ΤΟΠΙΚΑ

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για τις εξελίξεις στη ΔΕΥΑΜΒ

ερώτηση-του-κκε-στη-βουλή-για-τις-εξελί-30642

Ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών κατέθεσαν στην Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ, Κώστας Στεργίου και Γιώργος Λαμπρούλης για τις εξελίξεις στην ΔΕΥΑΜΒ.

Στο κείμενο της ερώτησή τους οι δύο βουλευτές αναφέρουν: “Με συμβάσεις έργων αμέτρητων εκατομμυρίων ευρώ με εργολαβικές εταιρείες και επιχειρηματικούς ομίλους και με το υπάρχον θεσμικό και νομικό πλαίσιο κομμένο και ραμμένο στα συμφέροντα τους, κρατική και τοπική διοίκηση προωθούν την ιδιωτικοποίηση αγαθών και υπηρεσιών όπως το νερό, στηρίζουν την επιχειρηματική δραστηριότητα σε βάρος των λαϊκών αναγκών και δικαιωμάτων. Είναι η πολιτική της εμπορευματοποίησης και της επιχειρηματικότητας που οδηγεί στην επιβάρυνση των λαϊκών οικογενειών με υπέρογκα τέλη και φορολογία για αγαθά όπως το νερό που θα έπρεπε τα εργατικά -λαϊκά νοικοκυριά να απολαμβάνουν δωρεάν και με απόλυτη διασφάλιση της ποιότητας και της επάρκειας του.

Αυτή η κατάσταση επικρατεί και στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Περιοχής Βόλου (ΔΕΥΑΜΒ), που κάτω από τη γενικότερη διαχείριση υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων και εργολάβων και τις ληστρικές οικονομικές απαιτήσεις εργολαβικών εταιριών είναι αντιμέτωπη με ανυπέρβλητες δυσκολίες επιβίωσης.

Συγκεκριμένα η εργολήπτρια εταιρία ΕΡΓΗΛ διεκδικεί υπερσυμβατικές υποχρεώσεις 6 εκ. ευρώ με τις προσαυξήσεις και αφού ήδη εισέπραξε 9,98 εκ. ευρώ για το έργο «Ύδρευση Βόλου – Επέκταση και Βελτίωση Δικτύου Ύδρευσης», που ολοκληρώθηκε το 2008, εκμεταλλευόμενη καθυστερήσεις και ασύγγνωστες παραλείψεις απ’ ότι διαφαίνεται της διοίκησης της ΔΕΥΑΜΒ και των δημοτικών αρχών, που είχαν την ευθύνη επίβλεψης της.

Αν δε η εργολήπτρια εταιρία δεν είχε προβεί στην απαίτηση “για υπερσυμβατικές εργασίες”, δε θα είχε αποκαλυφθεί ούτε θα μάθαιναν οι εργαζόμενοι και ο λαός του Βόλου ότι η ΔΕΥΑΜΒ είχε ήδη πληρώσει τα διπλάσια χρήματα για το έργο, αφού όπως αποδείχτηκε από έρευνα που έγινε, με εκ των υστέρων επιμέτρηση των έργων, ότι η εν λόγω εταιρεία δεν είχε πραγματοποιήσει ποτέ το έργο των 9,98 εκ. €! Σύμφωνα δε με το πόρισμα της επιτροπής παραλαβής της ΔΕΥΑΜΒ και του ΤΕΕ Μαγνησίας το πραγματικό έργο ήταν περίπου στα 4,2εκ.€ και η εταιρία πληρώθηκε με το «αχρεωστήτως καταβληθέν» το ποσό των 5,7 εκατ . Το σημαντικότερο δε με βάση τα παραπάνω είναι ότι το έργο που αποδόθηκε ούτε ασφαλές είναι ούτε μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένο.

Με αμετάκλητη απόφαση του Αρείου Πάγου η εταιρία δικαιώθηκε στις απαιτήσεις της και το 2012 εισέπραξε ένα ακόμη 1 εκατ. ευρώ, σε μερική εκτέλεση της απόφασης. Πρόσφατα δε έστειλε απόγραφο υλοποίησης της απόφασης του Αρείου Πάγου για καταβολή 9,3 εκ. €, δεσμεύοντας τους λογαριασμούς τραπεζών της ΔΕΥΑΜΒ και χρηματικό ποσό ύψους 3 εκ. €, αφού το δικαστήριο δικαίωσε και πάλι την εργολήπτρια εταιρία απορρίπτοντας τη διεκδίκηση της ΔΕΥΑΜΒ για αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά! Αποτέλεσμα η οικονομική ασφυξία στη ΔΕΥΑΜΒ και αδυναμία εκπληρώσεως του συνόλου των υποχρεώσεων της.

Η δημοτική Αρχή Βόλου με βάση αυτές τις εξελίξεις δρομολογεί καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης της ΔΕΥΑΜΒ και ένταξή της ως υπηρεσία στο Δήμο. Επιχειρεί, δηλαδή με βάση τον προϋπολογισμό του Δήμου να υποστηρίξει το έργο υδροδότησης μιας ευρύτατης και τουριστικής περιοχής, την αποχέτευση και τον βιολογικό καθαρισμό που σήμερα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο κατάρρευσης. Η δημοτική αρχή μεταφέρει το πρόβλημα και τα υπέρογκα χρέη της επιχείρησης, που δημιουργούν οι απαιτήσεις της εργολήπτριας εταιρίας, στον προϋπολογισμό του Δήμου Βόλου που σημαίνει και στις πλάτες των κατοίκων της περιοχής. Οι δηλώσεις του Δημάρχου ότι τάχα αυτός είναι ο δρόμος προστασίας του νερού ως δημόσιου αγαθού για να αποφύγει ο Δήμος να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της εργολήπτριας εταιρίας είναι και ψευδείς και παραπλανητικές.

Μεταθέτει χρονικά το ζήτημα της ικανοποίησης των απαιτήσεων της εταιρίας και πάντα σε βάρος του λαού της περιοχής αφού το νερό, η αποχέτευση, ο βιολογικός καθαρισμός είτε ως δημοτική επιχείρηση είτε ως υπηρεσία του Δήμου συνεχίζουν να λειτουργούν ως εμπόρευμα, με επιβαρυμένα τέλη, φόρους, κοστολόγηση. Η πρόσβαση στο νερό και ως υπηρεσία στο Δήμο εξαρτάται απ’ την οικονομική δυνατότητα του καταναλωτή, η ποιότητα και οι υποδομές του συνισταμένη της πολιτικής της κερδοφορίας που διέπει τη διαχείριση του. Το πλαίσιο ανάθεσης μελετών και έργων κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των εργολαβικών εταιριών και της κερδοφορίας τους που λειτουργεί σταθερά σε βάρος του λαού και αναπαράγει “νόμιμα και άνομα” σκάνδαλα. Αυτή είναι η βάση των δυσμενών εξελίξεων και στην ΔΕΥΑΜΒ, της εμπορευματοποίησης του Νερού που είναι σε εξέλιξη στη χώρα μας με ευθύνη διαδοχικά των κυβερνήσεων και της σημερινής, της ΕΕ και έχει τη συνδρομή των δημοτικών αρχών αφού αποδέχονται τη λογική και το πλαίσιο των εργολαβιών σε μελέτες και έργα, την επιχειρηματικότητα και την ανταπόδοση στο νερό, τα λύματα κ.ο.κ.

Οι πολιτικές και άλλες ευθύνες είναι πασιφανείς για θεσμικά όργανα του Δήμου και υπηρεσίες της ΔΕΥΑΜΒ και πρέπει να αναζητηθούν. Το ζήτημα δεν χωρά διαχειριστικά τερτίπια πίσω από τις πλάτες των δημοτών, ώστε να γίνουν τα λαϊκά νοικοκυριά και πάλι τα θύματα των εργολαβικών εταιρειών και πολιτικών επιδιώξεων. Απαιτείται καθαρή και καθολική εναντίωση σε κάθε επιβάρυνση έμμεση ή άμεση του λαού της περιοχής, στην όποια εκδοχή πάρα πέρα εμπορευματοποίησης του νερού, η διασφάλιση των θέσεων και των δικαιωμάτων εργαζόμενων στην ΔΕΥΑΜΒ. Oι εξελίξεις στην ΔΕΥΑΜΒ και οι εργολαβικές απαιτήσεις έρχονται να υπογραμμίσουν ότι μέσα στο σημερινό πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και των δεσμεύσεων της ΕΕ, δεν μπορεί να διασφαλισθεί φιλολαϊκή διαχείριση του νερού, ούτε ουσιαστική ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

  • Τι μέτρα θα παρθούν ώστε να διασφαλιστεί η επάρκεια και η ποιότητα του Νερού στο Δήμο Βόλου και να μπει φραγμός σε πάρα πέρα αρνητικές εξελίξεις στην ΔΕΥΑΜΒ, να μην επιβαρυνθεί άμεσα ή έμμεσα ο λαός της περιοχής με αφορμή ή πρόσχημα τις εργολαβικές απαιτήσεις, για να διασφαλιστούν οι θέσεις και τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων.
  • Αν προτίθεται η κυβέρνηση να άρει το απαράδεκτο θεσμικό πλαίσιο μελετών και έργων.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου