ΤΟΠΙΚΑ

Η ΕΚΠΟΛ σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα για τη φωτογραφία και τη δημιουργική σκέψη

η-εκπολ-σε-ευρωπαϊκό-πρόγραμμα-για-τη-φ-812847

Η ΕΚΠΟΛ της Περιφέρειας Θεσσαλίας συμμετέχει με μεγάλη επιτυχία τα τελευταία δύο χρόνια σε εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+, με επικεφαλής το CPIA, τον μεγαλύτερο δημόσιο φορέα παροχής εκπαίδευσης ενηλίκων στην επαρχία του Τάραντα της Ιταλίας. Το πρόγραμμα αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας φορέων από οκτώ χώρες της Ευρώπης, τη Γερμανία, την Πορτογαλία, την Τουρκία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, τη Μεγάλη Βρετανία και φυσικά την Ιταλία και την Ελλάδα.

Το πρόγραμμα που έχει τίτλο PICS-«Η καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης μέσα από τη Φωτογραφία», θα υλοποιείται μέχρι το φθινόπωρο του 2019, έχει δηλαδή τριετή διάρκεια.

Στη σύγχρονη κοινωνία μας η τεχνολογική πρόοδος στη φωτογραφία έχει καταστήσει το μέσο πανταχού παρόν και προσιτό σε όλους. Το πρόγραμμα PICS στοχεύει να βοηθήσει τους ενήλικες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη φωτογραφική μηχανή τους, προσφέροντας γνώσεις που μπορούν να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν τις βασικές αρχές, να εξοικειωθούν με όλες τις λειτουργίες και να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα. Η συμμετοχική φωτογραφία τοποθετεί το μέσο της κάμερας στα χέρια των μαθητευόμενων για να εκδημοκρατίσει τη δυναμική δημιουργία εικόνων και να τους δώσει τη δύναμη να παρουσιάσουν και να μιλήσουν τις δικές τους πραγματικότητες.

Η εταιρική σχέση του προγράμματος ασχολείται με παιδαγωγικά ζητήματα, τονίζοντας τη σημασία μιας μη τυπικής προσέγγισης μάθησης με επίκεντρο τον ενήλικα μαθητή μέσω του φακού μιας κάμερας, της οπτικής παιδαγωγικής, με βάση δύο τεχνικές, την αυτόματη φωτογραφία και την εκτύπωση φωτογραφιών. Η αυτόματη φωτογραφία προσφέρει στους ενδιαφερόμενους έναν τρόπο να αφήσουν τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία να μιλήσουν για τους εαυτούς τους, να φωτογραφίσουν, να επιλέξουν εικόνες και παραστάσεις του περιβάλλοντός τους. Από την άλλη, η ανάλυση και η επεξεργασία των φωτογραφιών αποκαλύπτει και αναλύει τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα ανταποκρίνονται στις εικόνες, αποδίδοντας κοινωνικές και προσωπικές έννοιες και αξίες.

Το πρόγραμμα θέλει να βελτιώσει τις δημιουργικές σκέψεις και τις γνωστικές δεξιότητες. Με βάση την ανακοίνωση της Επιτροπής σχετικά με τις ηλεκτρονικές δεξιότητες για τον 21ο αιώνα, το PICS βασίζεται στο ζητούμενο πραγματικό γεγονός ότι οι ενήλικες θα πρέπει να μπορούν να σκέπτονται και να ενεργούν δημιουργικά και κριτικά. Όταν ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν την κριτική σκέψη, μπορούν να γίνουν ενεργοί συμμετέχοντες στη μαθησιακή διαδικασία επειδή αντανακλούν τις τρέχουσες πεποιθήσεις και τις γνώσεις τους και αναπτύσσουν γνωστικές δεξιότητες υψηλότερης τάξης. Οι δεξιότητες μετασχηματίζουν τη ζωή, δημιουργούν ευημερία και προάγουν την κοινωνική ένταξη. Χωρίς τις κατάλληλες δεξιότητες, οι άνθρωποι κρατούνται στο περιθώριο της κοινωνίας.

Η εταιρική σχέση έχει στόχο να επιτύχει τα ακόλουθα αποτελέσματα:

-δημιουργία γνήσιας εκπαίδευσης για τις φωτογραφίες σε τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση.

-αξιοποίηση των εικόνων και των φωτογραφιών στην εκπαίδευση ενηλίκων.

-επισήμανση του ρόλου της ερασιτεχνικής / επαγγελματικής φωτογράφησης ως τέχνης, ως εργαλείου για την άσκηση της ενεργού ιδιότητας του πολίτη.

Το πρόγραμμα έχει επίσης το μακροπρόθεσμο στόχο να προωθήσει νέες ευκαιρίες απασχόλησης, συνδέοντας την εκπαίδευση με την επιχειρηματικότητα.

Το πρόγραμμα PICS βασίζεται στις ακόλουθες προτεραιότητες:

-ανάπτυξη βασικών και εγκάρσιων δεξιοτήτων

-μείωση των ανισοτήτων στα μαθησιακά αποτελέσματα που επηρεάζουν τους μαθητές από μειονεκτούσες και με λιγότερες ευκαιρίες ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των μεταναστών

– την ενίσχυση της ψηφιακής ολοκλήρωσης στη μάθηση, τη διδασκαλία, την κατάρτιση σε διάφορα επίπεδα.

Ο πρόεδρος της ΕΚΠΟΛ, Βασίλης Χατζόπουλος, τόνισε ότι «στόχος του προγράμματος είναι να προσφέρει στους εκπαιδευόμενους και στους κατοίκους των χωρών την ευκαιρία να εκφράσουν την εθνική τους ταυτότητα, την κουλτούρα, τον πολιτισμό και την ιστορία τους μέσα από τη φωτογραφία, καθώς επίσης να προβάλουν τις ιδιαίτερες ομορφιές του φυσικού περιβάλλοντος σε άλλες χώρες προκειμένου να βρουν ομοιότητες και διαφορές».

«Οι εταίροι απ’ όλες τις χώρες συμμετέχουν σε τοπικές και διεθνείς δραστηριότητες, εθνικά εργαστήρια, εκδηλώσεις, εκθέσεις, οι οποίες επιτρέπουν σε ευάλωτες ομάδες και στους υπόλοιπους εκπαιδευόμενους που έχουν λίγες ή καθόλου ευκαιρίες για πρόσβαση σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον μάθησης, να συναντηθούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους», ανέφερε. «Μέσα από το πρόγραμμα τόσο τα σχολεία όσον και τα περιβαλλοντικά κέντρα και οργανώσεις θα ερευνήσουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις στο θέμα αυτό, θα συζητηθούν και θα αναλυθούν τα ισχυρά και τα αδύνατα σημεία τους, θα αναπτύξουν επιτυχημένα συστήματα που να επιτρέπουν έγκαιρες δράσεις, και θα συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην επίτευξη ενός βιώσιμου μέλλοντος».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου