ΤΟΠΙΚΑ

Πόσο θα κρατήσει η «εκστρατεία»;

πόσο-θα-κρατήσει-η-εκστρατεία-851206

Μακάρι να αποδώσουν τα αναμενόμενα τα νέα αυστηρά πρόστιμα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που τέθηκαν σε ισχύ. Αν και δεν ξέρω γιατί εκείνος που συνήθιζε ως τώρα να μη φοράει ζώνη, παράβαση για την οποία υπήρχε πρόστιμο 83 ευρώ, θα γίνει «άλλος άνθρωπος» τώρα που το πρόστιμο πήγε στά 350. Το θέμα ειναι αν, μετά τις συνήθεις «εκστρατείες» των πρώτων ημερών, συνοδεία των απαραίτητων τηλεοπτικών φακών, θα επανέλθουμε στη συνήθη πραγματικότητα. Όπου περνάνε χιλιάδες αυτοκίνητα μπροστά από ένα τροχονόμο, αλλα δεν σταματά κανέναν για έλεγχο ζώνης. Όπου δεν έχω δει νέα οδηγό που να μην προσπαθεί ακόμη και να παρκάρει μιλώντας ταυτοχρόνως στο κινητό της, χωρίς κάνεις να ασχολείται μαζί της. Και δεν φαντάζομαι να θελήσουν να χάσουν τις συναρπαστικές συνομιλίες τους επειδή το πρόστιμο πήγε στά εκατό ευρώ από τα τριάντα τρία.
Βέβαια σε κάποιους από μας που νοιαζόμαστε περισσότερο για την τσέπη μας παρά για την ίδια τη ζωή και την ακεραιότητα, τη δική μας και των άλλων, κάτι θα αποδώσουν. Αλλα, για τους περισσότερους από τους συνήθεις παραβάτες, φοβάμαι ότι θα επικρατήσουν δύο εντυπώσεις: Μια ότι «μπόρα ειναι και θα περάσει» και μια ότι ο πραγματικός στόχος δεν ειναι η οδική ασφάλεια αλλα εισπρακτικός. Το ακούσαμε άλλωστε κατά κόρον σε όλα τα τηλεοπτικά ρεπορτάζ.
Εκείνο που θα πονούσε όλους μας, καθώς ο τρόπος ζωής που κάνουμε μας έχει καταντήσει σύγχρονους …Κενταύρους, ανθρώπους από τη μέση και πάνω και με ενσωματωμένο το τροχοφόρο στη θεση των ποδιών μας, θα ήταν η αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για ικανό διάστημα. Που θα γινόταν οριστική -και άντε άνθρωπε μου να ξαναδώσεις εξετάσεις σε ένα χρόνο- σε περίπτωση κάποιων υποτροπών.
Η θλιβερή πλευρά των όσων ακουστήκαν για τον εισπρακτικό χαρακτήρα των μέτρων, ειναι ακριβώς το ότι οι πολίτες αυτής της χώρας δεν έχουν μάθει να αναγνωρίζουν καλές προθέσεις στις αποφάσεις της εκάστοτε εξουσίας. Και θα ήταν στρουθοκαμηλισμός να θεωρηθεί ότι οι πολίτες αδικούν γενικώς το κράτος τους.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου