ΤΟΠΙΚΑ

Βολιώτες φιλόλογοι έγραψαν βοήθημα για την Έκθεση

βολιώτες-φιλόλογοι-έγραψαν-βοήθημα-γ-806528

Σημαντική πρωτοβουλία είναι το βοήθημα για την Έκθεση που συνέγραψε ζευγάρι Βολιωτών φιλολόγων, ο Μάνος Φορλίδας και η Μαρία Μητράκου, και απευθύνεται σε μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι βρίσκονται στο κατώφλι των πανελλαδικών εξετάσεων.

Τίτλος της έκδοσης είναι «Τέχνη και τεχνική στην έκφραση – έκθεση» για μαθητές της Γ΄ Λυκείου και περιλαμβάνει εφαρμοσμένη θεωρία με 60 εφαρμογές και 50 ασκήσεις και παράλληλα 30 θεματικές ενότητες με 156 πιθανά ζητούμενα και 30 κριτήρια αξιολόγησης.

Το βοήθημα κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία και παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι αποτελεί το καταστάλαγμα της πολυετούς εμπειρίας των δύο φιλολόγων.

Αναφερόμενος στο περιεχόμενο του βιβλίου, ο Μάνος Φορλίδας, ο οποίος διευθύνει το φιλολογικό φροντιστήριο «Νόησις» μαζί με το δρ. Θανάση Μπέτα, υπογραμμίζει ότι «απευθύνεται κυρίως στα παιδιά της Γ΄ Λυκείου που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις αλλά και εν γένει στους συμμαθητές τους, γιατί περιλαμβάνει θεωρία και ενότητες που πραγματεύονται στο Λύκειο, οπότε είναι ένα βοήθημα συνολικά για το Λύκειο αλλά εξειδικευμένα για την Τρίτη Λυκείου, για τα παιδιά που δίνουν πανελλαδικές».

Το συγκεκριμένο βοήθημα είναι το αποτέλεσμα πενταετούς προσπάθειας, με τον κ. Φορλίδα να υπογραμμίζει ότι «από το 2013 προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε το υλικό, προκειμένου η συγκεκριμένη δουλειά να αποτελέσει δείγμα καινοτομίας σε σχέση με τα βοηθήματα που κυκλοφορούν. Οι άξονες ήταν η καλύτερη απόδοση για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς και παράλληλα η καλύτερη κατανόηση των μορφών της γλώσσας, η προσέγγιση σύγχρονου προβληματισμού όπως είναι η παγκοσμιοποίηση, τα φαινόμενα του εθνικισμού κα. Το βοήθημα χωρίζεται σε δύο μέρη, την θεωρία και τις ενότητες και στοχεύει στο να βοηθήσει μαθητές, αλλά και εκπαιδευτικούς».

Όπως επισημαίνουν παράλληλα οι δύο φιλόλογοι στην εισαγωγή του βιβλίου, το πρώτο μέρος οικοδομεί το θεωρητικό υπόβαθρο για την επεξεργασία και την δημιουργία λόγου. Στοχεύει στην μεθοδολογική εμπέδωση της τέχνης και της τεχνικής που απαιτείται, ώστε ο μαθητής να ανταποκριθεί πλήρως στις ερωτήσεις του κριτηρίου αξιολόγησης των πανελλαδικών.

Το δεύτερο μέρος που οικοδομεί το γνωστικό υπόβαθρο για την συγκρότηση τεκμηριωμένης επιχειρηματολογίας στην παραγωγή λόγου, στοχεύει στην οργανωμένη παρουσίαση στοιχείων προβληματισμού, σε σχέση με όσα απασχολούν την σύγχρονη κοινωνία.

Η συμβουλή που απευθύνουν, τέλος, οι δύο εκπαιδευτικοί, στους μαθητές που βρίσκονται στην διαδικασία των πανελλαδικών, είναι «να ξεκινούν πάντοτε από την προσεκτική ανάγνωση του αρχικού κειμένου και την διαδικασία της περιληπτικής του παρουσίασης. Έτσι θα έρθουν σε επαφή με τα νοήματα και την ουσία του κειμένου, τα οποία θα είναι απαραίτητα και για να αντιμετωπίσουν στις ασκήσεις θεωρίας αλλά και για να αποκομίσουν πιθανές ιδέες χρήσιμες για την παραγωγή λόγου».

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου