ΤΟΠΙΚΑ

Από αποθήκη …σύγχρονο εργαστήριο υπολογιστών στο 1ο Ε.Κ. Βόλου

από-αποθήκη-σύγχρονο-εργαστήριο-υπο-217094

Σε έναν σύγχρονο εργαστηριακό χώρο υπολογιστικών συστημάτων και δικτύων, που θα ζήλευαν ακόμη και πολυτεχνικές σχολές, μετατράπηκε πρώην αποθήκη του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Βόλου. Εκπαιδευτικοί και μαθητές σήκωσαν… μανίκια από τον περασμένο Ιούνιο, στα τέλη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, και έβαλαν προσωπική εργασία για να μεταμορφώσουν τον χώρο. Εγιναν επισκευές, βγήκαν από τα κουτιά ολοκαίνουρια γραφεία του πρώην ΟΣΚ και ανενεργές κατασκευές από τις αποθήκες, και ταυτόχρονα παλιός εξοπλισμός που καθαρίστηκε και συντηρήθηκε, βρίσκεται στον ίδιο χώρο για να λειτουργεί ως «μουσείο» μέσα από το οποίο θα φαίνεται η εξέλιξη της τεχνολογίας.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Το εργαστήριο που παρουσιάστηκε χθες μέσω συνέντευξης Τύπου στην τοπική κοινωνία, δεν αποτελεί απλώς μια σύγχρονη κοιτίδα μάθησης για τους μαθητές της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Γίνονται και επισκευές από τους ίδιους μαθητές, που μαθαίνουν στην πράξη με την καθοδήγηση των καθηγητών τους.

Στην προσπάθεια αναφέρθηκε ο εκπαιδευτικός στο 2ο ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας και 1ο Εργαστηριακό Κέντρο Βόλου, Κώστας Αμυγδαλίτσης. Όπως ανέφερε, ο χώρος όπου λειτουργεί σήμερα το εργαστήριο ήταν ανεκμετάλλευτος. Από τον Ιούνιο ξεκίνησε η αντιμετώπιση των κτιριακών προβλημάτων (μόνωση, αντιμετώπιση της εργασίας). Εγινε διαμόρφωση του χώρου, βγήκαν από τα κουτιά εξοπλισμός και γραφεία.

(από αριστερά) Οι κ.κ. Κ. Αμυγδαλίτσης, Γιάννης Τσοκανάκης και Λευτέρης Καλτσογιάννης

«Το κόστος ανήλθε περίπου στις 3.000 ευρώ για την αντιμετώπιση των ζημιών, τις καλωδιώσεις, τις υποδομές. Πρόκειται για χρήματα που εξασφαλίστηκαν μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία συμμετέχει το σχολείο, δεδομένου ότι οι χρηματοδοτήσεις είναι παγωμένες», είπε ο κ. Αμυγδαλίτσης.

Στον σύγχρονο χώρο γίνονται τα μαθήματα του τομέα ηλεκτρολογίας, ηλεκτρονικής και αυτοματισμού, αλλά και επισκευές και συντήρηση εξοπλισμού. «Οποια βλάβη παρουσιάζεται την επισκευάζουμε εδώ στον ελεύθερο χρόνο μας εκτός μαθημάτων. Επισκευάζεται και εξοπλισμός άλλων σχολείων από πέρυσι, έχουμε τουλάχιστον 60-70 καταγεγραμμένες περαιωμένες εργασίες», συμπλήρωσε ο κ. Αμυγδαλίτσης.

Ο ίδιος απηύθυνε έκκληση για βοήθεια για την αντιμετώπιση και των υπολοίπων προβλημάτων στον χώρο: της οροφής, της θέρμανσης, των κουφωμάτων, της ενεργειακής αναβάθμισης του φωτισμού.

Η προσπάθεια δεν σταματά

«Δίνουμε καθημερινό αγώνα για να κρατήσουμε το σχολείο ανοιχτό και ελκυστικό για τους μαθητές μας. Είμαστε όμως σε τεντωμένο σχοινί. Εχουμε μείνει μόνοι μας να προσπαθούμε με προσωπική εργασία να αναβαθμίσουμε το σχολείο», η φωνή αγανάκτησης του κ. Αμυγδαλίτση.

Όμως η προσπάθεια δεν σταματά. Ηδη μέσω του εργαστηρίου του ραδιοφωνικού σταθμού, 15 σχολεία της δευτεροβάθμιας θα γυρίσουν τις εκπομπές τους προκειμένου να παίξουν στην ΕΡΤ με αφορμή την επέτειο των 70 χρόνων της, και το καλοκαίρι πρόκειται να λειτουργήσει και η 2η έκθεση μαθητικών έργων των ΕΠΑΛ στον Βόλο.

Παράλληλα, εξοπλίστηκε με εκπαιδευτικό υλικό (70 και πλέον αντικείμενα που γέμισαν ένα φορτηγό) το εργαστήριο φυσικών επιστημών. Το υλικό βρέθηκε στις αποθήκες του συνεδριακού κέντρου, όπου κλήθηκαν εκπαιδευτικοί από την Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος να παραλάβουν ό,τι χρήσιμο.

Συνειδητή επιλογή η επαγγελματική εκπαίδευση

Στη συμβολή των μαθητών στο στήσιμο του σύγχρονου εργαστηρίου, αναφέρθηκε ο διευθυντής του 1ου Εργαστηριακού Κέντρου Βόλου, Γιάννης Τσοκανάκης. «Η επαγγελματική εκπαίδευση βρίσκει τρόπο να εκσυγχρονίζεται και αποτελεί το πιο ανταγωνιστικό κομμάτι της δημόσιας εκπαίδευσης», είπε χαρακτηριστικά. Εστίασε επίσης στον εξοπλισμό πέντε εργαστηρίων για λογαριασμό επαγγελματικών λυκείων, τα οποία στηρίζει με τα εργαστήριά του το 1ο Ε.Κ. Βόλου.

«Το 1ο Ε.Κ. Βόλου είναι το πιο σύγχρονο και κάθε τι που δημιουργείται οφείλεται στην προσπάθεια και το φιλότιμο των εκπαιδευτικών», είπε από την πλευρά του ο υποδιευθυντής του 2ου ΕΠΑΛ Ν. Ιωνίας, Λευτέρης Καλτσογιάννης. Ζήτησε μάλιστα οι γονείς να κάνουν συνειδητή επιλογή την επαγγελματική εκπαίδευση.

Για ένα εργαστήριο που θα ζήλευαν ακόμη και πολυτεχνικές σχολές μίλησε ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σ. Σαβελίδης. «Στην εποχή της κρίσης, υπάρχει δυσπιστία απέναντι σε θεσμούς, όχι όμως και απέναντι στην εκπαίδευση που πηγαίνει καλά, και τρανό παράδειγμα είναι το εργαστήριο που αποτελεί μια δράση προς όφελος των μαθητών, από εκπαιδευτικούς που είναι καταρτισμένοι και λατρεύουν το αντικείμενό τους», είπε ο κ. Σαβελίδης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου