ΤΟΠΙΚΑ

Στον «αέρα» η καθαριότητα στο Π.Θ.

στον-αέρα-η-καθαριότητα-στο-π-θ-740054

Σοβαρά προβλήματα στην καθαριότητα και την υγιεινή στα κτίρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπου καθημερινά περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους καθηγητές, διοικητικό προσωπικό και εκατοντάδες φοιτητές, αναμένεται να προκληθούν από την ερχόμενη εβδομάδα εξαιτίας της 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στην οποία προχωρούν οι καθαρίστριες και καθαριστές του ιδρύματος.

Η διήμερη απεργιακή κινητοποίηση προσδιορίστηκε για μεθαύριο Δευτέρα 8 και την Τρίτη 9 Οκτωβρίου, όπως ανακοινώθηκε χθες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν εκπρόσωποι των καθαριστριών, που αντιδρούν στην είσοδο εργολάβου στον τομέα της καθαριότητας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Συνολικά 28 καθαρίστριες στα πανεπιστημιακά κτίρια του Βόλου και μία στο κτίριο Κατσίγρα στη Λάρισα που εργάζονται με συμβάσεις που έχουν υπογράψει με την επιτροπή διαχείρισης περιουσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, από την Πρωτοχρονιά βγαίνουν στον δρόμο της ανεργίας. Οι συμβάσεις τους λήγουν και δεν πρόκειται να ανανεωθούν καθώς από την πρυτανεία προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την ανάθεση σε εργολάβο του τομέα της καθαριότητας προκειμένου να συμπιεστεί το κόστος.

Οι σημερινές καθαρίστριες δεν θα έχουν την ευκαιρία ούτε καν στον εργολάβο να απασχοληθούν καθώς στη σελίδα 48 της προκήρυξης περιλαμβάνεται όρος σύμφωνα με τον οποίες οι εργαζόμενες καθαρίστριες θα πρέπει να είναι άγαμες, κάτω από 25 ετών!

«Ο κατάπτυστος αυτός όρος είναι βούτυρο στο ψωμί των ιδιωτών εργολάβων αλλά και ένδειξη του πώς αντιμετωπίζουν οι πρυτανικές αρχές και η κυβέρνηση τους εργαζόμενους αφού τους θέλουν χωρίς δικαιώματα, με συγκεκριμένες αντιδραστικές προϋποθέσεις και με έναν μισθό που δεν θα ξεπερνά τα 400 ευρώ. Εργασιακές σχέσεις που επικρατούν έξω στη ζούγκλα της αγοράς και τώρα στο κατά τ’ άλλα «δημόσιο» Πανεπιστήμιο», σχολίασε η κ. Μαρία Γκριτζάνη εκπρόσωπος των καθαριστριών.

«Εδώ και πολλά χρόνια οι καθαρίστριες του Πανεπιστημίου δίνουν αγώνα για να μην υπάρχουν εταιρείες και εργολάβοι μέσα στις σχολές και οι εργαζόμενοι να προσλαμβάνονται από το Πανεπιστήμιο. Με τον αγώνα τους κατόρθωσαν οι ίδιοι σχεδόν εργαζόμενοι να εργάζονται στην καθαριότητα του Πανεπιστημίου απαιτώντας κάθε χρόνο όχι απλά τη συνέχιση των συμβάσεών τους και την καλυτέρευση των όρων αυτών, αλλά και τη μόνιμη και σταθερή δουλειά με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα», είπε από την πλευρά της η εκπρόσωπος των καθαριστριών Μαρία Πλαγερά.

Στο πλευρό τους οι καθαρίστριες έχουν τον Σύλλογο Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ο πρόεδρος του συλλόγου, Δημήτρης Μαριεττάκης έκανε λόγο για επέκταση των «δουλεμπορικών σχέσεων εργασίας μέσα στο Πανεπιστήμιο».

Όπως παρατήρησε ο ίδιος για τον διαγωνισμό, «η προκήρυξη βγήκε για τα κτίρια του Βόλου και το κτίριο Κατσίγρα, αναφέρει 26 άτομα ενώ μέχρι σήμερα εργάζονται 29 καθαρίστριες σε αυτά (28 Βόλος + 1 Κατσίγρα).

Όταν χρειάζεται κάποια άδεια ασθενείας επιβαρύνεται η άλλη καθαρίστρια του κτιρίου και με τη δική της δουλειά, δηλαδή δεν προσλαμβάνουν αντικαταστάτρια. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι διστάζουν να πάρουν ακόμα και τη νόμιμη άδεια γιατρού για να μην επιβαρυνθεί η συναδέλφισσά τους.

Παρά το ότι ο όγκος των φοιτητών μεγαλώνει διαρκώς συνεπώς και ο όγκος της εργασίας τους αυξάνεται, όχι μόνο δεν διατηρούν το πλήθος των καθαριστριών που ήδη υπάρχει αλλά θέλουν να τις μειώσουν.

Ο εργολάβος θα φέρει καινούργια άτομα γιατί πολύ απλά, καμία δεν είναι κάτω των 25 ετών και θα διώξει εργαζόμενες που μπαίνουν στα γραφεία του προσωπικού επί χρόνια και στα οποία το προσωπικό έχει εμπιστοσύνη.

Αυτή είναι η «νέα εποχή» του τέλους των μνημονίων και της «δίκαιης ανάπτυξης» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση. Κέρδη για τους επιχειρηματίες και φτηνοί, ευέλικτοι, αναλώσιμοι και υποταγμένοι εργαζόμενοι που θα τους ξεζουμίζουν μέχρι να τους πετάξουν σαν στυμμένες λεμονόκουπες», ανέφερε.

Οι καθαρίστριες διεκδικούν να σταματήσει ο διαγωνισμός, να υπογραφούν άμεσα συμβάσεις με το Πανεπιστήμιο και να μην γίνει καμία απόλυση.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου