ΤΟΠΙΚΑ

Η έρευνα απάντηση στην «παπαγαλία»

η-έρευνα-απάντηση-στην-παπαγαλία-329243

Ενδιαφέρουσα ημερίδα για την μέθοδο project στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Απάντηση στην αποστήθιση, κοινώς «παπαγαλία», έρχεται να δώσει μία καινούργια διδακτική πρακτική που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στο εξωτερικό και ήρθε πρόσφατα και στην Ελλάδα, αυτή των project που βάζει στη διαδικασία μικρούς μαθητές, ακόμη και του Δημοτικού να ερευνήσουν μόνοι τους ένα θέμα, με την καθοδήγηση πάντα του εκπαιδευτικού.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δήμητρα Παλαιοδημοπούλου

Μικροί ερευνητές γίνονται οι μαθητές των σχολείων κατά τη διάρκεια υλοποίησης των project. Το project, σύμφωνα με τον κ. Κώστα Μάγο, λέκτορα του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης είναι μία σύγχρονη διδακτική μέθοδος που έχει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες διδακτικές μεθόδους.

Το project στηρίζεται στα βιώματα και ενδιαφέρονται των μαθητών, τα οποία και αξιοποιούνται μιας και οι μαθητές μπαίνουν στο ρόλο του μικρού ερευνητή, διατυπώνουν ερωτήματα και ψάχνουν οι ίδιοι να βρουν απαντήσεις.

«Η υλοποίηση ενός project φέρνει σε επαφή το σχολείο με την κοινότητα, τα παιδιά δημιουργούν πράγματα και ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι συντονιστικός και εμψυχωτικός που μεταφέρει την γνώση στα παιδιά. Η έρευνα, δηλαδή το project μπορεί να υλοποιηθεί από το νηπιαγωγείο μέχρι και τις τάξεις του Λυκείου», επεσήμανε ο κ. Μάγος.

Μιλώντας για τα οφέλη της μεθόδου των project η κ. Σταυρούλα Καλδή, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας επεσήμανε πως τα παιδιά μ’ αυτό τον τρόπο ενεργοποιούνται και γίνονται πιο ενεργητικά στη μάθησή τους, συνεισφέρουν στο σχεδιασμό της έρευνας και αποκτούν κριτική γνώση. Βέβαια, σημείωσε η κ. Καλδή, πως μέσα από τα project, από την όλη διαδικασία εκτός από τους μαθητές μαθαίνουν και οι ίδιοι εκπαιδευτικοί.

Τέλος ο κ. Μάγος σχολίασε πως η μέθοδος αυτή μπορεί να είναι η καλύτερη απάντηση στην αποστήθιση καθώς η γνώση δεν έρχεται να επιβληθεί στα παιδιά, αλλά κατακτάται.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου