ΤΟΠΙΚΑ

Ανάπλαση του Παλιού Λιμεναρχείου, παρεμβάσεις σε Μαιάνδρου-Ικάρων

ανάπλαση-του-παλιού-λιμεναρχείου-παρ-241431

Αλλάζει όψη η συνοικία του Παλιού Λιμεναρχείου στα Παλαιά με τη δρομολόγηση παρεμβάσεων προϋπολογισμού 680.000 ευρώ. Νέα πεζοδρόμια, διαπλατύνσεις υφιστάμενων, πλακοστρώσεις, όδευση τυφλών και ράμπες, περιλαμβάνει η μελέτη του έργου που είναι ενταγμένο στο πρόγραμμα Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη.

Την κανονιστική απόφαση του έργου ενέκρινε ομόφωνα χθες στη συνεδρίασή της η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου.

Οι παρεμβάσεις θα γίνουν στις οδούς Μητροπολίτου Γρηγορίου και Λαχανά και στις οδούς Ν. Βότση και Σερβίων. Στη συμβολή των οδών Λαχανά και Βότση είναι η είσοδος στην πόλη για τους επισκέπτες από τα κρουαζιερόπλοια. Προβλέπεται η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου της οδού Μητροπολίτου Γρηγορίου που γειτνιάζει με το Λιμεναρχείο, και η συνέχιση της πλακόστρωσης από την οδό Λήμνου έως την οδό Βότση.

Στην οδό Βότση προβλέπεται διαπλάτυνση του πεζοδρομίου που επίσης γειτνιάζει με το Λιμεναρχείο, με τελικό πλάτος περίπου 5,00μ. και πλάτος οδού 7,00μ.

Αναλυτικά:

Στη Μητροπολίτου Γρηγορίου: το πεζοδρόμιο επί της οδού Μητροπολίτου Γρηγορίου που γειτνιάζει με το Λιμεναρχείο έχει κυμαινόμενο πλάτος, και από το ύψος της οδού Λήμνου σταδιακά μειώνεται και μηδενίζεται στα επόμενα 20 μέτρα, με αποτέλεσμα οι πεζοί να κινούνται στο οδόστρωμα. Προτείνεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου εις βάρους του οδοστρώματος. Το συνολικό μήκος της επέμβασης είναι περίπου 85μ. (από την οδό Λήμνου έως την οδό Βότση). Το καθαρό πλάτος του οδοστρώματος της οδού Μητροπολίτου Γρηγορίου μετά την παρέμβαση είναι κυμαινόμενο από 4,40 έως 3,50.

Στην οδό Βότση: η οδός Βότση έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος από κράσπεδο σε κράσπεδο 9,00μ. η κίνηση των αυτοκινήτων είναι διπλή, ενώ η στάθμευση των αυτοκινήτων γίνεται και από τις δύο πλευρές .

Προτείνεται η διαπλάτυνση του υφιστάμενου πεζοδρομίου που γειτνιάζει με το Λιμεναρχείο κατά 2,00μ. με τελικό πλάτος 5,20μ. και ανακατασκευή του απέναντι πεζοδρομίου. Το μήκος της επέμβασης στο διαπλατυσμένο τμήμα στην αριστερή πλευρά είναι περίπου 170μ. (από Μητροπολίτου Γρηγορίου έως οδό Ελασσώνος) και τα πεζοδρόμια απέναντι έχουν μήκος περίπου 155,00μ. Το πλάτος του οδοστρώματος θα είναι 7,00μ. Το καθαρό πλάτος του οδοστρώματος της οδού Βότση μετά την παρέμβαση διαμορφώνεται στα 7,00μ.

Στην οδό Σερβίων: η οδός Σερβίων έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος από κράσπεδο σε κράσπεδο 4,95μ. μεταξύ των οδών Ελασσώνος και Παπακυριαζή και πλάτος πεζοδρομίου 1,55, Μεταξύ των οδών Παπακυριαζή και Μητροπολίτου Γρηγορίου η οδός Σερβίων έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, 5,50μ. και πλάτος πεζοδρομίου 1,80μ. Προτείνεται η κατασκευή οδούς ήπιας κυκλοφορίας στα υφιστάμενα πλάτη πεζοδρομίων και οδού.

Στην οδό Ελλης: η οδός Ελλης έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, από κράσπεδο σε κράσπεδο 3,20μ. μεταξύ των οδών Ελασσώνος και Παπακυριαζή και πλάτος πεζοδρομίου 0,90. Μεταξύ των οδών Παπακυριαζή και Μητροπολίτου Γρηγορίου η οδός Σερβίων έχει σήμερα πλάτος οδοστρώματος, 4,10μ. και πλάτος πεζοδρομίου 0,65μ., Προτείνεται η κατασκευή οδούς ήπιας κυκλοφορίας.

Πάρκινγκ στη Μαιάνδρου

Ομόφωνα επίσης εγκρίθηκε και η παρέμβαση στην οδό Μαιάνδρου με τη δημιουργία θέσεων πάρκινγκ και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου,προϋπολογισμού 323.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τη μελέτη θα διαπλατυνθεί το πεζοδρόμιο και θα ανακατασκευαστεί τμήμα της οδού Μαιάνδρου και της οδού Ικάρων:

-το τμήμα του πεζοδρομίου δεξιά της οδού Μαιάνδρου, από το ύψος της Λ. Ειρήνης έως την οδό Ιατρού Β. Σκούρα (Αρνιώτου), συνολικού μήκους 200μ.

-το τμήμα του πεζοδρομίου αριστερά της οδού Ικάρων, από την οδό Μαιάνδρου έως την οδό Εθνικών Αγώνων, συνολικού μήκους 100μ. Στην οδό Ικάρων προτείνεται επιπλέον η ανακατασκευή και τμήματος του δεξιού πεζοδρομίου από την οδό Μαιάνδρου έως την οδό Μετσοβείου Πολυτεχνείου.

Τα συγκεκριμένα πεζοδρόμια έχουν μικρό πλάτος, 1 με 1,5μ. οπότε δεν είναι εύκολη η κυκλοφορία των πεζών. Παράλληλα, στα συγκεκριμένα σημεία, το πλάτος του δρόμου είναι μεγαλύτερο του αναγκαίου, οπότε επιτρέπεται η μερική μείωση του για την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Σκοπός του έργου είναι να εξασφαλιστεί η συνεχής, ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση των πεζών, και να διευθετηθεί η στάθμευση των οχημάτων.

ΕΛ. ΧΑΝ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου