ΤΟΠΙΚΑ

Εως 20% μείωση της κίνησης στις ενδιάμεσες εκπτώσεις

εως-20-μείωση-της-κίνησης-στις-ενδιάμεσε-229441

Μείωση μεγαλύτερη του μέσου πανελλαδικού όρου κατέγραψαν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις στον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου. Σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), το ποσοστό της μείωσης κυμαίνεται στον Βόλο από μείον 11% έως μείον 20%, ενώ το μέσο πανελλαδικό ποσοστό είναι μείον 8%.

Το ίδιο ποσοστό μείωσης με τον Βόλο είχε η Καρδίτσα, ενώ η Λάρισα κατάφερε να έχει την ίδια κίνηση με αυτή που είχε στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του 2016.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ πραγματοποιήθηκε με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 212 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και ο Βόλος.

Σύμφωνα με την έρευνα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που οι πωλήσεις τη φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο του 2017 ήταν μικρότερες από αυτές του 2016, ανέρχεται πανελλαδικά σε 47% και είναι μειωμένο κατά δεκαοκτώ (18) ποσοστιαίες μονάδες από την αντίστοιχη μέτρηση του Νοεμβρίου του 2016.

Το 10% των επιχειρήσεων κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων μεταξύ των δύο φθινοπωρινών εκπτωτικών περιόδων, ενώ περίπου ένας στους τρεις επιχειρηματίες δήλωσε ότι οι πωλήσεις φέτος κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτές του 2016 για τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς.

Ο κλάδος του οικιακού εξοπλισμού δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις, δεδομένου ότι το 54% των επιχειρήσεων είχε μείωση στις πωλήσεις του σε σύγκριση με το 2016, και μόλις το 2% δήλωσε αύξηση.

Ο κλάδος των επιμορφωτικών ειδών είναι ο πιο σταθερός, με το 63% των επιχειρηματιών να δηλώνουν αμετάβλητες πωλήσεις σε σύγκριση με την περυσινή φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο.

Η πλειονότητα των επιχειρηματιών σε ποσοστό 48% πιστεύει ότι οι ενδιάμεσες φθινοπωρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της φθινοπωρινής -χειμερινής περιόδου. Περίπου ένας στους τρεις δηλώνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο, όσον αφορά στις συνολικές πωλήσεις, και ένας στους πέντε θετικό.

Όσον αφορά στον αντίκτυπο του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων, ένας στους δύο επιχειρηματίες πιστεύει ότι δεν την έχει επηρεάσει, τέσσερις στους δέκα δηλώνουν ότι τα εκπτωτικά δεκαήμερα συμβάλλουν θετικά στην επισκεψιμότητα και ένας στους δέκα θεωρεί ότι έχουν αρνητικό αντίκτυπο.

Σε ακόμα μία εποχική έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου προς το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Συγκεκριμένα το 60% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό, και το 35% εκφράζει τη σύμφωνη γνώμη του.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου