ΤΟΠΙΚΑ

Σε ιδιώτη τα δημοτικά τέλη φωτισμού για την αναβάθμιση του οδοφωτισμού

σε-ιδιώτη-τα-δημοτικά-τέλη-φωτισμού-γι-24979

Την εκχώρηση των εσόδων από τα ανταποδοτικά τέλη φωτισμού σε ιδιώτη ο οποίος θα αναλάβει την ενεργειακή αναβάθιση και αυτοματοποίηση του οδοφωτισμού στον Βόλο, αποφασίζει στη σημερινή του συνεδρίαση, που ξεκινά στις έξι το απόγευμα, το δημοτικό συμβούλιο Βόλου.

Σύμφωνα με την εισήγηση η εκχώρηση των δημοτικών τελών θα έχει ισχύ για δώδεκα χρόνια. Ο ιδιώτης θα προχωρήσει στην εγκατάσταση νέων λαμπτήρων σύγχρονης τεχνολογίας σε Βόλο και Ν. Ιωνία, θα λειτουργήσει σύστημα τηλεελέγχου- τηλεχειρισμού, θα αναλάβει τη συντήρηση και θα παρακολουθεί την ενεργειακή κατανάλωση.

Το έργο καλύπτει μέρος του συστήματος Ηλεκτροφωτισμού Κοινοχρήστων Χώρων (Οδοφωτισμός) του Δήμου, σε δρόμους. Με βάση τα στοιχεία της καταμέτρησης το σύνολο των φωτιστικών σωμάτων ανέρχεται σε 18.166 σημεία.

O Δήμος θα αναζητήσει τις υπηρεσίες και τη χρηματοδότηση της συνολικής επένδυσης στον τομέα του οδοφωτισμού, παράλληλα με την συντήρηση του συστήματος για 12 χρόνια στον Ιδιωτικό Τομέα, μέσω Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης.

Ο Ιδιωτικός Τομέας θα αναλάβει το σύνολο της ευθύνης και του ρίσκου, ο Δημόσιος Τομέας θα ελέγχει την ποιότητα των υπηρεσιών και θα καταβάλλει το τίμημα από την επίτευξη της εξοικονόμησης, μέσω Σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών.

Στόχος είναι η μείωση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας και του συνολικού κόστους λειτουργίας της συνολικής υποδομής, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και της ποιότητας ζωής στην πόλη και στους δημότες.

Εκτιμάται ότι η παρέμβαση θα αποφέρει σημαντική μείωση της κατανάλωσης ενέργειας σε ποσοστό 54,19% επί της υφιστάμενης κατάστασης του Συστήματος Οδοφωτισμού από το οποίο θα εξασφαλιστεί και η αποπληρωμή του κόστους της Ενεργειακής Αναβάθμισης από τα ανταποδοτικά τέλη.

Ο Δήμος δεν θα δαπανήσει νέους οικονομικούς πόρους, ενώ παράλληλα θα έχει μηδενικές δαπάνες συντήρησης, δεδομένο με το οποίο θα βελτιώσει τις χρηματοροές του, τις οποίες θα μπορεί να αξιοποιήσει είτε με μείωση τελών (ανταποδοτικά τέλη ΟΤΑ), είτε σε πρόσθετες συναφείς επενδύσεις (νέα δίκτυα ή αναβάθμισή των υφισταμένων).

Το θέμα είχε εγκριθεί κατά πλειοψηφία στην πρόσφατη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής. Στη συνεδρίαση είχαν καταψηφίσει την πρόταση ο επικεφαλής της Δύναμης Βόλου, Μιχ. Μιτζικός και ο επικεφαλής της ΛΑΣ, Απ. Νάνος.

Ο κ. Μιτζικός εξέφρασε σοβαρές αντιρρήσεις στο «να ληφθεί απόφαση ενεχυρίασης ανταποδοτικών τελών για να παραχωρηθεί έργο ύψους 13 εκ. ευρώ σε ιδιώτη χωρίς να γνωρίζει η Οικονομική Επιτροπή σ´ αυτό το στάδιο κανένα σχέδιο σύμβασης, τους όρους παραχώρησης, χωρίς να έχει προηγηθεί διαγωνισμός αλλά και κατά του ανεξάρτητου τεχνικού Συμβούλου με αμοιβή κοντά στα 450.000 ευρώ και αυτό τόνισε στον πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής».

Από την πλευρά του ο κ. Νάνος σχολίασε ότι για πρώτη φορά επιχειρείται εκχώρηση των τελών που πληρώνουν δημότες σε ιδιώτη.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου