ΤΟΠΙΚΑ

Καθίζηση στο εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας

καθίζηση-στο-εκκλησάκι-της-αγίας-τριά-851206

Η ιστορία μισού και πλέον αιώνα ζωής είναι εμφανής και αποτυπώνεται σε κάθε γωνιά του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδας Νοσοκομείου Βόλου, ζητώντας την ευαισθητοποίηση των αρμοδίων φορέων. Το ιστορικό εκκλησάκι που βρίσκεται δίπλα στο Νοσοκομείο και είναι χαρακτηρισμένο διατηρητέο μνημείο με Υπουργική απόφαση το 1986 έχει υποστεί καθίζηση, η οποία είναι εμφανής στις ρωγμές του δαπέδου και την κλίση των εξωτερικών, μαρμάρινων σκαλοπατιών. Το γεγονός, ωστόσο, ότι η καθίζηση είναι ομοιόμορφη, δεν παύει να προβληματίζει όσους έχουν συνδέσει την ζωή τους με το ιστορικό εκκλησάκι, με αποτέλεσμα να έχει ήδη κινηθεί η διαδικασία διευθέτησης του προβλήματος. Οι προτεραιότητες που έχουν τεθεί εν προκειμένω, “είναι το δάπεδο και τα θεμέλια του Ναού” όπως εξηγεί ο εφημέριος της Αγίας Τριάδος π. Βασίλειος Αδάμ, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι “εκπονείται ήδη η σχετική μελέτη από τον Πολιτικό Μηχανικό κ. Κωνσταντά, ο οποίος την ανέλαβε αφιλοκερδώς, προκειμένου να υποβληθεί προς έγκριση, στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, εν προκειμένω την 7η Εφορεία Βυζαντινών Μνημείων, ώστε να προχωρήσουμε ακολούθως στην διευθέτηση του προβλήματος”. Οπως επισημαίνεται ωστόσο από τον ίδιο “οι διαδικασίες που ακολουθούνται είναι χρονοβόρες και για τον λόγο αυτό είναι η κοινό αίτημα η επίσπευσή τους”.
Σημείο αναφοράς του Ναού, ο οποίος λειτουργεί κανονικά, σύμφωνα με το πρόγραμμα που ισχύει για όλους τους Ναούς της Μητροπόλεως, είναι αναμφίβολα οι μοναδικές Αγιογραφίες δια χειρός Γιώργου Γουναρόπουλου, οι οποίες χρήζουν, ωστόσο, άμεσης συντήρησης, διότι οι μορφές μόλις και μετά βίας διακρίνονται. Οι μοναδικές επιτοίχιες δημιουργίες του Γουναρόπουλου, που εν δικαίω χαρακτηρίζονται θησαυροί, διακρίνονται για τα “ουράνια” χρώματά τους, που διατηρούνται ακέραια μόνο στις εικόνες που κοσμούν την ωραία πύλη, διότι φυλάσσονται σε γυάλινες προθήκες. Οπως εξηγεί ο εφημέριος του Ιερού Ναού του Νοσοκομείου π. Βασίλειος Αδάμ “είναι ένα ζητούμενο για μας η συντήρηση των Αγιογραφιών, οι οποίες έχουν επικαλυφθεί από κάπνα λόγω των κεριών, αλλά και της σόμπας που υπήρχε παλαιότερα, πριν τοποθετηθούν καλοριφέρ, ενώ επιβαρύνονται επίσης από τα αυτοκίνητα που διέρχονται από την παραλία, την υγρασία, αλλά και την σκόνη. Ο Ναός, συνεχίζει, είναι μικρός τα κεριά βρίσκονται εντός του Ναού, ενώ θα μας διευκόλυνε αφάνταστα, αν είχαμε έναν εξωτερικό νάρθηκα, χωρίς να αλλοιώνεται η εξωτερική όψη του ναού. Η λύση αυτή, συνεχίζει ο π. Βασίλειος, θα προφύλασσε τις Αγιογραφίες από το πρόβλημα της κάπνας”.
Ζωγραφικός πλούτος
Ο ζωγραφικός πλούτος του Γιώργου Γουναρόπουλου αποτυπώνεται συγκεκριμένα, στην δυτική, την νότια πύλη, τον τρούλο, τα τόξα του τρούλου και τις οχτώ εικόνες στο τέμπλο. Στην κόγχη του Ιερού απεικονίζεται η μορφή της Πλατυτέρας, στην δυτική πλευρά πάνω από την κεντρική είσοδο ο Χριστός Αναπεσών, στην δεξιά πλευρά οι Αγιοι Ανάργυροι Κοσμάς και Δαμιανός και στην αριστερή οι Αγιοι Ανάργυροι Κύρος και Ιωάννης. Στον τρούλο δεσπόζει η μορφή του Παντοκράτορα και στα τόξα του τρούλου οι τέσσερις Ευαγγελιστές, αλλά δυστυχώς, το “σκοτεινό στρώμα” που καλύπτει όλες τις προαναφερθείσες αριστουργηματικές τοιχογραφίες, τις καθιστά δυσδιάκριτες. Στη δεξιά πλευρά της Ωραίας Πύλης δεσπόζουν με όλη την λάμψη και την φωτεινότητα των χρωμάτων οι εικόνες με τις μορφές του Χριστού, του Προδρόμου, της Αγίας Βαρβάρας και του Αρχάγγελου Μιχαήλ, ενώ στα αριστερά της Ωραίας Πύλης έχουν τοποθετηθεί συμμετρικά οι εικόνες της Παναγίας, της Αγίας Τριάδας, του Αγιου Παντελεήμονος και του Αρχάγγελου Μιχαήλ, οι οποίες προστατεύονται, ευτυχώς, από γυάλινες προθήκες.
Οπως αναφέρει στο σημείο αυτό ο επίτροπος του Ιερού Ναού του Νοσοκομείου κ. Κώστας Ζαφειρόπουλος “υπάρχει μεγάλη ευαισθησία από πλευράς του εφημέριου, των μελών του εκκλησιαστικού συμβουλίου αλλά και των πιστών, οι οποίοι φροντίζουν με μεγάλη επιμέλεια τον Ναό της Αγίας Τριάδας που χτίστηκε με προσφορές των κατοίκων του Αναύρου και από δωρεές βιομηχάνων της περιοχής μας”

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου