ΤΟΠΙΚΑ

Απαντήσεις στις αγωνίες κατοίκων της Καραμπατζάκη

απαντήσεις-στις-αγωνίες-κατοίκων-της-222440

Απαντήσεις στις αγωνίες κατοίκων για το έργο που ξεκίνησε και σταμάτησε προσωρινά -μέχρι την απόφαση του ΣτΕ- στην οδό Καραμπατζάκη, έδωσαν χθες στελέχη της δημοτικής αρχής, σε ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Βόλου, στον απόηχο του επεισοδιακού διημέρου που προηγήθηκε με φόντο τις εργασίες. Ανάμεσά τους το παρών έδωσαν και κάτοικοι που τις προηγούμενες ημέρες βρέθηκαν στο μέτωπο των αντιδράσεων στην Καραμπατζάκη, κόντρα στην απόφαση που λήφθηκε για μη συμμετοχή σε μια εκ των υστέρων ενημερωτική συνάντηση.

Στο έργο που ξεκίνησε στην Καραμπατζάκη αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος τεχνικών υπηρεσιών Θανάσης Σταυρίδης. Μίλησε για έργο που δεν είναι κυκλοφοριακό αλλά περιβαλλοντικό, καθώς από τη μία θα αναβαθμιστεί η εικόνα των δύο παρόχθιων δρόμων, θα ενισχυθεί το πράσινο και επιπλέον θα δοθεί λύση στο κυκλοφοριακό αλαλούμ που επικρατεί εξαιτίας του πεζοδρομημένου σε μήκος μόλις 60 μέτρων τμήματος της Καραμπατζάκη, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι κυκλοφοριακοί ρύποι.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στο χρονικό των ενεργειών που ακολούθησε η δημοτική αρχή. Αναφέρθηκε στην ομόφωνη απόφαση της επιτροπής βιώσιμης κινητικότητας, στις θετικές υπέρ του έργου αποφάσεις τόσο του τοπικού συμβουλίου Βόλου όσο και του τοπικού συμβουλίου Ν. Ιωνίας. Κατά του έργου έγινε προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στην Επιτροπή του άρθρου 152, υποθέσεις που όμως κέρδισε ο Δήμος, αποκτώντας για τις παρεμβάσεις «ισχυρή θωράκιση διοικητικής νομιμότητας», όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Σταυρίδης. Ο ίδιος μίλησε και για την απόφαση μεταφύτευσης των δέντρων προκειμένου να προστατευτούν, καθώς και για την πρόβλεψη της μελέτης που επιτάσσει για κάθε μεταφύτευση δέντρου τη φύτευση τριών έως πέντε νέων. Επικαλέστηκε επικοινωνία με στέλεχος του Πράσινου Ταμείου, σύμφωνα με το οποίο το έργο που δρομολογείται από τον Δήμο Βόλου δεν αλλάζει τον περιβαλλοντικό χαρακτήρα του, αντιθέτως τον ενισχύει.

«Πρόκειται για ένα έργο πνοής. Όταν είχε βγει το πρόγραμμα Life αφορούσε στην αναβάθμιση των Προσφυγικών, όχι του Κραυσίνδωνα. Ωστόσο το πρόγραμμα χρησιμοποιήθηκε για διχαστικούς λόγους και έφραξε τμήμα του δρόμου», ανέφερε ο κ. Σταυρίδης.

Την παρουσίαση του σχεδιασμού έκανε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, Κων. Καραγιάννης. Αναφέρθηκε στις υπάρχουσες συνθήκες κυκλοφορίας και μίλησε για τη δημιουργία κυκλοφοριακού ζεύγους παρόχθιων ήπιας κυκλοφορίας, όπου τα αυτοκίνητα θα κινούνται με μέγιστη ταχύτητα 30χλμ/ ώρα και όπου θα απαγορεύεται η διέλευση βαρέων οχημάτων. Στην πλευρά του Κραυσίνδωνα θα γίνουν φυτεύσεις, στα πεζοδρόμια θα μπουν παγκάκια, θα διαμορφωθούν ράμπες και οδηγοί τυφλών καθώς και ποδηλατόδρομοι, και στην απέναντι πλευρά θα υπάρχουν πάλι πεζοδρόμια και χώροι στάθμευσης οχημάτων. Η παρέμβαση αφορά σε μήκος 3χλμ από την κάθε πλευρά του Κραυσίνδωνα.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι στη μελέτη μεταφορών και κυκλοφορίας η Ζάχου αποτυπώνεται ως άνοδος και η Καραμπατζάκη ως κάθοδος, ενώ και στο Γ.Π.Σ. προβλέπεται κυκλοφορία στους δύο δρόμους. «Από καμία μελέτη δεν υπάρχει πρόβλεψη ότι η Καραμπατζάκη μπορεί να μείνει κλειστή», είπε.

Με την ολοκλήρωση της παρουσίασης, δημότες -μεταξύ των οποίων και κάτοικοι της Καραμπατζάκη που έδωσαν το παρών- έθεσαν ερωτήσεις για τη μεταφύτευση των δέντρων και την ενίσχυση του πρασίνου, για τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων, για την επιβάρυνση της κυκλοφορίας, για την ισχύ του προγράμματος Life μέσω του οποίου έγινε η αναμόρφωση της Καραμπατζάκη.

Μάλιστα δημότης, πρότεινε στη δημοτική αρχή να ξεκινήσει αντίστροφα: «Kάντε όλο το έργο και αφήστε αυτό το μικρό κομματάκι να ακυρώνει έναν ολόκληρο σχεδιασμό. Θα ξεσηκωθούν οι ίδιοι οι πολίτες».

Στο κυκλοφοριακό αλαλούμ που προκαλείται και στον σαλίγκαρο που αναγκάζονται να ακολουθούν οι οδηγοί εξαιτίας των 60 μέτρων του πεζοδρομημένου τμήματος της Καραμπατζάκη, αναφέρθηκε επώνυμα κάτοικος της Ν. Ιωνίας, ο κ. Παύλος Δεληγιάννης, τασσόμενος υπέρ της διάνοιξης του τμήματος της οδού.

Από την πλευρά του ο αρχιτέκτονας, Τάσος Καπουρνιώτης, υποστήριξε ότι είναι ενάντια στην κοινή λογική να αχρηστεύεται ένας δρόμος για ένα τμήμα 60 μέτρων.

«Για δέκα σπίτια δεν μπορεί να στραγγαλίζεται μία ολόκληρη οδική αρτηρία», είπε από την πλευρά του και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γιώργος Μουλάς.

«Το έργο θα γίνει παρά τα περίεργα…»

Τους δημότες και όσους ενδιαφέρθηκαν να ενημερωθούν, καλωσόρισε ο εκτελών χρέη δημάρχου Βόλου, Θάνος Θεοδώρου, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι το έργο θα γίνει παρά τις καθυστερήσεις που πετυχαίνουν οι πολέμιοί του.

Ο ίδιος κατήγγειλε παραπληροφόρηση και περίεργες καταστάσεις των τελευταίων ημερών, επισημαίνοντας: «Τη Δευτέρα και την Τρίτη, αρκετοί από τους 57 που ήρθαν να διαμαρτυρηθούν δεν ήξεραν καν τον λόγο. Ζήτημα αν υπήρχαν δέκα κάτοικοι που αγωνιούσαν τι θα γίνει μπροστά από το σπίτι τους. Ενας από αυτούς ήταν ο επικεφαλής των Δρόμων Συνεργασίας, Μ. Πατσιαντάς, ο οποίος είχε ψηφίσει θετικά την εισήγηση για το έργο και τη μεταφύτευση δέντρων. Είδαν ήλιο μαζί με τον Θωμά Κλημόπουλο και βγήκανε. Περίεργη όμως ήταν και η στάση της Αστυνομίας και η απόφαση του γραμματέα της αποκεντρωμένης, που πήρε απόφαση χωρίς να εξετάσει την ουσία και σταμάτησε το έργο. Το έργο όμως θα γίνει παρά τις αντιξοότητες, γιατί εμείς φροντίζουμε για το καλό των πολλών, κι όχι για να έχει ο Κεχαΐδης και ο κάθε Κεχαΐδης προσωπική αυλή».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο σχετικά πρόσφατο παράδειγμα στα Αστέρια Αγριάς. «Τα ίδια άτομα που είχα δει στην Αγριά είδα και στην Καραμπατζάκη. Και τότε στην Αγριά φώναζαν για καταστροφή του πάρκου και του μοναδικού πνεύμονα πρασίνου. Κι όλοι είδατε πώς έγινε», είπε.

Ο κ. Θεοδώρου διαβεβαίωσε ότι το έργο θα γίνει, κι αν δεν υπάρξει χρηματοδοτικό πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί μέσα από τα ταμεία του Δήμου.

ΕΛΕΝΗ ΧΑΝΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου