ΤΟΠΙΚΑ

Διαθέσιμος ο πρώτος πράσινος πλοηγός

διαθέσιμος-ο-πρώτος-πράσινος-πλοηγός-749189

Την Ελλάδα από άκρη σε άκρη με τα Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ, με οικολογικό, εύκολο και οικονομικό τρόπο έρχεται να ενώσει ο πρώτος «πράσινος» πλοηγός που δημιούργησε και έθεσε σε εφαρμογή το τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και χθες παρουσιάστηκε στην «οικογένεια» των ΚΤΕΛ και στο επιβατικό κοινό, στα γραφεία της διοίκησης του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Ο πρώτος οικολογικός πλοηγός που παρέχει πληροφορίες για συνδυασμένες μετακινήσεις εντός Μαγνησίας αλλά και στην Ελλάδα, τέθηκε σε εφαρμογή πριν από 10 ημέρες και ήδη 500 άτομα τον κατέβασαν στο κινητό τους και τον χρησιμοποιούν.

Ο πλοηγός προσφέρεται δωρεάν σε όλους. Πρόκειται για μία εφαρμογή που ο χρήστης κατεβάζει στο κινητό του τηλέφωνο, είναι διαθέσιμος και για android και για apple, και μέσω αυτού επιλέγει τη διαδρομή που θέλει να ακολουθήσει από το σημείο όπου βρίσκεται μέχρι τον προορισμό του.

Ο πλοηγός προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να επιλέξουν τη διαδρομή τους και τους διαφορετικούς τρόπους συνδυασμένων οικολογικών μετακινήσεων που τους παρουσιάζονται στις εναλλακτικές λύσεις για να φθάσει στον προορισμό του.

Σύμφωνα με τον επίκουρο καθηγητή του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Γιώργο Σαχαρίδη που έκανε και την παρουσίαση, προς το παρόν υπάρχουν δίκτυα σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Σέρρες, Φλώρινα, Κατερίνη, Λάρισα, Τρίκαλα, Βόλο, Χαλκίδα, Λαμία και Πάτρα. Οποιος θέλει να ταξιδέψει είτε εντός των πόλεων είτε από τη μία πόλη στην άλλη, μπορεί να αναζητήσει τα δρομολόγια μέσω του πλοηγού, ο οποίος δίνει σαφείς κατευθύνσεις: πόσο πρέπει να περπατήσει ο επιβάτης μέχρι τη στάση, ποιο αστικό λεωφορείο θα χρειαστεί να πάρει, σε ποια στάση πρέπει να κατέβει, ποιο λεωφορείο υπεραστικής γραμμής θα επιλέξει, πώς θα φθάσει στον ακριβή προορισμό του. Ο πλοηγός δίνει μάλιστα και εναλλακτικά δρομολόγια, πληροφορίες για τη διάρκεια της διαδρομής ή της αναμονής μεταξύ των δρομολογίων των λεωφορείων.

Ο οδηγός ξεκίνησε να υλοποιείται στις 15 Σεπτεμβρίου 2019 μέσω χρηματοδοτούμενου προγράμματος διάρκειας 48 μηνών και προϋπολογισμού 1,245 εκατ. ευρώ. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στον 36ο μήνα της υλοποίησής του και στόχος είναι μέσα στο επόμενο 12μηνο να μπορέσει να καλύψει όλη την ελληνική επικράτεια.

Σε δεύτερη φάση στόχος είναι να επεκταθεί σε Τσεχία και Σλοβακία, αλλά και να εντάξει και άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς στις συνδυασμένες μεταφορές του, όπως τρένο, τραμ, μετρό και τρόλεϊ, όπου είναι διαθέσιμα. Επιπλέον θα μπορεί να προσφέρει και δυνατότητα αγοράς on line εισιτηρίου για όσους παρόχους δίνουν αυτή τη δυνατότητα.

Τρία εκατομμύρια μεγατόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι

Το καινοτόμο στον συγκεκριμένο πλοηγό είναι ότι πρόκειται για τον μοναδικό στην Ελλάδα που δίνει τη δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών με μέσα μαζικής μεταφοράς. Μάλιστα παρέχει πληροφορίες και για το ανθρακικό αποτύπωμα της κάθε διαδρομής, πόσο δηλαδή πιο οικονομικό είναι κανείς να κινείται με μέσα μαζικής μεταφοράς από το να χρησιμοποιεί το δικό του ΙΧ. Σύμφωνα με τον κ. Σαχαρίδη, η χρήση ΙΧ αυτοκινήτου επιβαρύνει το περιβάλλον από 3 έως και 15 φορές περισσότερο σε σχέση με το λεωφορείο. «Με το αυτοκίνητο εκπέμπονται 150 – 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ενώ με το λεωφορείο μόλις 20 – 30 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο ανά άτομο.

Όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση ο κ. Σαχαρίδης, αν το 1% του πληθυσμού που χρησιμοποιεί ΙΧ αυτοκίνητο το αφήσει και επιλέξει μετακίνηση με λεωφορείο, τότε θα εκπέμπονται στο περιβάλλον 3 εκατ. μεγατόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι σε ετήσια βάση.

Χαρακτηριστικό είναι το δρομολόγιο Βόλου – Αγριάς. Με τη χρήση ΙΧ εκπέμπονται 1.625 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα όταν η ίδια διαδρομή με λεωφορείο περιορίζεται στα 470 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα.

Οφέλη υπάρχουν και για την ίδια την κοινωνία καθώς εκτιμάται ότι μέσω του πλοηγού οι μετακινήσεις θα γίνουν πιο ασφαλείς, θα ανοίξουν δύο θέσεις πλήρους απασχόλησης ενώ θα υπάρξει και εξοικονόμηση κόστους 1.522.000 ευρώ.

Πρωτοπόρο το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας

Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στο πλευρό του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και «αγκάλιασε» την εφαρμογή. «Καλωσορίζουμε τέτοιες προσπάθειες, ιδίως όταν ξεκινούν από τον τόπο μας και φέρουν το κύρος του Πανεπιστημίου», τόνισε ο αντιπρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας, Ηλίας Μπάρδας ο οποίος εκτίμησε ότι όσο πιο εύχρηστος είναι ο πλοηγός τόσο περισσότερο θα είναι χρήσιμος όχι μόνο για τη νεολαία αλλά και για τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας. Μάλιστα κατά το δίωρο της παρουσίασης του πλοηγού, το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας προσέφερε έκπτωση 25% στο κόστος των εισιτηρίων σε όσους κατέβασαν την εφαρμογή και επέλεξαν δρομολόγιο.

Μάλιστα όπως ανακοίνωσε ο κ. Σαχαρίδης θα γίνει προσπάθεια σε συνεργασία με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μαγνησίας να είναι το πρώτο που θα μπορεί να προσφέρει on line και εισιτήρια μέσω του πλοηγού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου