ΤΟΠΙΚΑ

ΕΝ.ΚΑ Βόλου: Κενό γράμμα είναι τα δικαιώματα του καταναλωτή

εν-κα-βόλου-κενό-γράμμα-είναι-τα-δικαιώ-80313

«Τα περισσότερα δικαιώματα του καταναλωτή είναι κενό γράμμα». Το μήνυμα αυτό μετέφερε η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας (ΕΝ.ΚΑ.) με αφορμή την προχθεσινή παγκόσμια μέρα καταναλωτή.

Η Ένωση επισήμανε ότιη αγορά έχει κατακλυστεί από προϊόντα κακής ποιότητας, πολλά από τα οποία είναι μη ασφαλή και επικίνδυνα για την υγεία, ενώ κατήγγειλε ότι οι προληπτικοί έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι και μόνο μετά από καταγγελίες καταναλωτών ανακαλούνται κάποια από αυτά.

«Οι απάτες στο διαδίκτυο, οι αθέμιτες και καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές, τα ψιλά γράμματα στις συμβάσεις κ.ά. αποτελούν καθημερινές πρακτικές», επισημαίνει ακόμη η Ένωση ενώ τονίζει:

«Οι παραπλανητικές διαφημίσεις αποτελούν κανόνα κι όχι εξαίρεση. Προβάλλουν ανύπαρκτες και φανταστικές ιδιότητες, ισχυρισμούς υγείας κ.ά. Η διαφήμιση φαρμάκων οργιάζει.

Η ενημέρωση και η εκπαίδευση των καταναλωτών επαφίεται στον εθελοντισμό των Ενώσεων Καταναλωτών ενώ η καταναλωτική αγωγή στα σχολεία είναι ανύπαρκτη.

Οι Ενώσεις Καταναλωτών, χωρίς καμία στήριξη από τη Πολιτεία, προσπαθούν εθελοντικά να εκπροσωπούν τους καταναλωτές και να μεσολαβούν για την επίλυση των προβλημάτων τους».

Σε όλα αυτά, η ΕΝ.ΚΑ. με λύπη διαπιστώνει ότι οι διαδικασίες απονομής δικαιοσύνης είναι δαπανηρές, γραφειοκρατικές και ως εκ τούτου απαγορευτικές για τους θιγόμενους καταναλωτές, ενώ η αφύσικη διατροφή, η υπερκατανάλωση, η εξάντληση των φυσικών πόρων και η ρύπανση του περιβάλλοντος, υπονομεύουν την κάλυψη των βασικών αναγκών των μελλοντικών γενιών.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου