ΤΟΠΙΚΑ

Τα Αγγλικά γίνονται… παιχνίδι με καινοτόμα ψηφιακή εκμάθηση

τα-αγγλικά-γίνονται-παιχνίδι-με-καιν-233608

Ενα ακόμη καινοτόμο κεφάλαιο προστέθηκε στην ερευνητική δράση του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, κάνοντας ουσιαστικά παιχνίδι την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας σε μικρή ηλικία. Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία για υποστήριξη της μάθησης της αγγλικής γλώσσας σε πρώιμη ηλικία περιελάμβανε η προχθεσινή παρουσίαση του καινοτόμου ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος που υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Εθνικού Κέντρου Ερευνας Τεχνολογίας και Ανάπτυξης.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η ενημερωτική ημερίδα είχε ως στόχο την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του καινοτόμου ερευνητικού σχεδίου, το οποίο βοηθάει τα παιδιά να προσεγγίσουν με βιωματικό, παιγνιώδη τρόπο την Αγγλική, και κατ’ επέκταση κάθε ξένη γλώσσα, με τη βοήθεια γραφικών και της ψηφιακής τεχνολογίας.

Η προσπάθεια ξεκίνησε από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων – Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με διδάσκοντες και ερευνητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. «Εχουμε αναπτύξει μια ψηφιακή εφαρμογή που απευθύνεται σε μικρά παιδιά, και είναι εργαλείο στα χέρια του δασκάλου, ο οποίος μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως ένα ακόμη εργαλείο μέσα στην τάξη για να κάνει το μάθημά του», ανέφερε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η Χαρίκλεια Τσαλαπάτα, μέλος του ειδικού διδακτικού προσωπικού στο Τμήμα Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Το συντονιστικό ίδρυμα είναι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Βουκουρέστι. Στην Ελλάδα συντονιστής για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας είναι ο ομότιμος καθηγητής Ηλίας Χούστης, και από το ΕΚΕΤΑ – ΒΙΟ διευθυντής είναι ο Διονύσης Μπόχτης.

Η ψηφιακή εφαρμογή περιλαμβάνει ασκήσεις που είναι εμπνευσμένες από την καθημερινότητα των παιδιών, από τη ζωή τους στο σχολείο, και σκοπός είναι να μάθουν τα παιδιά το βασικό λεξιλόγιο και πολύ βασικά θέματα, όπως για παράδειγμα τα χρώματα, τους ρυθμούς, τα επαγγέλματα, τα μέλη του σώματος, την οικογένεια, την τάξη και βασικούς χαιρετισμούς. «Είναι οργανωμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται μια αρχική εξάσκηση, και στη συνέχεια υπάρχουν και επιπλέον ασκήσεις για ενδυνάμωση. Είναι ένα πρόγραμμα που έχει αναπτυχθεί με οργανισμούς από τη Ρουμανία, την Πορτογαλία, την Εσθονία και το Ηνωμένο Βασίλειο και τους δύο οργανισμούς από την Ελλάδα» υπογραμμίζει η ίδια.

Με αυτό τον τρόπο γίνεται εύληπτη η μάθηση της αγγλικής γλώσσας, καθώς οι εικόνες και τα γραφικά συνδυάζονται με ήχους, προκειμένου να μάθημα να γίνεται ευχάριστο και ταυτόχρονα να προωθηθεί η συγκεκριμένη ενασχόληση των παιδιών.

Η καινοτόμα εφαρμογή έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε σχολεία της πρωτοβάθμιας αλλά και προσχολικής αγωγής στη Μαγνησία, και η προχθεσινή παρουσίαση είχε ως στόχο να καταστεί ευρύτερα γνωστή στους δασκάλους αγγλικής γλώσσας, οι οποίοι διδάσκουν σε σχολεία της περιοχής μας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου