ΤΟΠΙΚΑ

Μαθητές – ξεναγοί για τον Βόλο

μαθητές-ξεναγοί-για-τον-βόλο-12088

Ρόλο… ξεναγού για τον Βόλο αναλαμβάνουν 20 μαθητές των τομέων Δομικών Εργων και Εφαρμοσμένων Τεχνών από τρία ΕΠΑΛ: 1ο Ν. Ιωνίας, 2ο Βόλου και 4ο Ν. Ιωνίας. Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δημιούργησαν Open Street Map για την πόλη, που περιέχει δεδομένα και πληροφορίες. Το σημαντικό είναι ότι πρόκειται για μία δωρεάν εφαρμογή που απευθύνεται από χρήστες σε χρήστες και μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο ιδίως στον τομέα του τουρισμού.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Χθες στο εργαστήριο εφαρμοσμένων τεχνών του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, 20 μαθητές των τριών ΕΠΑΛ και οι εκπαιδευτικοί τους παρακολούθησαν ένα πιλοτικό εκπαιδευτικό σεμινάριο που έγινε από το μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, κ. Παναγιώτη Μανέτο. Ηταν μία πρώτη συνεργασία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας προκειμένου να διαπιστωθεί η δυνατότητα συνεργασίας και να σχεδιαστεί ένα πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα.

Πανεπιστημιακοί και καθηγητές της Δευτεροβάθμιας συνέπραξαν στο πιλοτικό εκπαιδευτικό σεμινάριο

Ο ίδιος εκπαίδευσε τους μαθητές στο λογισμικό του open street maps, στο οποίο, όπως εξήγησε, μπορεί ο καθένας σε όλη τη γη να περάσει δεδομένα και πληροφορίες για οποιαδήποτε περιοχή. «Δημιουργούμε έναν χάρτη με δεδομένα για τον Βόλο. Προσθέτουμε σημεία όπως επιχειρήσεις, εστιατόρια, καφέ, εμπορικά μαγαζιά, κτίρια και δίνουμε πληροφορίες για αυτά. Ενώ στο google οι πληροφορίες δεν είναι εύκολο να αλλάξουν ή να τις πάρουμε να τις αξιοποιήσουμε, αυτό που πετυχαίνουμε με τον συγκεκριμένο χάρτη είναι οι πληροφορίες που ανεβαίνουν να είναι διαθέσιμες στους χρήστες όλης της γης εύκολα και δωρεάν. Τα δεδομένα έχουν ήδη αρχίσει να περνούν και σιγά σιγά ο χάρτης γεμίζει», τόνισε ο κ. Μανέτος.

Ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας και οικοδεσπότης του πιλοτικού σεμιναρίου, Δημήτρης Κόκκινος, ανέφερε ότι ήταν μία πρόκληση η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο. «Με παρόμοιες πρωτοβουλίες κάνουμε πράξη το όραμά μας για τη δημιουργία ενός ανοιχτού σχολείου για την κοινωνία», είπε.

Από την πλευρά του ο καθηγητής του 4ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, Αν. Χριστομάνος, υποστήριξε ότι πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τους ίδιους τους πολίτες αλλά και για τον τομέα του τουρισμού.

«Η εφαρμογή είναι ιδιαίτερα χρήσιμη και καθιστά τους μαθητές μας υπεύθυνους για τις πληροφορίες που αναρτούν στον χάρτη», σχολίασε εξάλλου ο εκπαιδευτικός του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, Ελευθέριος Πλαβός.

Τέλος, ο μαθητής της β΄ τάξης του τομέα εφαρμοσμένων τεχνών του 1ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, Βασίλης Καράγγελος υποστήριξε ότι ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία. «Μπορούμε να επεξεργαστούμε χάρτες, να τους αλλάξουμε, να τους διορθώσουμε, να τους εμπλουτίσουμε. Βεβαίως θα πρέπει να είμαστε αληθείς και ακριβείς ως προς τις πληροφορίες που παρέχουμε, για να αποτελέσει ο χάρτης ένα πραγματικό εργαλείο για τους χρήστες», υπογράμμισε.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου