ΑΛΜΥΡΟΣ

Ανέπτυξαν διασχολική αλληλογραφία

ανέπτυξαν-διασχολική-αλληλογραφία-825497

Διασχολική αλληλογραφία ανάμεσα σε μαθητές των γυμνασίων Νέας Αγχιάλου και Ιωλκού και του 1ου ΕΠΑΛ Αλμυρού αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «Σελεστέν Φρενέ: Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται».

Τη σχολική χρονιά 2017 – 2018 υλοποιείται το διασχολικό πολιτιστικό πρόγραμμα «Σελεστέν Φρενέ: Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται», ανάμεσα σε τρία σχολεία της Μαγνησίας: το Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου, το Γυμνάσιο Ιωλκού και το 1ο ΕΠΑΛ Αλμυρού. Ο Σελεστέν Φρενέ υπήρξε ο διακεκριμένος Γάλλος παιδαγωγός μεταρρυθμιστής της εκπαίδευσης που στις αρχές του 20ου αιώνα, στη Γαλλία, οραματίστηκε ένα σχολείο δημοκρατικό, ελεύθερο, ανοικτό, ένα σχολείο που να σέβεται και να υπερασπίζει τα δικαιώματα του παιδιού. Ο Σελεστέν Φρενέ από το 1920 εισήγαγε στην εκπαίδευση τις νέες τεχνολογίες (τυπογραφεία, κινηματογράφο, ραδιόφωνο), καθώς και τη διασχολική αλληλογραφία.

Η αλληλογραφία στην τάξη του Φρενέ γίνεται ανάμεσα σε γαλλικά και ξένα σχολεία και επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του τυπογραφείου με έναν απλό, μόνιμο, πρακτικό και φτηνό τρόπο. Χαρακτηριστικά ο Φρενέ τονίζει πως: «Ένα σχολείο –του ίδιου περίπου επιπέδου και σύνθεσης με το δικό μας– είναι ο τακτικός μας αλληλογράφος, που μας στέλνει τρεις φορές την εβδομάδα ένα πακέτο τυπωμένα φύλλα, αρκετά για όλους τους μαθητές. Τα φύλλα αυτά, μέρα με τη μέρα φτιάχνουν το βιβλίο της ζωής του σχολείου – αλληλογράφου, που συμπληρώνει θαυμάσια το βιβλίο της ζωής του δικού μας σχολείου. Επιπλέον, καθένας από τους μαθητές μας έχει στο σχολείο – αλληλογράφο έναν προσωπικό αλληλογράφο στον οποίο γράφει και ο οποίος του απαντά και ανταλλάσσει μαζί του εικόνες, παιχνίδια, φωτογραφίες ή μερικές φορές ακόμα επισκέψεις. […] Έτσι την τελευταία ώρα γίνεται ανάγνωση και αυτών των γραμμάτων, συζήτηση και σημείωση στην ατζέντα των προτάσεων που προκύπτουν από τούτη την ανάγνωση, τις εργασίες που αυτή υπαγορεύει».

Αυτό τον στόχο έβαλαν και οι καθηγητές των τριών συνεργαζόμενων σχολείων και προσπάθησαν να αφήσουν τους μαθητές τους να ονειρεύονται εφαρμόζοντας τεχνικές που προσιδιάζουν με αυτές του Φρενέ: το τυπογραφείο, ο κινηματογράφος, η διασχολική αλληλογραφία, η διάταξη των θρανίων που διευκολύνει τη συνεργασία, η διαμόρφωση ομάδων μαθητών κ.ά. Η φωνή και ο λόγος του δασκάλου παραχωρούν ευγενικά τη θέση τους στο λόγο, τη φωνή και τα δικαιώματα των παιδιών. Τα παιδιά ανταλλάσσουν νέα από τις ειδήσεις και την καθημερινότητά τους. Η ψυχοσύνθεση, τα βιώματα και ο τρόπος με τον οποίο αντικρίζουν και παρατηρούν την πραγματικότητα αποτελούν την αρχή και το τέλος ενός κύκλου μάθησης. Μέσα από την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία των μαθητών, με όχημα τη συνεργατική μάθηση τα τρία σχολεία συνδέονται με την κοινότητα και τη ζωή.

Οι καθηγητές που υλοποιούν το πρόγραμμα είναι οι εξής: (από το Γυμνάσιο Νέας Αγχιάλου) Κοτζαγιώτου Αποστολία, Τριανταφυλλοπούλου Πελαγία, Ρούσση Νικολέττα, (από το Γυμνάσιο Ιωλκού) Βουρδουμπάκη Ευτυχία, Μπαλαμώτη Ευαγγελία, Γιαννακού Λαμπρινή (και από το 1ο ΕΠΑΛ Αλμυρού) Τσούγκρα Μαρία, Φλεβάρης Αθανάσιος, Μπαλαμπούτη Ελισσάβετ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου