ΤΟΠΙΚΑ

Χρ. Μπουκώρος: Αερομεταφορές παρόν και μέλλον

χρ-μπουκώρος-αερομεταφορές-παρόν-και-820365

Στο 12ο συνέδριο στο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών μίλησε ο βουλευτής Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος

Η κυβέρνηση επί 3,5 χρόνια δεν έχει να επιδείξει απολύτως καμία πολιτική για την ανάπτυξη των 28 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και αυτό της Νέας Αγχιάλου, που έμειναν εκτός του δικτύου της Fraport. Χάνονται καθημερινά ευκαιρίες για την τουριστική ανάπτυξη των συγκεκριμένων περιοχών.

Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθυστερεί αδικαιολόγητα την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα, τα οποία μπορούν να βγάλουν από τη συγκοινωνιακή απομόνωση πολλά απομακρυσμένα νησιά, και ενώ η δημόσια διαβούλευση για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει ολοκληρωθεί από τον Σεπτέμβριο του 2016.

Επιπλέον η κυβέρνηση ορθώνει γραφειοκρατικά εμπόδια στην ανάπτυξη της γενικής αεροπορίας και της αεροπορικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, στερώντας οικονομικούς πόρους και πολύτιμες ευκαιρίες ανάπτυξης.

Πρόκειται για ορισμένα από τα κεντρικά σημεία της ομιλίας του βουλευτή Μαγνησίας Χρήστου Μπουκώρου στο 12ο International Aviation Conference, με τίτλο «Αερομεταφορές παρόν και μέλλον», που διεξήχθη την περασμένη Τετάρτη 6 Ιουνίου στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Αναλυτικότερα, ο βουλευτής Μαγνησίας και αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε στα εξής:

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ: Την τελευταία δεκαετία δύο σημαντικές αλλαγές καταγράφονται στον χάρτη αερομεταφορών της χώρας. Η πώληση της Ολυμπιακής, η δημιουργία νέου αερομεταφορέα και η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στη Fraport άλλαξαν τελείως τον χάρτη. Από τα στοιχεία των τελευταίων ετών γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η ανάπτυξη των αερομεταφορών συμβαδίζει με την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα. Πρόκειται ουσιαστικά για έννοιες αλληλένδετες. Πάντως, όσοι αντιτάχθηκαν λυσσωδώς τόσο στην πώληση της χρεοκοπημένης Ολυμπιακής Αεροπορίας όσο και στην εκχώρηση των 14 αεροδρομίων, έτρεχαν στη συνέχεια να εισπράξουν τις… επιταγές, σημείωσε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Μαγνησίας.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ: Η σημερινή κυβέρνηση, παρά τα όσα συμφωνήθηκαν μετά την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στη Fraport, δεν έχει πράξει απολύτως τίποτα, ούτε σε επίπεδο επενδύσεων ούτε σε επίπεδο προβολής και αξιοποίησης των 28 υπολοίπων περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο. Αυτό το βλέπουμε ξεκάθαρα και στο τοπικό πολιτικό αεροδρόμιο του Βόλου, ανέφερε με έμφαση ο Χρήστος Μπουκώρος, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για αδυναμία κυβερνητικού σχεδιασμού και εν τέλει αποδεικνύεται ότι οι λάτρεις του κρατισμού, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να απαξιώνουν την κρατική περιουσία και να στερούν ευκαιρίες ανάπτυξης από τον τόπο.

ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΚΑΙ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ: Αν τα υδροπλάνα δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε χώρες όπως ο Καναδάς, η Φινλανδία, η Νορβηγία, η Δανία, η Αυστραλία και η Ελλάδα, τότε δεν μπορούν να λειτουργήσουν πουθενά. Επειδή, όμως, στις προαναφερθείσες χώρες, πλην Ελλάδος, ο συγκεκριμένος τομέας αναπτύσσεται ραγδαία, μάλλον στη χώρα μας κάτι κάνουμε λάθος. Το λάθος είναι ότι δεν σχεδιάζουμε, συνεχώς αναβάλλουμε και καθυστερούμε. Πρόκειται για ένα μέσο που μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά με την πολιτική αεροπορία, να βγάλει από την απομόνωση πολλά νησιά της άγονης περιοχής και να φέρει τουριστική ανάπτυξη και στην ξεχασμένη Ελλάδα. Όμως, το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρά το γεγονός ότι η διαβούλευση για το νέο νομοσχέδιο έχει ολοκληρωθεί από τον Σεπτέμβριο του 2016, δεν το έχει φέρει ακόμη στη Βουλή, γεγονός που αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση κινείται με αντιαναπτυξιακούς ρυθμούς.

ΓΕΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ: Σήμερα στην Ευρώπη υπάρχουν 105.000 αεροσκάφη γενικής αεροπορίας, από τα οποία τα 50.000 πληρούν τις προδιαγραφές για προσγειώσεις ακόμη και στα μικρότερα ελληνικά πολιτικά αεροδρόμια. Επιπλέον, στην Ευρώπη υπάρχουν και περίπου 600.000 πιλότοι. Αντί η Ελλάδα με σχεδιασμό και μείωση της γραφειοκρατίας να γίνει ελκυστικός προορισμός των αεροσκαφών γενικής αεροπορίας και των επιβατών που μεταφέρουν, κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να διώξει αυτόν τον ραγδαία αναπτυσσόμενο τομέα σε όλο τον κόσμο. Στο σημείο αυτό, ο αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας άσκησε σκληρή κριτική για το γεγονός ότι προ τριετίας εκδόθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) η οδηγία 731, σύμφωνα με την οποία για να προσγειωθεί ένα αεροσκάφος σε οποιοδήποτε ελληνικό αεροδρόμιο, ακόμη και σε πεδίο προσγείωσης, έστω και αν προέρχεται από χώρα Σέγκεν, ακόμη και αν εκτελέσει πτήση στο εσωτερικό της Ελλάδος πρέπει να υποβάλει τέσσερα διαφορετικά έγγραφα: α. σχέδιο πτήσης, β. γενικό δηλωτικό επιβατών, γ. γενικό στατιστικό δελτίο επιβατών (από το οποίο τα τελευταία χρόνια δεν έχουμε δει κανένα στατιστικό στοιχείο) και δ. έντυπο οδηγίας 731. Επιπλέον, οι επιβάτες πρέπει να δηλώσουν και τη σχέση τους με τον πιλότο του αεροσκάφους γενικής αεροπορίας. Στις υπόλοιπες χώρες Σέγκεν, το μόνο που καταθέτουν -και πολλές φορές μάλιστα μετά την απογείωση- είναι το σχέδιο πτήσης. Μας πνίγει η γραφειοκρατία, τόνισε ο βουλευτής Μαγνησίας. Σε διαφορετική περίπτωση, περιφερειακά αεροδρόμια όπως αυτό της Νέας Αγχιάλου, εξαιτίας των χαμηλών τελών τους θα μπορούσαν να δέχονται εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, τέτοιες πτήσεις ετησίως.

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα, τόσο στην πολεμική όσο και στην πολιτική αεροπορία, διαθέτει ίσως το καλύτερο έμψυχο υλικό στον κόσμο. Είναι σπουδαίοι οι Ελληνες πιλότοι, τόνισε ο Χρήστος Μπουκώρος. Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν οκτώ καταξιωμένες σχολές πιλότων. Ενώ ο συγκεκριμένος τομέας θα μπορούσε να είναι κορυφαίος στον κόσμο για την αεροπορική εκπαίδευση, έρχεται και πάλι η αβελτηρία του κράτους για να φαλκιδεύσει τις δυνατότητες της αεροπορικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, προκειμένου η αρμόδια κρατική υπηρεσία να εξετάσει τα ταξιδιωτικά έγγραφα των υποψήφιων σπουδαστών από τρίτες χώρες, καθυστερεί να απαντήσει από έξι έως εννέα μήνες. Καθυστέρηση που οφείλεται στην έλλειψη του αναγκαίου λογισμικού! Αστεία πράγματα, δηλαδή. Εκατοντάδες σπουδαστές τρίτων χωρών, που είχαν επιλέξει την Ελλάδα λόγω υψηλού επιπέδου σπουδών, αναγκάζονται να επιλέξουν τελικά άλλες χώρες όπως την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία κ.λπ. Μιλάμε για σπουδές που κοστίζουν από 40.000 έως 90.000 ευρώ τον χρόνο. Ποιος έχει το δικαίωμα να στερεί τέτοιους πόρους από την Ελλάδα, αναρωτήθηκε ο βουλευτής Μαγνησίας.

ΑΕΡΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι παγκόσμιος τουριστικός προορισμός, διαθέτει απαράμιλλου κάλλους φυσικές ομορφιές, ορεινό ανάγλυφο, πολλά νησιά και επιπλέον δεκάδες αεροδρόμια και πεδία προσγείωσης, αλλά και εγκαταλειμμένα παλιά αεροδρόμια, καταδεικνύει ότι η χώρα μας διαθέτει τις δυνατότητες για την ανάπτυξη αεραθλητισμού και αεροτουρισμού. Δραστηριότητες όπως αερομοντελισμός, αεροστατισμός, αιωροπτερισμός, αλεξιπτωτισμός, αλεξιπτωτισμός πλαγιάς, ακροβατικά, ανεμοπορεία, υπερελαφρά αεροσκάφη, ελικόπτερα, αεροράλι κ.λπ. είναι τομείς που μπορούν να αναπτυχθούν στην Ελλάδα λόγω φυσικού περιβάλλοντος και υποδομών. Είναι εκατομμύρια οι λάτρεις αυτών των δραστηριοτήτων στην Ευρώπη και στον κόσμο. Για να τους προσελκύσουμε χρειάζεται όραμα και σχέδιο, χωρικός σχεδιασμός, αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων, κατέληξε ο βουλευτής Μαγνησίας.

Να σημειωθεί ότι το συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με τη συνεργασία της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, ΗΡΑ (Hellenic Pilots Association), της Πανελλήνιας Ένωσης Ιπτάμενου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας και Δημοσίων Υπηρεσιών (Π.Ε.Ι.Π.Σ.Α.Δ.Υ.), της Ελληνικής Ομοσπονδίας Αεραθλητισμού και της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων.

Στο συνέδριο, ο βουλευτής Μαγνησίας και αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Μπουκώρος εκπροσώπησε τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου