ΤΟΠΙΚΑ

«Μερίδιο» στις προσλήψεις, στις οποίες προχωρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διεκδικεί ο Βόλος

μερίδιο-στις-προσλήψεις-στις-οποίε-181586

Στην πρόσληψη 60 ατόμων προχωρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Μερίδιο» στις προσλήψεις διεκδικεί και ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, προκειμένου να καλυφθούν κενά που έχουν δημιουργηθεί λόγω συνταξιοδοτήσεων.

Στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου, απασχολούνται 12 μηχανοδηγοί, ενώ σύμφωνα με τους συνδικαλιστές του χώρου, χρειάζονται τουλάχιστον άλλοι 10 τοπικά και 10 στη Λάρισα για τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και ειδικότερα για τη βελτίωση των συχνοτήτων των δρομολογίων.

Οι προσλήψεις αναμένεται να δρομολογηθούν μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2018, σύμφωνα με όσα τουλάχιστον έχει επισημάνει η διοίκηση.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως το προσωπικό σιδηροδρομικών στον Βόλο είναι σχεδόν αποδεκατισμένο τα τελευταία χρόνια, καθώς έχει μειωθεί δραματικά από το 2011 με άκριτες μετατάξεις έμπειρων τεχνιτών σε νοσοκομεία (τραυματιοφορείς) και στην αρχαιολογία (φύλακες). Οι μειώσεις αυτές οδήγησαν, σε συνδυασμό με τις συνταξιοδοτήσεις πολλών σιδηροδρομικών, σε κατάργηση αναγκαίων βαρδιών, με αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση του επιπέδου της συντήρησης. Ανάλογη είναι η κατάσταση και στους μηχανοδηγούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όταν ρωτά κανείς τους ίδιους τους ανθρώπους του ΟΣΕ λένε ότι «προσλήψεις ήταν απαραίτητες από προχθές».

Σύμφωνα με τους σιδηροδρομικούς, τρία είναι τα βασικά προβλήματα, η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Η προβληματική κατάσταση και η συντήρηση του τροχαίου υλικού, και η συντήρηση των γραμμών, η οποία εν αναμονή του νέου δικτύου γίνεται με διάσπαρτες εργολαβίες.

Οπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, από τους 3.500 εργαζομένους που προέβλεπε το οργανόγραμμα για όλους τους σιδηροδρομικούς φορείς, σήμερα υπηρετούν περίπου 2.300 υπάλληλοι, καθώς οι μετατάξεις και οι συνταξιοδοτήσεις αποδεκάτισαν τον σιδηρόδρομο και μάλιστα σε νευραλγικές θέσεις. Μόνο από τους μηχανοδηγούς υπολογίζεται ότι έχουν αποχωρήσει 150-200 άτομα, όταν οι προβλεπόμενες θέσεις είναι διπλάσιες.

«Οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν το 1985 και από τότε στελεχώθηκε μόνο ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος. Ως αποτέλεσμα, το εργατικό δυναμικό του σιδηροδρόμου έχει σήμερα και έναν από τους μεγαλύτερους μέσους όρους ηλικίας σε όλη την Ελλάδα όπως και στον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας Δημ. Νικολάου.

Μάλιστα οι προσλήψεις, αν και έχουν αποφασιστεί αρκετές φορές, αναστέλλονται την ώρα που στις κρίσιμες ειδικότητες, όπως αυτή των μηχανοδηγών, για την πλήρη ένταξη ενός νέου εργαζομένου θα πρέπει να περάσει διάστημα 17 μηνών εκπαίδευσης.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου