η κ. Μακρή, «ο Σύλλογος Αποφoίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μελέτησε το προσχέδιο του προεδρικού διατάγματος που έχει προωθηθεί από το Υπουργείο σας για τους κλάδους εκπαιδευτικών ΠΕ 61 και ΠΕ 71 στην Eιδική Αγωγή και διαπιστώνει τα εξής: αν και με το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα συστήνονται κλάδοι Δασκάλων Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 71) και Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 61), κάτι το οποίο ήταν πάγιο και νόμιμο αίτημά τους, τελικά αυτοί οι νεοσύστατοι κλάδοι κινδυνεύουν να στελεχωθούν από μη επαρκώς επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, κάτι το οποίο θα υποβαθμίσει την παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση στη χώρα μας, και ταυτόχρονα θα ακυρώσει την υπόσταση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής και των αποφοίτων του. Πιο συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα σε πτυχιούχους Παιδαγωγικών Τμημάτων Γενικής Αγωγής που έχουν παρακολουθήσει 2-3 μαθήματα «Τομέα Eιδικής Αγωγής», να ενταχθούν στους κλάδους Ειδικών Παιδαγωγών. Μια τέτοιο ρύθμιση γεννάει φοβερά προβλήματα όπως:
α) Τη στελέχωση του ευαίσθητου χώρου της Ειδικής Αγωγής με μη επαρκώς επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό. Μια τέτοια εξέλιξη θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους γονείς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ειδικά αφoύ γνωρίζουν πια ότι δημιουργήθηκε και λειτουργεί Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής με σκοπό τη στελέχωση της Ειδικής Αγωγής από άρτια επιστημονικά εξειδικευμένο καταρτισμένο προσωπικό.
β) Την ακύρωση της υπόστασης και του ρόλου του Παιδαγωγικού Τμήματος Eιδικής Αγωγής. Πραγματικά, δεν υπάρχει λόγoς λειτουργίας του, αφού ένα Πανεπιστημιακό Τμήμα Ειδικής Αγωγής το οποίο παρέχει εξειδικευμένο τετραετές πρόγραμμα σπουδών υποβαθμίζεται και εξισώνεται με τομέα Παιδαγωγικού Τμήματος Γενικής Αγωγής με 2-3 μαθήματα στην Ειδική Αγωγή. Δηλαδή καθένα από τα Παιδαγωγικά Τμήματα Γενικής Αγωγής μπορεί να δημιουργήσει έναν Τομέα Ειδικής Αγωγής και να στελεχώσει την Ειδική Αγωγή με αποφοίτους του.
γ) Την άδικη αντιμετώπιση των αποφοίτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι αν και είναι Παιδαγωγικό και έχουν παρακολουθήσει 60 μαθήματα Γενικής Αγωγής και περισσότερα από 40 μαθήματα Ειδικής Αγωγής – πολλά περισσότερα από τα μαθήματα ενός τομέα – τελικά τόσα χρόνια τους απαγορευόταν να προσληφθούν και από εκεί να διοριστούν στην Ειδική Αγωγή. Την ίδια στιγμή, με το σχέδιο Π.Δ. θα επιτρέπεται σε έναν απόφοιτο Παιδαγωγικού Τμήματος Γενικής Αγωγής, που έχει παρακολουθήσει Τομέα Ειδικής Αγωγής, να μπορεί να επιλέγει τη συμμετοχή του μεταξύ 2 κλάδων (ΙΙΕ 60/70 ή ΠΕ 61/71).
δ) Την κατάφορη αδικία και έναντι των δασκάλων και νηπιαγωγών που έχουν κάνει διδακτορικό, μεταπτυχιακό ή διετή μετεκπαίδευση για να εργαστούν στην Ειδική Αγωγή, όπως ορίζει το άρθρο 2, παράγραφος 5, του ν. 2817/2000, όπως τροποποιήθηκε με τον ν.3194/2003, άρθρο 2, παρ.7δ, αφού οι ίδιες αυτές θέσεις θα μπορούν να στελεχώνονται από δασκάλους και νηπιαγωγούς που έχουν παρακολουθήσει τα ελάχιστα μαθήματα του «Τομέα Ειδικής Αγωγής» στο χρόνο του βασικού τους πτυχίου Γενικής Αγωγής.
ε) Εξάλλου, με το εν λόγω σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν στον κλάδο Δασκάλων Ειδικής Αγωγής (ΙΙΕ 71) οι απόφοιτοι Τμημάτων ΑΕΙ που έχουν την κατεύθυνση «εκπαίδευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες». Με αυτό τον τρόπο πάλι καταργείται η υπόσταση του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής και τίθεται σε κίνδυνο η παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση, αφού κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα Π.χ. Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας, θα μπορεί να δημιουργήσει μια κατεύθυνση «εκπαίδευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες» και έτσι οι απόφοιτοί του να στελεχώνουν την Ειδική Αγωγή. Είναι κατανοητό πως αυτή η διάταξη αφορά στο Τμήμα Eκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο οποίο λειτουργεί η ε

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου