ΤΟΠΙΚΑ

Με δημόσιο διαγωνισμό ο κυκλικός κόμβος στη Λαρίσης με Αθηνών

με-δημόσιο-διαγωνισμό-ο-κυκλικός-κόμβ-79131

Τη μελέτη για την κατασκευή του κυκλικού κόμβου στη Λαρίσης με Αθηνών καλείται να εγκρίνει το δημοτικό συμβούλιο Βόλου, στη σημερινή του συνεδρίαση, στις 2:30 το μεσημέρι. Ο νέος κόμβος είναι προϋπολογισμού 1.960.000 ευρώ και η μελέτη του θα υποβληθεί για χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ η εκτέλεσή του θα γίνει με δημόσιο διαγωνισμό.

Σύμφωνα με τη μελέτη που συντάχθηκε από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Βόλου, πρόκειται για έναν πολύ σημαντικό κόμβο για την πόλη του Βόλου γιατί από αυτόν διέρχονται όλα τα οχήματα που φεύγουν από Βόλο με γενική κατεύθυνση προς Λάρισα και Αθήνα.

Στον κόμβο αυτόν συμβάλλουν οι οδοί Λαμπράκη, Λ. Αθηνών, Λαρίσης και Αλαμάνας. Η σημερινή λειτουργία του είναι ιδιαίτερα προβληματική, όπως αποτυπώνεται στη μελέτη.

Η πρόσβαση της οδού Λαμπράκη γίνεται με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας από τις οποίες η μία προορίζεται για την ευθεία κίνηση ενώ οι άλλες δύο προορίζονται για την αριστερή στροφή προς Λεωφόρο Αθηνών. Με απλή παρατήρηση στις ώρες αιχμής διαπιστώνει εύκολα ότι οι δύο κινήσεις είναι εξίσου σημαντικές με αποτέλεσμα πολλές φορές οι κινούμενοι στην μεσαία λωρίδα της Γρ. Λαμπράκη να κινούνται προς Λαρίσης. Σ’ αυτό βέβαια συμβάλουν τόσο ο σχεδιασμός της σηματοδότησης όσο και η έλλειψη εμποδίου (διαπλατυσμένη νησίδα) στην ευθεία κίνηση.

Ακόμη και στην περίπτωση που οι δύο λωρίδες της Γρ. Λαμπράκη στρίβουν αριστερά προς Λ. Αθηνών, η κυκλοφορία είναι ιδιαίτερα δύσκολη λόγω της παράνομης στάθμευσης μπροστά από το υποκατάστημα της τραπέζης που βρίσκεται στον κόμβο, και της παντελούς έλλειψης αστυνόμευσης.

Τέλος, σύνθετη χαρακτηρίζεται η πρόσβαση της οδού Λαρίσης λόγω της δυνατότητας αριστερών και δεξιών στροφών σε συνδυασμό με δύο λωρίδες για ευθεία κίνηση.

Τα κυκλοφοριακά προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσει ο κυκλικός κόμβος που προγραμματίζεται να κατασκευαστεί. Σύμφωνα με τη μελέτη δεν θα συμβάλλει μόνο στην αναβάθμιση της κυκλοφορίας, αλλά επιπλέον να εξαλείψει την παράνομη στάθμευση.

Προβλήματα

Ο συγκεκριμένος κυκλικός κόμβος χαρακτηρίζεται ως ο πιο δύσκολος τεχνικά, σε σχέση με τον πρώτο που κατασκευάστηκε, τον κόμβο Διμηνίου, αυτόν που βρίσκεται σε εξέλιξη στο ύψος του σταθμού των Υπεραστικών ΚΤΕΛ και αυτών που θα ακολουθήσουν στο ύψος του Τελωνείου και στο ύψος του Δημαρχείου Βόλου.

Και είναι ο πιο δύσκολος τεχνικά λόγω έλλειψης χώρου, που καθιστά αναγκαία την επέκταση της υφιστάμενης γέφυρας (πιθανόν κατασκευή ανεξάρτητης στενής γέφυρας) στα ανάντη του Κραυσίδωνα, η οποία θα πρέπει να μελετηθεί από εξειδικευμένους μηχανικούς. Στα κατάντη του Κραυσίδωνα θα απαιτηθεί μικρή επέκταση του πεζοδρομίου (πιθανώς με μικρή επέκταση σε πρόβολο του υφιστάμενου πεζοδρομίου).

Επιπλέον θα πρέπει να εκπονηθεί κυκλοφοριακή μελέτη στην ευρύτερη περιοχή γιατί η αναμενόμενη κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής από τη διαμόρφωση του κυκλικού κόμβου εμποδίζεται σημαντικά από την πολύ κακή διαμόρφωση και σηματοδότηση του κόμβου στη Λαρίσης και Νεαπόλεως.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου