ΤΟΠΙΚΑ

Διευκρινήσεις για τον Αναπτυξιακό Νόμο έδωσε το υπουργείο Οικονομίας

διευκρινήσεις-για-τον-αναπτυξιακό-νό-780569

Μετά από υπόμνημα του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων

Σειρά διευκρινήσεων έδωσε το υπουργείο Οικονομίας για τον Αναπτυξιακό Νόμο απαντώντας σε υπόμνημα του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ) αναφορικά με τις επισημάνσεις και τα προβλήματα που παρουσιάζονται.

Ο Σύνδεσμος Θεσσαλικών Επιχειρήσεων είχε υποβάλει υπόμνημα. Τα επενδυτικά σχέδια που έχουν εγκριθεί ακόμη δεν έχουν αρχίσει να υλοποιούνται ενώ σε εκκρεμότητα βρίσκονται και οι παλιές επενδυτικές προτάσεις.

Το υπουργείο ενημέρωσε για όλα τα θέματα , αλλά ζήτησε και τη συνεργασία του ΣΘΕΒ για να προωθηθούν μεταρρυθμίσεις που προάγουν την αποτελεσματικότητα του Αναπτυξιακού νόμου προς όφελος των επιχειρήσεων της Θεσσαλίας.

Αναλυτικά, ο Σύνδεσμος ενημερώνει ότι ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων κ. Λόης Λαμπριανίδης διευκρινίζει μεταξύ άλλων τα εξής:

Όσον αφορά τις διαδικασίες αξιολόγησης των επενδυτικών προτάσεων που έχουν υποβληθεί στο πλαίσιο των καθεστώτων ενίσχυσης του ν.4399/2016, το Υπουργείο αναφέρει ότι ολοκληρώθηκαν οι αξιολογήσεις των τριών βασικών καθεστώτων (Γενική Επιχειρηματικότητα, Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ, Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού) στο πλαίσιο του Α’ κύκλου του Αναπτυξιακού Νόμου. Το θεσμικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα σε όποιον έχει υποβάλει αίτηση υπαγωγής σε κάποιο από τα καθεστώτα ενίσχυσης του νόμου να προβεί σε έναρξη εργασιών και οι σχετικές δαπάνες να ενισχυθούν, εφόσον ελεγχθούν και κριθούν ως επιλέξιμες.

Παράλληλα, έχει ήδη ενεργοποιηθεί ο Β’ κύκλος των τριών βασικών καθεστώτων του Αναπτυξιακού Νόμου (511 αιτήσεις με αυξημένο προϋπολογισμό 1,8 δις, ιδίως για τον τομέα της αγροτοδιατροφής και της βιομηχανίας).

Πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες του νέου νόμου διενεργούνται πλέον αποκλειστικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων, χωρίς να προβλέπεται πια η υποβολή έντυπου φακέλου προσδίδοντας μεγαλύτερη διαφάνεια και μεγαλύτερη ταχύτητα.

Όσον αφορά το θέμα της παράτασης εκκρεμών επενδυτικών σχεδίων προηγούμενων επενδυτικών νόμων, το Υπουργείο ήδη προχώρησε σε «γενναίες» παρατάσεις για την υλοποίηση και ολοκλήρωση επενδυτικών σχεδίων που είχαν υπαχθεί στους προηγούμενους νόμους 3299/2004 και 3908/2011.

Επιπλέον, με νέα νομοθετική ρύθμιση που έχει προωθηθεί προς ψήφιση χορηγείται η δυνατότητα υλοποίησης δαπανών για επενδυτικά σχέδια του ν.3299/2004 που έχουν ήδη υλοποιήσει το 50% και για τις οποίες εκδίδονται παραστατικά μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου 2018. Ως εκ τούτου, η περαιτέρω παράταση του χρόνου υλοποίησης δεν θα αποτελούσε ουσιαστική διευκόλυνση για τις μη ολοκληρωμένες επενδύσεις.

Σχετικά με το έργο ελέγχου των Περιφερειών, ο κ. Λαμπριανίδης τόνισε ότι είναι διαρκής η προσπάθεια να παρέχεται κάθε δυνατή συνδρομή, διά του θεσμικού πλαισίου και του πληροφοριακού συστήματος, ώστε να ανταποκριθούν εξίσου γρήγορα και αποτελεσματικά στο έργο τους. Για τις διαδικασίες αξιολόγησης και ελέγχου των παλαιών και νέων επενδυτικών σχεδίων, έχουν εκπονηθεί και εκδοθεί νέοι, επικαιροποιημένοι και αναλυτικοί οδηγοί ενώ στο πλαίσιο ενίσχυσης της διαφάνειας, της αμεροληψίας αλλά και της ταχύτατης και αποτελεσματικότητας στελεχώθηκαν με εκατοντάδες νέα μέλη τα ανεξάρτητα Εθνικά Μητρώα Ελεγκτών και Αξιολογητών, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων αξιολόγησης των προσόντων τους και με σημαντικά αυξημένες αμοιβές, ώστε να είναι ελκυστικά και ταυτόχρονα αποδοτικά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου