ΤΟΠΙΚΑ

«Καλλιτεχνική τάξη κουκλοθέατρου» η Γ΄ταξη του 30ο Δ.Σ. Βόλου

καλλιτεχνική-τάξη-κουκλοθέατρου-η-76276

Η Παγκόσμια Ημέρα Κουκλοθεάτρου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου, είναι μια γιορτή που θέσπισε η UNIMA (Union International de la Marionnette), η οποία ιδρύθηκε το 1929, στην Πράγα.

Η Unima έχει τοπικά κέντρα σε 80 περίπου χώρες και είναι ισότιμο μέλος της UNESCO. Το Ελληνικό Κέντρο Unima Hellas ιδρύθηκε το 1990. Γιορτάζεται κάθε χρόνο από τον κόσμο της μαριονέτας και του θεάτρου σκιών, προκειμένου αναδειχθεί μία μορφή τέχνης με πανάρχαιη ιστορία αλλά και παιδαγωγική αξία.

Στο 30ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ενασχόληση με τις θεατρικές και λογοτεχνικές ρίζες των δραματικών τεχνών σε όλους τους πολιτισμούς.

Η σύνδεσή τους με το κουκλοθέατρο, το οποίο έχει εξελιχθεί κατά τη διάρκεια των αιώνων με ποικίλους και εξαιρετικούς τρόπους μας δείχνει το δρόμο αξιοποίησης του παιδαγωγικού αυτού «εργαλείου».

Για το λόγο αυτό η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου αξιοποιούν τόσο τοπικούς φορείς, όπως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας όσο και αναγνωρισμένους ειδικούς από άλλες περιοχές της χώρας.

Η συνεργασία τους με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα με τη διδάσκουσα κ.Μάγδα Βίτσου του αντικειμένου της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση είναι Νηπιαγωγός, διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Ναυπλίου με εξειδίκευση στο Κουκλοθέατρο στην Εκπαίδευση τους άνοιξε τους ορίζοντες ενασχόλησης με το είδος αυτό.

Μέσα από τη συνεργασία τους τόσο σε χώρους του Πανεπιστημίου όσο και στο σχολείο αξιοποίησαν τη διαδικασία δημιουργίας κούκλας και εμψύχωσής της στην τάξη για μαθησιακούς σκοπούς.

Πιο συγκεκριμένα οι μαθητές της Γ’ τάξης με εκπαιδευτικό τον κ. Παναγιώτη Σκουμή εισήχθησαν με βιωματικό τρόπο σε διάφορες τεχνικές εμψύχωσης κούκλας κουκλοθέατρου και της τεχνικής «persona doll», αντικείμενο που εισήγαγε στην ελληνική πραγματικότητα η κ. Βίτσου με παραγωγή προσωπικών ιστοριών και εμψύχωση με στόχο την αντιμετώπιση και διαχείριση συγκρούσεων μέσα στη σχολική τάξη.

Τα αποτελέσματα υπήρξαν εκπληκτικά κι η Γ’ τάξη μπορεί να χαρακτηριστεί ως «καλλιτεχνική τάξη κουκλοθεάτρου» από τις επιδόσεις των μαθητών της.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου