ΤΟΠΙΚΑ

Ψηφιακή πλατφόρμα μάθησης

ψηφιακή-πλατφόρμα-μάθησης-822465

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πλαίσιο ερευνητικού έργου για τη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας, μέσω της οποίας οι μαθητές θα μπορούν να συμμετάσχουν σε ψηφιακά μαθησιακά παιχνίδια και προσομοιώσεις μαθαίνοντας ενεργά.

Πρόκειται για το ερευνητικό έργο ADLES που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στο οποίο συμμετέχει το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το πρόγραμμα στοχεύει στη συνεργασία με δασκάλους στη δευτεροβάθμια γενική και επαγγελματική εκπαίδευση, για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση αναδυόμενων μεθοδολογιών μάθησης που συμβάλλουν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών μέσω εμπειρίας (experiential learning), εργασιών (project based learning) και επίλυσης προβλημάτων (problem based learning).

Οι μεθοδολογίες αυτές συμβάλλουν όχι μόνο στην ανάπτυξη γνώσης αλλά και στην αποτελεσματική εφαρμογή της στην πραγματική ζωή. Το ερευνητικό σχέδιο ADLES αναπτύσσει μια ψηφιακή πλατφόρμα που προσφέρει μια σειρά από εργαλεία, που συμπεριλαμβάνουν ψηφιακά μαθησιακά παιχνίδια, προσομοιώσεις και δυνατότητες επικοινωνίας με σκοπό την υποστήριξη της ενεργούς μάθησης.

Η πλατφόρμα ADLES προσφέρει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν ένα πρόβλημα, να αναζητήσουν πληροφορία, να συνθέσουν πιθανές λύσεις, να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν και να αναπτύξουν εγκάρσιες δεξιότητες με ζήτηση στη βιομηχανία και την αγορά εργασίας στα πλαίσια μιας διευρυμένης διεθνούς κοινότητας. Μια πρώτη έκδοση της πλατφόρμας αναμένεται να είναι έτοιμη προς πιλοτική χρήση στο τέλος του 2018.

Όπως τονίζουν οι υπεύθυνοι του προγράμματος, «οι παραδοσιακές μεθοδολογίες μάθησης που βασίζονται στην παθητική μετάδοση πληροφορίας, δεν αναπτύσσουν σημαντικές εγκάρσιες δεξιότητες όπως κριτική, πλευρική και δημιουργική σκέψη, ικανότητα επικοινωνίας και ικανότητα συνεργασίας σε μικρές και μεγάλες ομάδες. Επιπλέον, οι παραδοσιακές μεθοδολογίες μάθησης όταν δε συνδυάζονται με ψηφιακή τεχνολογία δεν επιτυγχάνουν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των σημερινών ψηφιακά εγγράμματων μαθητών, να καλύψουν τις αναδυόμενες ανάγκες αυτών και να εκμεταλλευτούν τα οφέλη της τεχνολογίας για να συνδέσουν τη μαθησιακή διαδικασία με στόχους μάθησης, μέσω εμπλουτισμού των μαθησιακών δραστηριοτήτων, αυξημένης ευελιξίας και άμεσης ανατροφοδότησης».

Στο ερευνητικό έργο συμμετέχουν, εκτός από το ΤΗΜΜΥ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, οργανισμοί από την Πορτογαλία, τη Δανία, την Ιταλία και την Τουρκία. Επιστημονικά υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι ο ομότιμος καθηγητής κ. Ηλίας Χούστης ενώ οργανωτικά υπεύθυνη είναι η κ. Χαρίκλεια Τσαλαπάτα. Η ομάδα εργασίας συνεργάζεται στο ερευνητικό έργο με τον υπεύθυνο Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Μαγνησίας κ. Αντώνη Πλαγερά.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου