ΤΟΠΙΚΑ

Ψηφιακό παιχνίδι για μαθητές, διαθέσιμο στο διαδίκτυο

ψηφιακό-παιχνίδι-για-μαθητές-διαθέσι-222288

Ψηφιακό παιχνίδι για μαθητές γυμνασίου, προκειμένου να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες, άκρως απαραίτητες όχι μόνο επαγγελματικά αλλά και στην καθημερινότητα, δημιούργησε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, που συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα Employ της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το παιχνίδι ολοκληρώθηκε και έχει εφαρμοστεί πιλοτικά με θετικά αποτελέσματα σε μαθητές του 1ου και 8ου Γυμνασίου Βόλου.

Ρεπορτάζ: ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Σύμφωνα με το μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Χαρίκλεια Τσαλαπάτα, το πρόγραμμα Employ ολοκληρώνεται μετά από 2,5 χρόνια τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Ηδη όμως το παιχνίδι είναι διαθέσιμο και μάλιστα δωρεάν στο διαδίκτυο (employproject.eu) για τους καθηγητές πληροφορικής που θέλουν να το «κατεβάσουν» και να το εφαρμόσουν στις σχολικές τάξεις για τους μαθητές τους.

«Πρόκειται για ένα «σοβαρό» μαθησιακό παιχνίδι, μία ψηφιακή εφαρμογή που έχει αναπτυχθεί με σκοπό τη μάθηση. Στόχος είναι να αναπτύξει τις ψηφιακές δεξιότητες σε παιδιά γυμνασίου, με σκοπό οι μαθητές να αναπτύξουν αυτές τις δεξιότητες στη ζωή τους, όχι μόνο στην καθημερινότητά τους αλλά και για επαγγελματικούς σκοπούς», τόνισε η κ. Τσαλαπάτα.

Το παιχνίδι εκθέτει τους μαθητές πώς να χρησιμοποιήσουν δημοφιλείς υπηρεσίες στα πλαίσια εργασίας, όπως είναι η χρήση λογιστικών φύλλων, η αναζήτηση στο ίντερνετ, η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα, η επεξεργασία εικόνας, η χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα παιδιά παίζοντας κινητοποιούνται στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών. «Ηδη η εφαρμογή σε 35 μαθητές στο 1ο και 8ο Γυμνάσιο Βόλου είχε θετικά αποτελέσματα. Αρεσε στους μαθητές η δραστηριότητα που ξεφεύγει από το κλασικό μάθημα. Το παιχνίδι τούς έκανε πιο ενεργούς», σχολίασε η κ. Τσαλαπάτα.

Το παιχνίδι παρουσιάστηκε χθες σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής, σε εκδήλωση στο ξενοδοχείο Ξενία.

Όπως ανέφερε, οι ψηφιακές ανήκουν πλέον στις βασικές δεξιότητες. Μάλιστα στην Ευρώπη υπάρχει αυτή τη στιγμή έλλειψη 900.000 επαγγελματιών πληροφορικής, όταν η ανεργία των νέων καλπάζει στο 26% στην Ευρώπη και στο 54% στην Ελλάδα. «Οι ψηφιακές εφαρμογές είναι το μέλλον. Για κάθε μία θέση που ανοίγει σε αυτόν τον χώρο δημιουργούνται πέντε επιπλέον. Υπάρχει η πεποίθηση ότι η ανάπτυξη θα έρθει από τους τομείς καινοτομίας, μέσα στους οποίους ανήκει και η πληροφορικής. Και αυτή τη στιγμή υπάρχει έκρηξη των ψηφιακών υπηρεσιών σε σχέση με 10 χρόνια πριν, που εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί», επεσήμανε η κ. Τσαλαπάτα.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου