ΤΟΠΙΚΑ

Σχολεία χωρίς ράμπες εν έτει 2017

σχολεία-χωρίς-ράμπες-εν-έτει-2017-206360

Πρόβλημα προσβασιμότητας από άτομα με αναπηρίες εντοπίζεται στα ελληνικά σχολεία εν έτει 2017. Μόλις πρόσφατα, το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιό του κάλεσε τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας να καταγράψουν αν διαθέτουν ράμπα πρόσβασης για άτομα με κινητικά προβλήματα, κι αν όχι αν υπάρχει χώρος όπου θα μπορούσε να τοποθετηθεί.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Μέχρι σήμερα, οι διευθυντές, δημοτικών σχολείων, γυμνασίων και λυκείων, καλούνται να απαντήσουν στις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας αν διαθέτουν ράμπες, ή αν υπάρχει χώρος όπου θα μπορούσαν να τοποθετηθούν και τι είδους ράμπες. Τα στοιχεία θα κοινοποιηθούν αύριο στο υπουργείο, προκειμένου να καταρτιστεί πλήρης χάρτης πρόσβασης στα σχολεία.

Στο έγγραφο του υπουργείου δεν διευκρινίζεται ποιος θα αναλάβει το κόστος και πότε θα γίνουν οι παρεμβάσεις. Σύμφωνα με τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σωκράτη Σαβελίδη, η ράμπα είναι ένα μόνο από τα στοιχεία προσβασιμότητας μιας σχολικής μονάδας. «Θα πρέπει να αναπτυχθούν υποδομές πρόσβασης σε όλους τους σχολικούς χώρους και για κάθε είδους αναπηρία», είπε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι αρκετές σχολικές μονάδες αναπτύσσονται με αίθουσες διδασκαλίας σε ορόφους και άρα απαιτείται είτε η ύπαρξη ασανσέρ είτε αναβατορίου.

Οι ελλείψεις πάντως εκτιμάται ότι είναι τεράστιες. Πέρυσι στο πλαίσιο της εκστρατείας Freemobility του Ecocity, το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Βόλου (ΕΕΕΕΚ),είχε αναλάβει να καταγράψει τα προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες σχολεία στον Βόλο.

Η έρευνα έγινε με μορφή ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων που στάλθηκαν στο σύνολο των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και παρουσιάστηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.

Όπως είχε προκύψει τότε, από το σύνολο των 138 σχολείων που ανταποκρίθηκαν στην έρευνα, μόνο τα 14 προκύπτει ότι είναι πλήρως προσβάσιμα, αλλά για άτομα με κινητικές αναπηρίες. Δεν διαθέτουν οδηγό όδευσης τυφλών δηλαδή.

Στο πλαίσιο της έρευνας στα σχολεία καταγράφτηκε ότι σε αυτά φοιτούν 13 μαθητές ΑμεΑ και διδάσκουν 3 εκπαιδευτικοί ΑμεΑ.

Η πλειονότητα των σχολείων ζητά διορθωτικές παρεμβάσεις ώστε να γίνουν τα κτίρια προσβάσιμα και κυρίως να γίνουν ράμπες. Ένα μικρότερο ποσοστό ζητά ανελκυστήρες και τουαλέτες ΑμεΑ, και λιγότερα σχολεία αναβατόρια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου