Στα χνάρια του… Μπιλ Γκέιτς

Τελευταία ενημέρωση: 2010-12-05, 00:00:00
Στα χνάρια του… Μπιλ Γκέιτς
<p>Νέους δρόμους προσέγγισης των ηλεκτρονικών υπολογιστών δημιουργεί προς όφελος των οχτάχρονων μαθητών η πρωτότυπη εργασία που εκπόνησαν δύο νεαρά κορίτσια, οι οποίες είναι απόφοιτες και μεταπτυχιακές φοιτήτριες του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι 25χρονες Χρύσα Φλώρου και Ιωάννα Κοσμοπούλου σχεδίασαν ένα πρωτοποριακό λογισμικό, το οποίο απευθύνεται σε μικρά παιδιά και τα οδηγεί βήμα-βήμα στον θαυμαστό κόσμο της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας, βοηθώντας τα μάλιστα να εξοικειωθούν με τους υπολογιστές και την αλγοριθμική σκέψη, δημιουργώντας μάλιστα τα δικά τους εκπαιδευτικά παιχνίδια. Το συγκεκριμένο λογισμικό, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με πολύ έμπνευση από τις δύο νεαρές μηχανικούς, είναι διαθέσιμο στο διαδίκτυο, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών παιδιών ανά την Ελλάδα και μάλιστα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον προκειμένου να προωθηθεί στην Αμερική, μέσω του Πανεπιστημίου του Περντιού (Purdue) που βρίσκεται στην Ινδιανάπολη.</p> <p>Η συγκεκριμένη ερευνητική προσπάθεια πραγματοποιείται σε συνεργασία με το παραπάνω Πανεπιστήμιο και είναι σημαντικό το γεγονός ότι εισάγει με πολύ απλό και κατανοητό τρόπο τους μικρούς μαθητές, ηλικίας τρίτης Δημοτικού και άνω, στην αλγοριθμική σκέψη και τον θαυμαστό κόσμο των υπολογιστών. Σύμφωνα με την επισήμανση της Χρύσας Φλώρου «το συγκεκριμένο πρότζεκτ δημιουργήθηκε με στόχο να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες σε σχέση με την χρήση των υπολογιστών και να μάθουν να φτιάχνουν μόνα τους παιχνίδια. Δηλαδή δίνουμε κίνητρο στα παιδιά να δημιουργήσουν μόνα τους, με πολύ απλό τρόπο, παιχνίδια δημοφιλή για την ηλικία τους. Το λογισμικό που έχουμε υλοποιήσει, προσθέτει η Χρύσα, καθοδηγεί βήμα-βήμα, με την βοήθεια οπτικοακουστικού υλικού τα παιδιά και τα βοηθάει να εξοικειωθούν από πολύ μικρή ηλικία με τους υπολογιστές». <br /> Η ευρηματική πρόταση των δύο νεαρών κοριτσιών υλοποιήθηκε προ διετίας και έχει παρουσιαστεί σε σχολεία της περιοχής, με πολύ ενθουσιώδη αποδοχή από την πλευρά των παιδιών. Η προπτυχιακή εργασία των δύο μεταπτυχιακών, σήμερα, φοιτητριών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, έγινε η αφορμή για μια δημιουργική περιήγηση στον κόσμο της σύγχρονης τεχνολογίας, δεδομένου ότι τα παιδιά μαθαίνουν κατ’ ουσίαν με πολύ εύληπτο τρόπο την λειτουργία του υπολογιστή και αποκτούν εξ απαλών ονύχων τις γνώσεις που είναι καθοριστικές σε σχέση με την μετέπειτα ενασχόλησή τους με το συγκεκριμένο αντικείμενο.</p> <p><br /> <strong>Εμπνευσμένη πρόταση</strong></p> <p>Η καινοτόμα πρόταση που κατέθεσαν οι 25χρονες Χρύσα και Ιωάννα, βοηθάει τα παιδιά να δημιουργούν προγράμματα, τα δικά τους εκπαιδευτικά παιχνίδια, έχοντας ως οδηγό έναν κεντρικό ήρωα, ο οποίος αναπτύσσει διάφορες δραστηριότητες, κινείται με άνεση στον ψηφιακό χώρο και μαγεύει τα παιδιά. Μέσα από δέκα ενότητες και πάρα πολλά παιχνίδια, τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να δημιουργήσουν ακόμη και την δική τους ποδοσφαιρική ομάδα, με πολύ παραστατικό τρόπο. Το πρότζεκτ έλαβε «σάρκα και οστά» στο πλαίσιο της προπτυχιακής εργασίας των δύο κοριτσιών και στο μεταπτυχιακό, αντίστοιχα, επίπεδο, τέθηκαν ορισμένα ερευνητικά ερωτήματα. Κύριος επιβλέπων του εγχειρήματος ήταν ο καθηγητής κ. Χούστης, πρόεδρος του Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. «Αυτό που κάναμε, εξηγεί από την πλευρά της η Ιωάννα Κοσμοπούλου, ήταν μια κοινωνική, ποιοτική και ποσοτική έρευνα και θέσαμε κάποια ερωτήματα στα παιδιά, ζητώντας να μας περιγράψουν πως αισθάνονται που ασχολούνται με το συγκεκριμένο λογισμικό, ποιες προτάσεις βελτίωσης προκύπτουν, θέτοντας και άλλα παρόμοια ερωτήματα, στα οποία έχουν δώσει απαντήσεις». <br /> Βασικός στόχος είναι η εξοικείωση των μικρών μαθητών με το πεδίο των υπολογιστών και είναι άξιο αναφοράς το γεγονός ότι τα παιδιά που έχουν γνωρίσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, δηλώνουν ενθουσιασμένα και εκφράζουν απερίφραστα την επιθυμία να ασχοληθούν ακόμη περισσότερο με την συγκεκριμένη δημιουργική πρόταση. Το λογισμικό είναι αναρτημένο στο ίντερνετ, σ’ ένα χώρο του Πανεπιστημίου που είναι άμεσα προσβάσιμος από τους ενδιαφερόμενους και βοηθάει τους νεαρούς μαθητές να ασχοληθούν με τους υπολογιστές τόσο στο σπίτι, όσο και στο σχολείο, καθοδηγώντας τους βήμα προς βήμα. Όπως επισημαίνουν μάλιστα οι δύο ευρηματικές φοιτήτριες «πέρα από την διανομή ερωτηματολογίου, έχουμε πάρει συνεντεύξεις από παιδιά, έχουμε κρατήσει σημειώσεις, ημερολόγιο, έχει γίνει ποιοτική και ποσοτική έρευνα, διότι το πρότζεκτ στηρίζεται σε ορισμένα ερωτήματα, που βοηθούν το παιδί να εξοικειωθεί με το συγκεκριμένο αντικείμενο».</p> <p><br /> Προοπτικές εξέλιξης</p> <p><br /> Οι παραπάνω πρωτοβουλίες δημιουργούν πρόσφορο πεδίο σε σχέση με την περαιτέρω δραστηριοποίηση των δύο μηχανικών στο πεδίο της έρευνας και της εκπαίδευσης, έχοντας ως εφαλτήριο την αγάπη τους για την γνώση και την εξέλιξη. Ηδη εκπονούν το μεταπτυχιακό τους στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και όπως αναφέρει επιπροσθέτως η Χρύσα Φλώρου η οποία διδάσκει παράλληλα στο ΤΕΙ Λαμίας «έχω ξεκινήσει και το διδακτορικό μου». Στόχος της Χρύσας είναι «να ασχοληθώ με την τεχνολογικά ενισχυμένη μάθηση, σε ερευνητικό επίπεδο και ήδη συμμετέχω σ’ ένα χρηματοδοτούμενο πρότζεκτ της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπου ασχολούμαι με κάτι αντίστοιχο, το οποίο αφορά και πάλι παιδιά του Δημοτικού, με επιστημονικό υπεύθυνο το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας» εξηγεί. <br /> Η συνομήλικη Ιωάννα Κοσμοπούλου είναι απόφοιτη του ίδιου τμήματος, εκπονεί, όπως προαναφέρθηκε, το μεταπτυχιακό της και διδάσκει αντίστοιχα στο 1ο ΙΕΚ και στα ΤΕΙ Λάρισας. Το όνειρό της είναι «να ασχοληθώ με τον κλάδο της εκπαίδευσης και της πληροφορικής, προκειμένου να εισάγουμε δηλαδή την πληροφορική στην εκπαίδευση, διότι η αλγοριθμική σκέψη βοηθάει τους μαθητές και στην καθημερινή τους ζωή» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά. Η εισαγωγή στο Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ήταν ουσιαστικά το κίνητρο για την μετέπειτα δράση που έχουν αναπτύξει οι νεαρές ερευνήτριες και όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά «το συγκεκριμένο πρότζεκτ ανοίγει ένα νέο δρόμο στα παιδιά, για να μάθουν τους υπολογιστές και τα οδηγεί μέσα από ένα δημιουργικό παιχνίδι, να εισέλθουν βήμα-βήμα σε αυτή την διαδικασία». Το εκπαιδευτικό λογισμικό είναι προσβάσιμο στον ιστοτόπο : http://inf-server.inf.uth.gr/~chflorou/ και παράλληλα έχει δημοσιευθεί στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής Πληροφορικής και στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΛ/ΛΑΚ (Ελεύθερο Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα). <br /> Το βασικό όφελος που προκύπτει για τα παιδιά είναι ότι τους μαθαίνει να σκέφτονται αλγοριθμικά και καθιστά παράλληλα οικείες ορισμένες βασικές προγραμματιστικές έννοιες, αποκωδικοποιώντας με πολύ ευχάριστο τρόπο, τα μυστικά της λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Αποτελεί αναμφίβολα πολύ σημαντικό βήμα στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή και όπως επισημαίνουν οι δύο φερέλπιδες μηχανικοί «γενικώς έχουν γίνει πολλές προσπάθειες στην Ελλάδα στον συγκεκριμένο τομέα, απλώς δεν έχουν εφαρμοστεί στα σχολεία. Μας εξέπληξε ευχάριστα η μεγάλη απήχηση του λογισμικού που κατασκευάσαμε και νιώσαμε ικανοποίηση βλέποντας τα χαμόγελα και τον ενθουσιασμό των παιδιών. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εργασία βοήθησε τα παιδιά να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση σε σχέση με τους υπολογιστές και θα θέλαμε να την εξελίξουμε περισσότερο στο μέλλον, με την βοήθεια ειδικών» καταλήγουν.</p> <p>&#160;</p> <p>&#160;</p> <p><br /> &#160;</p>
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
8
=