ΤΟΠΙΚΑ

Απώλειες στον τζίρο ύψους 40% για τα πρατήρια καυσίμων στον Βόλο

απώλειες-στον-τζίρο-ύψους-40-για-τα-πρατ-48898

Πτώση ύψους 11% καταγράφεται το πρώτο τρίμηνο του 2018 στην κατανάλωση καυσίμων, με τους βενζινοπώλες να μετρούν από την έναρξη της κρίσης, το 2009, και μέχρι σήμερα δραματικές απώλειες τζίρου που φτάνουν στο 40%.

Τα πρατήρια υγρών καυσίμων στον Βόλο και την Μαγνησία περνούν δύσκολες μέρες. Η πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Μαγνησίας, Βάσω Κοντοχρήστου, είπε ότι «ακόμη και το Πάσχα ο καταναλωτής προτίμησε να μείνει στο σπίτι και περιόρισε τις μετακινήσεις του.

Δεν είχαμε την αναμενόμενη κίνηση όπως τις άλλες χρονιές. Η κατάσταση είναι πραγματικά πολύ δύσκολη. Τώρα που φτιάχνει ο καιρός ελπίζουμε στον τουρισμό και την αύξηση της κίνησης στο Πήλιο».

Οι βενζινοπώλες εναποθέτουν τις ελπίδες τους στη θερινή σεζόν μετά από έναν δυσμενή χειμώνα. «Τη φετινή χρονιά έχουμε πτώση στο πετρέλαιο θέρμανσης γύρω στο 30%, γεγονός που αποδίδεται στον ήπιο χειμώνα και στην τιμή του πετρελαίου που ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο του 1 ευρώ, ενώ φέτος το επίδομα του πετρελαίου θέρμανσης μειώθηκε κατά 50%», είπε.

Επισημαίνεται ότι το πετρέλαιο θέρμανσης τελειώνει τέλος Απριλίου και οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται θα πρέπει να κάνουν παραγγελίες έως τις 25 Απριλίου.

Οι ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους με συσσωρευμένα προβλήματα. «Ο κλάδος προσπαθεί να επιβιώσει σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Υπάρχουν αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης, με αποτέλεσμα να έχουμε μείωση πωλήσεων και απώλειες κερδών. Αυτό δυσκολεύει την ήδη δεινή θέση στην οποία βρισκόμαστε», ανέφερε η ίδια.

Συγκεκριμένα, το 82% του εισοδήματος των πρατηρίων αφορά στην φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές. «Αν και έχουμε εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών και δεν φοροδιαφεύγουμε πληρώνουμε ένα αξιοσημείωτο υψηλό ποσοστό για φόρους και εισφορές. Για να τα καταφέρουμε βάζουμε ολοένα και μεγαλύτερη προσωπική εργασία. Μειώνουμε το προσωπικό για να αντεπεξέλθουμε στα έξοδα», είπε.

Όλα αυτά ενώ οι εποχές έχουν αλλάξει δραματικά και ο καταναλωτής έχει αλλάξει πλέον τις συνήθειές του. Οι μετακινήσεις με τα Ι. Χ. επιβατικά αυτοκίνητα έχουν μειωθεί δραστικά με τους φορολογούμενους να προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στα απολύτως απαραίτητα έξοδά τους.

Πλέον ο Βολιώτης βάζει βενζίνη με ποσά της τάξεως των 10 και 20 ευρώ και όχι μεγαλύτερα ποσά όπως σε αλλοτινές εποχές και σκέφτεται για να μετακινηθεί μακριά από την πόλη.

«Για όλους τους κλάδους είναι δύσκολα. Για εμάς είναι η χειρότερη χρονιά από το ξεκίνημα της οικονομικής κρίσης. Οι τιμές όλων των καυσίμων καταγράφουν αυξήσεις. Το βαρέλι το αργό είναι γύρω στα 72 δολάρια όταν πέρυσι ήταν 50 δολάρια», συμπλήρωσε η ίδια.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου