ΤΟΠΙΚΑ

Υπό εξέταση ο τρόπος των παραχωρήσεων χρήσεων στο Λιμάνι

υπό-εξέταση-ο-τρόπος-των-παραχωρήσεων-108047

Τη συνεργασία του μετόχου ΤΑΙΠΕΔ και των υπουργείων Ναυτιλίας και Οικονομικών αναμένει ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, για να προχωρήσει το θέμα της μαρίνας.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος επισήμανε ότι δεν έχει λησμονήσει την υπόσχεση που ανέλαβε, να διερευνήσει δηλαδή τις δυνατότητες που υπάρχουν με προσκλήσεις ενδιαφέροντος, για την ανάπτυξη μαρίνας στον λιμένα του Βόλου.

«Είχαμε πει ότι θα διερευνήσουμε το ενδιαφέρον που υπάρχει, τις ανάγκες τις αγοράς και τα είδη τουριστικών σκαφών τα οποία θα φιλοξενήσει η περιοχή μας, για να δούμε τι είδους κατασκευές θα συνοδεύσουν τη μαρίνα και βέβαια να καταλήξουμε και στην κατάλληλη σχέση. Δεν το ξεχάσαμε.

Είναι κάτι που θα γίνει προσεχώς. Θέλω όμως να έχω και τη συνεργασία του μετόχου του ΤΑΙΠΕΔ, δεδομένου ότι είμαστε πλέον και στο στάδιο να δούμε από κοινού, όπως και με τα υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας, το πώς θα γίνουν οι παραχωρήσεις» επισήμανε.

Ο κ. Σταυριδόπουλος επισήμανε ότι οι παραχωρήσεις, σύμφωνα με την απόφαση που έλαβε το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής, δεν θα είναι συνολικές σε ένα λιμένα. Θα πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί ξεχωριστά για κάθε χρήση, όπως για τη μαρίνα ή τη διακίνηση χύδην φορτίων ή εμπορευματοκιβωτίων, και οι επενδύσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από business plan, που να τεκμηριώνουν την ανάπτυξη, την τόνωση της απασχόλησης.

Η συνεννόηση με τον μέτοχο ΤΑΙΠΕΔ και τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών είναι αναγκαία, καθώς όπως εξήγησε, «είναι μεγάλης σημασίας ο τρόπος με τον οποίο θα γίνουν οι παραχωρήσεις μέσα από συγκεκριμένες προγραμματικές κινήσεις και δεσμεύσεις».

Εκεί, ανέφερε χαρακτηριστικά, εντάσσεται και το θέμα το πολύ σημαντικό, της αναβάθμισης του λιμανιού ως προς τη διακίνηση των προϊόντων του, των φορτίων, μέσω σιδηροδρόμου, που είναι ό,τι καλύτερο αυτή τη στιγμή για να λειτουργήσει το λιμάνι στο πλαίσιο των σύγχρονων αντιλήψεων περί Logistics και περί ολοκληρωμένου συστήματος διακίνησης φορτίων.

Ο ΟΛΒ μαζί με το υπουργείο υποδομών, το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον ΟΣΕ βρίσκεται στη φάση κατάρτισης μίας συγκεκριμένης και σαφούς προγραμματικής σύμβασης, η οποία θα έχει ως στόχο να γίνει η κατάλληλη μελέτη για τον τρόπο διασύνδεσης του λιμένα με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, αυτό που ήδη θα αναπτυχθεί στη Θεσσαλία, ώστε το λιμάνι να έχει μία πληρέστερη σύνδεση σιδηροδρομική και να δει ποιο θα είναι το μέλλον του μέσα από τη συγκεκριμένη προγραμματική σύμβαση ως προς την περαιτέρω ανάπτυξή του.

Ο κ. Σταυριδόπουλος επισήμανε ότι το λιμάνι του Βόλου είναι πολύ σημαντικό για τη συνολική λιμενική πολιτική της χώρας και για τη συνολική διακίνηση του εμπορίου, διότι είναι σε μία τρομερά σημαντική γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση, στη μέση των αξόνων βορά-νότου, και ανάμεσα σε δύο λιμάνια που ιδιωτικοποιήθηκαν, της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, αλλά κρατάει τη δική του σημασία για τη διακίνηση των φορτίων του ως δημόσιο λιμάνι.

Αυτή τη στιγμή συζητά με τον Οργανισμό Συνεργασίας Χωρών του Ευξείνου Πόντου και έχει συνεργασία με λιμάνια της Ιταλίας. «Είμαστε σε ένα ευρύτερο κλάστερ μαζί με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, και σύντομα θα σας πω και για το κείμενο συνεργασίας μεταξύ ημών, Ηγουμενίτσας και των λιμένων της Ιταλίας» κατέληξε.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου