ΤΟΠΙΚΑ

Όπως το 240 π.Χ. στο 9ο Γυμνάσιο Βόλου

όπως-το-240-π-χ-στο-9ο-γυμνάσιο-βόλου-746400

Οπως το 240π.Χ., με τον τρόπο του Ερατοσθένη, χωρίς τη Google Earth, τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και τους υπολογιστές, παρά μόνο με μία ράβδο, ένα μοιρογνωμόνιο και τις ακτίνες του Ηλιου, μέτρησαν την περίμετρο της Γης οι μαθητές του 9ου Γυμνασίου Βόλου, εκτελώντας για πρώτη φορά για την τρέχουσα σχολική χρονιά το πείραμα.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το πείραμα του Ερατοσθένη σύμφωνα με τη διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Βόλου, Νίκη Χατζηκυριάκου, εκτελείται φέτος για τρίτη χρονιά στο σχολείο. Το ξεχωριστό στη χθεσινή εκτέλεση του πειράματος ήταν ότι για πρώτη φορά συμμετείχαν και οι 263 μαθητές του σχολείου, όλων των τάξεων και όλων των τμημάτων όπως επίσης και το σύνολο των καθηγητών που ανέλαβαν να προσεγγίσουν διαθεματικά το πείραμα. «Αλλοι ασχολήθηκαν με την εκτέλεση του πειράματος, άλλοι μίλησαν στους μαθητές για το Ερατοσθένη, άλλοι κατασκεύασαν τις ράβδους, άλλοι δημιούργησαν μπαλόνια, άλλοι ανέλαβαν να βγάλουν φωτογραφίες, άλλοι να συμπληρώσουν τα φύλλα εργασίας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους τους συναδέλφους μου για τον ενθουσιασμό με τον οποίο συμμετείχαν στην εκτέλεση του πειράματος», τόνισε η κ. Χατζηκυριάκου.

Στις 12:30 περίπου χθες το μεσημέρι, όλο το σχολείο συγκεντρώθηκε στο προαύλιο, όπου οι μαθητές χωρισμένοι ανά τμήματα σχημάτισαν με τα σώματά τους το γράμμα «Ε» από τον Ερατοσθένη. Στη συνέχεια, στην κορύφωση του Ηλίου, ξεκίνησαν τις μετρήσεις για να βρουν την απόσταση του σχολείου τους από τον Ισημερινό. Το πείραμα εκτελέστηκε την ημέρα της φθινοπωρινής ισημερίας.

Με ενθουσιασμό συμμετείχαν στο πείραμα- μάθημα οι μαθητές κάνοντας χρήση των γνώσεών τους από το πεδίο των μαθηματικών, της φυσικής, της αστρονομίας και της γεωγραφίας.

«Χρησιμοποιούμε απλά μέσα για να μετρήσουμε την περίμετρο της Γης. Πρόκειται για ένα ενδιαφέρον πείραμα στο οποίο μου αρέσει που συμμετέχω», ανέφερε η μαθήτρια της β’ τάξης Κατερίνα Δελημήτη.

«Πριν κάνουμε το πείραμα οι καθηγητές μας μίλησαν για τη ζωή και το έργο του Ερατοσθένη και είδαμε και σχετικό βίντεο», ανέφερε η μαθήτρια της α’ τάξης Αλκυόνη Καρανάσιου για τη διαθεματική προσέγγιση του πειράματος. «Είναι ένα πολύ ωραίο πείραμα που το κάνουμε διαθεματικά. Δεν έχουν την ευκαιρία να το κάνουν πολλά σχολεία, οπότε ξεχωρίζουμε», είπε από την πλευρά του ο Σταύρος Βίγκλας, μαθητής της α’ τάξης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου