ΤΟΠΙΚΑ

Ο γύρος της Λίμνης Πλαστήρα

ο-γύρος-της-λίμνης-πλαστήρα-851206

Δεν είναι τόσο εύκολο να συναντήσετε στη ζωή σας ένα τόσο μαγευτικό, υπέροχο και συναρπαστικό τοπίο, όπως είναι το τοπίο της λίμνης Πλαστήρα. Η λίμνη, το στολίδι αυτό των Αγράφων, που βρίσκεται πάνω στο οροπέδιο της Νεβρόπολης σε υψόμετρο 1.000 μέτρων, απέχει από τη πόλη της Καρδίτσας 25 χιλιόμετρα. Ο γύρος της λίμνης είναι 62 χλμ. και αποτελεί μια εμπειρία καταπληκτική γιατί προσφέρει συνεχείς εντυπώσεις, περνώντας μέσα από γραφικά χωριουδάκια και πυκνοφυτεμένα δάση από πανύψηλα έλατα. Ξεκινώντας από την πρωτεύουσα της Δυτικής Θεσσαλίας την Καρδίτσα θα περάσετε από την ιστορική Μητρόπολη. Από δω μπορείτε να διαλέξετε τη διαδρομή που θα ακολουθήσετε, γιατί ο δρόμος διακλαδίζεται. Αν θέλετε μπορείτε να ακολουθήσετε τη διαδρομή Μοσχάτο Τσαρδάκι, περνώντας ένα ανηφορικό δρόμο ή να στρίψετε δεξιά προς στον όμορφο Μεσενικόλα και το γραφικό Μορφοβούνι. Ύστερα από πορεία λίγων εκατοντάδων μέτρων απ τη Μητρόπολη υπάρχει μια παράκαμψη. Η πινακίδα δείχνει προς Μεσενικόλα- Τσαρδάκι. Η διαδρομή αυτή είναι ευχάριστη με πλούσιες φυσικές εναλλαγές, πλαγιές κατάφυτες από αμπέλια και ελιές, καρποφόρα και άγρια δέντρα με πολύχρωμα άνθη με φανταχτερά χρώματα και καταπράσινες φυλλωσιές σε κάθε εποχή. Αν ακολουθήσετε αυτό το δρόμο θα βγείτε στο Τσαρδάκι. Πριν φθάσετε εδώ στο δρόμο σας θα συναντήσετε το μοναστήρι της Κορώνας. Είναι το μπαλκόνι των Αγράφων. Από δω φαίνεται ολόκληρος ο κάμπος που περικλείεται ανάμεσα από τα βουνά Κόζιακα, Όλυμπο, Κίσαβο και το Πήλιο, ονομαστό και ιστορικό μοναστήρι σε υψόμετρο 880 μ. Το Μοναστήρι κτίστηκε από το 1123-1142 μ.Χ. με χρυσόβουλο διάταγμα του αυτοκράτορα Ιωάννη Κομνηνού, πάνω στα ερείπια ενός ειδωλολατρικού ναού, που ήταν αφιερωμένος στη θεά Καστνιΐτιδα Αφροδίτη. Στο Μοναστήρι υπήρχε κρυφό σχολείο, που σώζεται μέχρι σήμερα και από ιστορική άποψη προσέφερε πάρα πολλά στον αγώνα της Εθνικής ανεξαρτησίας. Εδώ στο διάστημα της κατοχής συνήλθε η Α Πανθεσσαλική διάσκεψη του Ε.Α.Μ με συμμετοχή τεσσάρων χιλιάδων αντιπροσώπων. Λίγα χιλιόμετρα πιο πέρα βρίσκεται η πλαζ του Λαμπερού. Εδώ υπάρχει αναψυκτήριο και παρέχεται η δυνατότητα φαγητού και βαρκάδα στη λίμνη. Από το Λαμπερό ο δρόμος οδηγεί στην Καστανιά-Μούχα και στο φράγμα της λίμνης. Η Καστανιά, παλαιά πρωτεύουσα της αρχαίας Μενελαΐδος, βρίσκεται σε υψόμετρο 850 μέτρα. Πανέμορφο χωριό στη αγκαλιά του υπερήφανου Ιτάμου. Κοντά του διακρίνεται το νησάκι Νιάγκα όπου υπάρχει σύγχρονο εκτροφείο θηραμάτων. Από τη Μούχα στο φράγμα που είναι ένα όραμα μια ιδέα που συνέλαβε ο Νικόλαος Πλαστήρας το 1925 και που υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε το 1950. Στο φράγμα υπάρχει μαρμάρινη πλάκα με την ένδειξη:”Στη θέση αυτή ο Στρατηγός ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ το έτος 1925 συνέλαβε την ιδέα της κατασκευής του Φράγματος τούτου για την δημιουργία της τεχνητής λίμνης του Ταυρωπού. Είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας γιατί με τα νερά της λίμνης αρδεύονται πάρα πολλά στρέμματα στο κάμπο και υδρεύονται η πόλη της Καρδίτσας και πολλά χωριά του κάμπου. Περνώντας πάνω από το φράγμα, που δένει τον Ιταμό με τη Νιάλα με μια διαδρομή ευχάριστη ανάμεσα από ελατοσκέπαστα δάση φτάνετε στον ποταμό Καρτσιώτη. Στα καταγάργαρα και κρύα νερά του, λίγες δεκάδες μέτρα απ το δρόμο σας, μια παράκαμψη σας φέρνει στο ιχθυοτροφείο πέστροφας. Ένα υπέροχο γεύμα Καρτσιώτικης πέστροφας εδώ είναι τι ότι πρέπει μέσα σε ένα τόσο όμορφο περιβάλλον. Επιστροφή στη βασική αρτηρία μας. Λίγο πιο πέρα μια παράκαμψη οδηγεί στο χωριό Καρύτσα. Μια άλλη παράκαμψη από δω οδηγεί στο περίφημο Μοναστήρι της Παναγίας Πελεκητής που κτίστηκε το 1480 σε υψόμετρο 1.400 μ. Ονομάστηκε έτσι διότι πελεκήθηκε ένας θεόρατος βράχος για να διαμορφωθεί ο χώρος για το χτίσιμο του. Υπήρξε αντιστασιακό κέντρο στη κατοχή. Στον εμφύλιο πόλεμο το μοναστήρι χρησιμοποιήθηκε σαν νοσοκομείο των ανταρτών και το χωριό Καρύτσα που είναι εκεί κοντά του, υπήρξε κέντρο της αντίστασης στη κατοχή και αργότερα του Δημοκρατικού Στρατού. Η Καρύτσα είναι ένα από τα αρχαιότερα χωριά των Αγράφων. Κοντά της και σε υψόμετρο 1.000 μέτρων βρίσκεται η σπηλιά του Γάκη. Προχωρώντας συν

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου