ΤΟΠΙΚΑ

Λευκοί δρόμοι και στον Βόλο;

λευκοί-δρόμοι-και-στον-βόλο-809891

Ξεκίνησε από το Λος Αντζελες της Καλιφόρνια, μόλις προχθές εφαρμόστηκε πιλοτικά στην Αθήνα, που έγινε η πρώτη πρωτεύουσα στην Ευρώπη που το δοκιμάζει, και ήδη ο Δήμος Βόλου βολιδοσκοπεί τη δυνατότητα να αποκτήσει επίσης… «λευκούς δρόμους».

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Οι «λευκοί δρόμοι» δεν είναι μόδα… αλλά επιταγή για τη μείωση της θερμοκρασίας στην πόλη και τη βελτίωση των κλιματολογικών συνθηκών. Σύμφωνα με τον υπεύθυνο Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου – συγκοινωνιολόγο, Κων. Καραγιάννη, ήδη ο δήμος εξετάζει τη δυνατότητα να δημιουργήσει «λευκούς δρόμους». «Είμαστε ακόμη σε αρχικό στάδιο. Εχουμε έρθει σε επαφή με εταιρείες και αυτή τη στιγμή συγκεντρώνουμε στοιχεία για το κόστος, την τεχνογνωσία της κάθε εταιρείας αλλά και την αποτελεσματικότητα του μέτρου. Σε δεύτερη φάση θα αναζητηθούν οι δρόμοι στους οποίους θα εφαρμοστεί πιλοτικά το μέτρο», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Τον περασμένο Απρίλιο, το Λος Αντζελες ήταν εκείνο που πρωτοπορούσε. Αρχισε να βάφει τους δρόμους του λευκούς πριν το καλοκαίρι. Το καλοκαίρι, στους δρόμους αναπτύσσονταν με τη μαύρη άσφαλτο θερμοκρασίες πάνω από 65ο Κελσίου. Με την επίστρωση των δρόμων με Seal Coat η θερμοκρασία μειώθηκε.

Η μαύρη άσφαλτος απορροφά την ηλιακή ακτινοβολία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται υψηλές θερμοκρασίες. Το λευκό επίστρωμα αντανακλά τις ακτίνες του ηλίου και στο Λος Αντζελες διαπιστώθηκε ότι η θερμοκρασία στο έδαφος μειώθηκε έως και 15ο F. Η μείωση της θερμοκρασίας δεν ήταν αισθητή μόνο τους δρόμους αλλά και στα κτίρια που έγιναν πιο… δροσερά.

Το λευκό επίστρωμα χρειάζεται 24 ώρες για να στεγνώσει και σύμφωνα με τις προδιαγραφές η διάρκεια ζωής του είναι επτά χρόνια. Στο Λος Αντζελες κόστισε 40.000 ευρώ ανά μίλι.

Προχθές Κυριακή, η Αθήνα έγινε η πρώτη πρωτεύουσα στην Ευρώπη που απέκτησε τον δικό της λευκό δρόμο. Ένα τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη στο Εμπορικό Τρίγωνο βάφτηκε λευκό. Κατά τη δοκιμαστική εφαρμογή του Cool Seal θα ληφθούν μετρήσεις και θα αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητά του σε πραγματικές συνθήκες του αστικού περιβάλλοντος από το Εργαστήριο Γενικής και Γεωργικής Μετεωρολογίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και το Εργαστήριο Κλιματολογίας και Ατμοσφαιρικού Περιβάλλοντος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σε επόμενο στάδιο, η πιλοτική εφαρμογή του υλικού θα επεκταθεί σε δυο ακόμη δρόμους. Τα αποτελέσματα της δράσης αυτής θα οδηγήσουν σε ασφαλή συμπεράσματα για τον βέλτιστο σχεδιασμό των νέων «πράσινων» υποδομών της πόλης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου