ΤΟΠΙΚΑ

Μείωση τζίρου έως 20% κατά τις θερινές εκπτώσεις φέτος στον Βόλο

μείωση-τζίρου-έως-20-κατά-τις-θερινές-εκ-762199

Οι χειρότεροι φόβοι του εμπορικού κόσμου του Βόλου για μείωση του τζίρου των θερινών εκπτώσεων έως και 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο επαληθεύτηκαν. Σε έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσίας (ΙΝΕΜΥ) διαπιστώθηκε ότι το 60% των επιχειρήσεων είδε πτώση στις πωλήσεις του κατά μέσο όρο ύψους 15%. Για τον Βόλο αυτό το ποσοστό προσδιορίζεται ότι είναι από 11% έως 20%.

Ειδικότερα, η Ελληνική Συνομοσπονδία έδωσε χθες τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ.

Σύμφωνα με αυτά, στις παραδοσιακές αγορές αστικών κέντρων της χώρας, διαπιστώθηκε ότι οι μικρές επιχειρήσεις με χαμηλό τζίρο καθώς και οι αυτoαπασχολούμενοι παρουσίασαν μείωση πωλήσεων σε σύγκριση με τον προηγούμενο έτος.

Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση στις πωλήσεις τους.

Τα όρια που κινήθηκε η μεταβολή του τζίρου ήταν από +7% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -15% για όσες είχαν μείωση.

Η μέση μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου -10%. Οι περισσότερες επιχειρήσεις (60%) παρουσίασαν μείωση των πωλήσεων τους την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μια στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα. Σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επιδόσεις του προηγούμενου έτους, σημειώνεται μια οριακή βελτίωση λαμβάνοντας υπόψη ότι περισσότερες επιχειρήσεις (11% το 2018 σε σύγκριση με 6% το 2017) αύξησαν τις πωλήσεις τους την θερινή εκπτωτική περίοδο. Παρ’ όλα αυτά, η αύξηση των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις αυτές ήταν χαμηλή της τάξης του 5%.

Όπως ήταν αναμενόμενο, όσον αφορά την καλύτερη περίοδο των θερινών εκπτώσεων, οι περισσότερες επιχειρήσεις (44%) κρίνουν ως καλύτερη αγοραστικά περίοδο το πρώτο εικοσαήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 9/7/2017 έως 31/7/2017.Σημαντικό είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων (29%) που προτιμά με όρους αγοραστικής κίνησης την επόμενη ακριβώς περίοδο (1/8 – 15/8).

Επισημαίνεται ότι η έρευνα διενεργήθηκε τηλεφωνικά με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 250 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας στρωματοποιημένο ανά κλάδο δραστηριότητας και μεγάλη γεωγραφική περιοχή. Οι κλάδοι που συμπεριλήφθησαν στον ερευνητικό σχεδιασμό είναι κλάδοι που πραγματοποιούν εκπτώσεις.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου