ΤΟΠΙΚΑ

Αναψαν φωτιές τα μπιλιετάκια για παλιές κλήσεις

αναψαν-φωτιές-τα-μπιλιετάκια-για-παλι-220881

Αναψαν φωτιές οι κλήσεις παρελθόντων χρόνων της Δημοτικής Αστυνομίας και της Τροχαίας. Ο ορυμαγδός ειδοποιητηρίων σε 25.000 ιδιοκτήτες οχημάτων, εντός και εκτός Βόλου, λαμβάνει πλέον και πολιτικές διαστάσεις.

Η σημερινή δημοτική αρχή επιρρίπτει ευθύνες στις προηγούμενες δημοτικές αρχές για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες σήμερα, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως “οι κλήσεις που σωρηδόν έσκιζαν μπροστά τους, τακτοποιώντας δήθεν την υπόθεση, διάφορα πολιτικά και κομματικά στελέχη, με θέσεις στην αυτοδιοίκηση, ήταν απλώς πυροτέχνημα, αφού οι παραβάσεις παρέμεναν στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές της υπηρεσίας όπου βεβαιώνονταν, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στη σημερινή κατάσταση».

«Η προηγούμενη δημοτική αρχή ήταν αυτή που έβαλε τέλος στο πελατειακό «πανηγύρι» του παρελθόντος, κόβοντας «μαχαίρι» τα ρουσφέτια με τα πρόστιμα από τις κλήσεις από τη δημοτική αστυνομία και την τροχαία. Εξάλλου, ήταν αυτή που επέβαλε τη δημιουργία και λειτουργία και ηλεκτρονικού αρχείου στη δημοτική αστυνομία», σχολίασε χθες η επικεφαλής της «Επιλογής Ευθύνης» και πρώην αντιδήμαρχος Νατάσσα Οικονόμου, απαντώντας εμμέσως στις αιχμές του δήμου.

Επί της ουσίας πάντως, ο Δήμος Βόλου, με χθεσινή ανακοίνωσή του απευθύνει κάλεσμα προς τους πολίτες να προχωρήσουν στην έγκαιρη τακτοποίηση των οικονομικών υποχρεώσεων τους, αξιοποιώντας τη ρύθμιση που τρέχει μέχρι και 30 Νοεμβρίου για τον διακανονισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως τις τελευταίες μέρες, όπως πρώτος έγραψε ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ, στο Τμήμα Προσόδων του Δήμου Βόλου όσο και στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας επικρατεί το αδιαχώρητο.

Πολίτες καταθέτουν ενστάσεις για κλήσεις που έλαβαν και οι οποίες αφορούσαν αυτοκίνητα που δεν έχουν στην κατοχή τους, για αυτοκίνητα που είχαν αποσυρθεί τον καιρό που φέρεται να έγινε η παράβαση, ενώ επίσης καταγράφονται και περιπτώσεις λαθών στο σύνολο των ληξιπρόθεσμων παραβάσεων, που θα εξεταστούν εφόσον κατατεθεί ένσταση.

«Τόσο οι υπηρεσίες, όσο και το γραφείο Δημάρχου Βόλου βρίσκονται στη διάθεση των δημοτών, και πάντα στα πλαίσια της νομιμότητας, να συνδράμουν στην αναζήτηση λύσεων που ενδεχομένως θα οδηγούσαν ακόμα και στην απάλειψη της οφειλής εφόσον υπάρχουν λάθη», επισημαίνει χαρακτηριστικά προς αυτή την κατεύθυνση ο δήμος.

Η ανακοίνωση του Δήμου Βόλου

Αναλυτικά στην ανακοίνωση που εκδόθηκε από τον δήμο αναφέρονται τα εξής:

«Αναφορικά με τις αντιδράσεις και τις διαμαρτυρίες δημοτών, εύλογες και κατανοητές, για την κοινοποίηση ειδοποιητηρίων με τα οποία καλούνται να πληρώσουν οφειλές στον δήμο από κλήσεις είτε της Δημοτικής Αστυνομία είτε της Τροχαίας, παρελθόντων ετών, και συγκεκριμένα από το 2008 και εντεύθεν, διευκρινίζουμε:

Δεν πρόκειται για απόφαση του Δήμου Βόλου, αλλά για την υποχρεωτική εφαρμογή διατάξεων του Νόμου, που βεβαίως, ισχύει για όλη τη χώρα. Οι υπάλληλοι είναι υποχρεωμένοι να προχωρήσουν στην υλοποίηση του μέτρου, άλλως κινδυνεύουν να διωχθούν για παράβαση καθήκοντος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εργασία τους.

Ο χρόνος που επιλέξαμε να στείλουμε τα ειδοποιητήρια έγινε με κριτήριο να δοθεί η δυνατότητα στους δημότες να ενταχθούν στην ευεργετική ρύθμιση που «τρέχει» για καταβολή των οφειλομένων σε δόσεις και που ισχύει έως 30 Νοεμβρίου 2017, γνωρίζοντας καλά την οικονομική δυσπραγία που αντιμετωπίζουν μεγάλα τμήματα της κοινωνίας.

Ο Δήμος Βόλου, αποδεδειγμένα, δεν διακατέχεται από εισπρακτική αντίληψη, αλλά είναι υποχρεωμένος να ανταποκριθεί στις επιταγές του Νόμου. Παρά ταύτα οι υπηρεσίες του, όπως και το γραφείο του δημάρχου, βρίσκονται στη διάθεση των δημοτών, και πάντα στα πλαίσια της νομιμότητας, να συνδράμουν στην αναζήτηση λύσεων, που ενδεχομένως θα οδηγούσαν ακόμα και στην απάλειψη της οφειλής. Επαναλαμβάνουμε, πάντα στο πλαίσιο της νομιμότητας.

Δυστυχώς οι περισσότερες περιπτώσεις διαπιστώνεται, από την επικοινωνία μας με τους προσερχόμενους πολίτες, δημιουργήθηκε από το γνωστό πελατειακό σύστημα που λειτούργησε και σε αυτή την περίπτωση, αλλά οι πολίτες εξαπατήθηκαν. Οι κλήσεις που σωρηδόν έσκιζαν μπροστά τους, τακτοποιώντας δήθεν την υπόθεση, διάφορα πολιτικά και κομματικά στελέχη, με θέσεις στην αυτοδιοίκηση, ήταν απλώς πυροτέχνημα, αφού οι παραβάσεις παρέμεναν στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές της υπηρεσίας όπου βεβαιώνονταν, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στη σημερινή κατάσταση».

Εμμεση απάντηση από Ν. Οικονόμου

«Να θυμίσουμε κάποια πράγματα», υπογραμμίζει σε ανάρτηση που έκανε με αφορμή το θέμα η κ. Νατάσσα Οικονόμου, επικεφαλής της «Επιλογής Ευθύνης», απαντώντας εμμέσως στην ανακοίνωση του δήμου, «που φαίνεται πως «ξεχνιούνται» από ορισμένους, ώστε να μην υπάρχουν παρερμηνείες, να μην προκαλούνται λανθασμένες εντυπώσεις και να μην καλλιεργείται σκόπιμα «θολούρα» στο θέμα των παλαιών προστίμων από κλήσεις από τη δημοτική αστυνομία και την τροχαία:

Η προηγούμενη δημοτική αρχή ήταν αυτή που έβαλε τέλος στο πελατειακό «πανηγύρι» του παρελθόντος, κόβοντας «μαχαίρι» τα ρουσφέτια με τα πρόστιμα από τις κλήσεις από τη δημοτική αστυνομία και την τροχαία. Εξάλλου, ήταν αυτή που επέβαλε τη δημιουργία και λειτουργία και ηλεκτρονικού αρχείου στη δημοτική αστυνομία, ώστε να γίνεται αυθημερόν η ηλεκτρονική καταγραφή των κλήσεων και να μη μπορεί να γίνει διαγραφή τους ούτε και μετά την προώθηση των κλήσεων στην οικονομική υπηρεσία για τις διαδικασίες εξόφλησής τους. Δεν υπάρχει ούτε ένας πολίτης που να μπορεί να ισχυριστεί ότι την προηγούμενη δημοτική περίοδο του «σκίστηκε» κλήση, με την υπόσχεση ότι θα διαγραφεί το πρόστιμο.

Αρχές 2012, η προηγούμενη δημοτική αρχή απέστειλε 16.850 ειδοποιητήρια που αφορούσαν σε κλήσεις παρελθόντων χρόνων ως το 2009, ύψους 2.806.000 €. Μάλιστα, είχε δεχτεί σφοδρή επίθεση από ορισμένους για την αποστολή των εν λόγω ειδοποιητηρίων, σε καιρό κρίσης. Οι γκρίνιες, οι διαμαρτυρίες και τα σχετικά επικριτικά δημοσιεύματα ήταν πολλά.

Λόγω της συνεπούς πολιτικής των ελέγχων – κλήσεων – αφαίρεσης πινακίδων, με στόχο τη βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, στις αρχές 2013, είχε τετραπλασιαστεί το ποσοστό των οδηγών που πλήρωναν τις κλήσεις τους για παράνομη στάθμευση.

Όσον αφορά στις κλήσεις ως το 2012, τα στοιχεία τους στάλθηκαν, αρχές 2013, στο Κέντρο Πληροφόρησης του Υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να γίνει διασταύρωση στοιχείων, και να έχει ο δήμος στη διάθεσή του τα στοιχεία των κατόχων των οχημάτων, για να μπορέσει να ολοκληρώσει τη διαδικασία διεκδίκησης των προστίμων από τους υπόχρεους».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου